Gå til innhold

veit ikke helt hvem jeg skal "velge"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg møtte en tysker i fjor sommer på ferie. kjemi fra første stund, og etter første kvelden sammen var det som jeg allerede elsket han og var helt betatt av han. vi fikk tre fine dager sammen før jeg reiste hjem til Norge. vi holdt kontakten via telefon i noen måneder, og planla og møtes like før jul. planla også fremtiden. men han ble dessverre syk, og gikk på en psykisk smell, noe som resulterte i at han tok en pause fra sosiale medier i to mnd. han syntes derre var vanskelig, da han var redd for hva det ville gjøre med kontakten vår. men han lovte at han skulle kontakte meg igjen, og håpet at vi kunne møtes når han var frisk nok igjen. kjempe herlig og forståelsesfull fyr med et godt hjerte. men i de to månedene uten noe som helst kontakt ga meg også etterhvert noen dårlige vibber. skal jeg vente i uvisst tid for at han kanskje kommer til bake til meg? kanskje har han funnet noen andre? kanskje han var død? altså jeg viste jo ikke, da eneste formen for kontakt var over telefonen, men en ting er sikkert at på disse månene uten kontakt og uvitenhet hadde jeg fortsatt veldig sterke følelser for han. 

etter to med uten kontakt lastet jeg ned tinder, fordi jeg trodde rett og slett at tyskeren ikke holdte det han lovte, jeg ble usikker og ville ikke bli såret om jeg ventet lengre på noe som ikke kom til å skje. det resulterte i at jeg møtte en fantastisk snill og god mann på tinder, og vi har vært en greie nå siden mars. tyskeren tok kontakt med meg i februar, men var veldig lite kontakt. jeg følte jeg hadde kommet meg over tyskeren og møtt en annen. jeg og tyskeren har siden da snakket av og til på mld, sendt snapper osv, men jeg klarer ikke å kutte han helt ut, selv om jeg nå er med en annen. han andre har jeg mye følelser for, men jeg kan ærlig si at det ikke er i nærheten av de jeg hadde og fortsatt litt har med tyskeren, som om han er min sjelevenn. og jeg har følt det helt siden vi sa hadet til hverandre at det ikke vil være siste gangen vi møtes. jeg er ikke i forhold med han nåværende foresten, men vi har en greie på gang. tyskeren ringte meg her en dag og vi snakket i tlf i 3 timer, og nå var alle følelsene mine for han kommet tilbake, og gjort meg enda mer usikker på hvem jeg egentlig vil ha. vi forstår bare hverandre så godt, og når vi snakket om de dagene vi var sammen begynte begge å gråte. jeg får tårer i øynene av å skrive dette innlegget også. kjenner det så sårt i hjertet med denne tyskeren. 

selv om han andre jeg møter nå er fantstisk på sin måte, er det ingen dyp "connection" der føler jeg. jeg blir ikke like emosjonell når jeg tenker på han og oss, og vi hadde heller ikke god kjemi fra første stund, og for min del tok det en god stund med han. vi går veldig godt overens, og jeg kunne Absolut sett for meg en fremtid med han. men det som stikker i hjertet er at jeg angrer på st ting skjedde så fort, for jeg hadde så lyst til å møte tyskeren igjen, om ikke bare en gang til. 

Anonymkode: 21d4f...ef8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyskeren er din sjelevenn men du kunne knapt vente på han i to uker engang?

Anonymkode: 9090a...e35

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tyskeren er din sjelevenn men du kunne knapt vente på han i to uker engang?

Anonymkode: 9090a...e35

2 måneder

 

Anonymkode: 21d4f...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han siste fortjener en kvinne som føler det samme for han som du gjør for han tyskeren. La han gå!

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså 2 mnd er ingenting hvis man mener man har funnet sin sjelevenn, at du lastet ned tinder og attpåtil såpass raskt fant en du kunne se en fremtid med, sier meg at du antageligvis ikke har spesielt sterke følelser for noen av de. La de gå begge to, særlig han siste som du lurer trill rundt.

Anonymkode: cf639...9bc

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

2 måneder

 

Anonymkode: 21d4f...ef8

Aj, det var en trykkfeil der som jeg leste som uker. Men likevel da. 

Anonymkode: 9090a...e35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Altså 2 mnd er ingenting hvis man mener man har funnet sin sjelevenn, at du lastet ned tinder og attpåtil såpass raskt fant en du kunne se en fremtid med, sier meg at du antageligvis ikke har spesielt sterke følelser for noen av de. La de gå begge to, særlig han siste som du lurer trill rundt.

Anonymkode: cf639...9bc

jeg visste jo ikke om når han kom til å komme tilbake. det kunne ha vært 1 uke til 1 år for å sette det på spissen. jeg var redd for å bli såret og kaste bort tid dersom jeg ventet på noe som aldri kom til å sje

 

Anonymkode: 21d4f...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig er du opphengt i tyskeren nettopp fordi han er utilgjengelig. Han var det da og han er det nå. 

Usikker på hva det er som trigger dette i deg, en usikkerhet eller ett ubevisst ønske om å bli valgt så til de grader? 

Uansett.. du møtte han noen få dager, dere hadde bra kjemi, men nå selvsaboterer du ett forhold for en ønskedrøm du har? 

Du har mye å nøste opp i å finne ut av tror jeg. Han tyskeren burde ikke være på radaren din en gang.

Anonymkode: 5e489...833

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskeren er ute og sykler. Bare drama som ikke funker. Glem ham. Se heller om ting kan vokse fram med han andre. 

Anonymkode: b63fa...b3c

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. Sånt kan skje at følelsene og kontakten gir krøll og delvis overlapp mellom mer eller mindre aktuelle kandidater. Jeg tenker det er noe i å se hva slags tilstedeværelse de reelt har i livet ditt og vite at noen følelser handler om at du ikke får det du trenger. Det å vite av flere mulige, er ikke en dårlig ting. Vet du nok til å velge mellom de på nåværende tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsesstyrt surr alt sammen, ta heller å finn noen du kan trives med i det lange løp

Anonymkode: 49d25...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

jeg møtte en tysker i fjor sommer på ferie. kjemi fra første stund, og etter første kvelden sammen var det som jeg allerede elsket han og var helt betatt av han. vi fikk tre fine dager sammen før jeg reiste hjem til Norge. vi holdt kontakten via telefon i noen måneder, og planla og møtes like før jul. planla også fremtiden. men han ble dessverre syk, og gikk på en psykisk smell, noe som resulterte i at han tok en pause fra sosiale medier i to mnd. han syntes derre var vanskelig, da han var redd for hva det ville gjøre med kontakten vår. men han lovte at han skulle kontakte meg igjen, og håpet at vi kunne møtes når han var frisk nok igjen. kjempe herlig og forståelsesfull fyr med et godt hjerte. men i de to månedene uten noe som helst kontakt ga meg også etterhvert noen dårlige vibber. skal jeg vente i uvisst tid for at han kanskje kommer til bake til meg? kanskje har han funnet noen andre? kanskje han var død? altså jeg viste jo ikke, da eneste formen for kontakt var over telefonen, men en ting er sikkert at på disse månene uten kontakt og uvitenhet hadde jeg fortsatt veldig sterke følelser for han. 

etter to med uten kontakt lastet jeg ned tinder, fordi jeg trodde rett og slett at tyskeren ikke holdte det han lovte, jeg ble usikker og ville ikke bli såret om jeg ventet lengre på noe som ikke kom til å skje. det resulterte i at jeg møtte en fantastisk snill og god mann på tinder, og vi har vært en greie nå siden mars. tyskeren tok kontakt med meg i februar, men var veldig lite kontakt. jeg følte jeg hadde kommet meg over tyskeren og møtt en annen. jeg og tyskeren har siden da snakket av og til på mld, sendt snapper osv, men jeg klarer ikke å kutte han helt ut, selv om jeg nå er med en annen. han andre har jeg mye følelser for, men jeg kan ærlig si at det ikke er i nærheten av de jeg hadde og fortsatt litt har med tyskeren, som om han er min sjelevenn. og jeg har følt det helt siden vi sa hadet til hverandre at det ikke vil være siste gangen vi møtes. jeg er ikke i forhold med han nåværende foresten, men vi har en greie på gang. tyskeren ringte meg her en dag og vi snakket i tlf i 3 timer, og nå var alle følelsene mine for han kommet tilbake, og gjort meg enda mer usikker på hvem jeg egentlig vil ha. vi forstår bare hverandre så godt, og når vi snakket om de dagene vi var sammen begynte begge å gråte. jeg får tårer i øynene av å skrive dette innlegget også. kjenner det så sårt i hjertet med denne tyskeren. 

selv om han andre jeg møter nå er fantstisk på sin måte, er det ingen dyp "connection" der føler jeg. jeg blir ikke like emosjonell når jeg tenker på han og oss, og vi hadde heller ikke god kjemi fra første stund, og for min del tok det en god stund med han. vi går veldig godt overens, og jeg kunne Absolut sett for meg en fremtid med han. men det som stikker i hjertet er at jeg angrer på st ting skjedde så fort, for jeg hadde så lyst til å møte tyskeren igjen, om ikke bare en gang til. 

Anonymkode: 21d4f...ef8

Jeg tror ikke du har ekte dype følelser for noen av dem, du virker veldig overfladisk emosjonellt og rask til å føle, du tar ikke ansvar for egne følelser selv. Da tyskeren gikk på en smell og ga f i deg i 2 måneder, på ingen tidspunkt bestemte du deg for noe, det bare skuret og gikk til du måtte ha en annen, og da tyskeren kom tilbake slapp du ham bare inn.

Det du bør gjøre er å dumpe begge to, ta deg tid og bearbeide følelsene dine, jeg tror du bruker menn og forhold som en avledning. 

Anonymkode: 6ce6d...bc0

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten reiser du til Tyskland for å sjekke ståa, så slipper du å tenke mer på det. Eller så slår du deg til ro med at det blir vanskelig med en fyr fra et annet land rent logistikkmessig, og tenker at du bare tar det med deg videre som et fint minne.

Og så må du isolert sett finne ut hva du ønsker med den andre. Ikke sammenlign med tyskeren. Tenk bare på hva akkurat dere har sammen. Er ikke det nok for deg, så avslutt, uavhengig av tyskeren. Den andre fortjener en som ikke går og tenker på en annen!

Anonymkode: 7006f...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollspørsmål:

Du er klar over at det er dumpegrunn å ha hemmelig kontakt med en fyr du har hatt en greie med og fortsatt har følelser for?

Hva er det egentlig du tror du driver med?

Anonymkode: d74ba...eb3

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så dra og treff han tyskeren igjen, da vel? Det er vel ikke noe å sitte og lure på.

Høres egentlig ut som ting ble hett og heftig med ham fordi dere hadde så kort tid sammen, det var sikkert sabla romantisk. Du kjenner overhodet ikke et menneske på bare tre dager. Snakkes man stort sett bare på telefon/sosiale medier, så er det enkelt å kun vise de sidene av seg selv som man vil at andre skal se. God sjanse for at dersom du faktisk tilbringer mer tid med ham, så er ikke ting fullt så rosenrødt. Og med tanke på at han ikke klarte å tekste deg innimellom i løpet av disse to månedene (jeg har selv vært så deprimert at jeg var suicidal, men klarte likevel å snakke med de som var viktige for meg fra tid til annen, for å si det sånn), og du var såpass kjapp til å karre deg videre, er følelsene neppe så sterke som du tenker de er.

Og sånn ellers, har dette egentlig noen fremtid? Har du tenkt å leve resten av livet i et avstandsforhold? Pendle fram og tilbake til Tyskland? Flytte dit?

Men igjen, om du føler så sterkt at du burde treffe ham igjen, så bare gjør det. Spesielt med tanke på at du har en annen fyr som tydeligvis er interessert, så er det en fordel å finne ut av dette veldig kjapt. Det er ikke særlig rettferdig overfor ham at du går og lengter etter en annen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...