AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #1 Del Skrevet 23. juni 2024 Er det normalt å ha utdrikningslag en hel helg der man reiser utenlands? Dette vil koste mellom 10-15000, noe jeg absolutt ikke syns er innafor. Det er mannen min som er invitert i dette utdrikningslaget og de er en stor guttegjeng, han er ikke sånn kjempe nær med brudgommen, men en god kollega. Vi har 3 små barn i barnehage og skolealder, har absolutt ikke råd til at han skal bruke så mye penger på dette. Vi har ikke spart opp penger til det overhode og vi vil måtte kutte ut store deler av ferien med barna for at han skal reise på dette utdrikningslaget. Jeg syns han er utrolig egoistisk som vil sette seg selv først foran resten av familien og han mener jeg er drit kjip som ikke skjønner noe.. Anonymkode: 5b873...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #2 Del Skrevet 23. juni 2024 Nei,, normale mennesker tar en tur på byen og lar det være med det. Anonymkode: 1d293...a78 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 23. juni 2024 #3 Del Skrevet 23. juni 2024 Har man ikke råd, er det mye. For dere (og de fleste andre) er dette tullete mye. Og man prioriterer ikke utdrikningslag over familien sin, med mindre man er forlover. Kanskje. Men da har man mulighet til å bestemme budsjett sjøl, så nei ikke da heller. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #4 Del Skrevet 23. juni 2024 Det er selvsagt ikke det vanligste, men jeg synes ikke det er unormalt heller. Min samboer har en vennegjeng som reiser på guttetur i utlandet en langhelg i året. Hadde ikke blitt overrasket hvis et av deres utdrikningslag ble i utlandet heller enn den årlige gutteturen. I så fall koster det typ det samme som de ville brukt uansett. Det viktigste her er at det er noe min samboer har råd til, og som ikke går på bekostning av vår økonomi og vår ferie. Dersom din mann ikke har råd uten av dette går veldig på bekostning av deg og deres barn mener jeg det er uaktuelt. Utdrikningslag, feiringer og fest er ting man må ha råd til, og kommer ikke foran ferie med barna. Har ikke samboeren din vært involvert i planleggingen i det hele tatt? Min erfaring er at det blir informert om og avklart i god tid dersom det blir mer enn én kveld og dyrere enn 3-4 tusen. Spesielt hvis det blir en langhelg i utlandet planlegges ikke det på sparket. Da burde han ha spart og avklart med deg i god tid. Anonymkode: 8ed24...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #5 Del Skrevet 23. juni 2024 43 minutter siden, AnonymBruker said: (...) vi vil måtte kutte ut store deler av ferien med barna for at han skal reise på dette utdrikningslaget. Jeg syns han er utrolig egoistisk som vil sette seg selv først foran resten av familien og han mener jeg er drit kjip som ikke skjønner noe.. Anonymkode: 5b873...1eb Var blitt min eksmann. Anonymkode: a76a0...6e1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #6 Del Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er selvsagt ikke det vanligste, men jeg synes ikke det er unormalt heller. Min samboer har en vennegjeng som reiser på guttetur i utlandet en langhelg i året. Hadde ikke blitt overrasket hvis et av deres utdrikningslag ble i utlandet heller enn den årlige gutteturen. I så fall koster det typ det samme som de ville brukt uansett. Det viktigste her er at det er noe min samboer har råd til, og som ikke går på bekostning av vår økonomi og vår ferie. Dersom din mann ikke har råd uten av dette går veldig på bekostning av deg og deres barn mener jeg det er uaktuelt. Utdrikningslag, feiringer og fest er ting man må ha råd til, og kommer ikke foran ferie med barna. Har ikke samboeren din vært involvert i planleggingen i det hele tatt? Min erfaring er at det blir informert om og avklart i god tid dersom det blir mer enn én kveld og dyrere enn 3-4 tusen. Spesielt hvis det blir en langhelg i utlandet planlegges ikke det på sparket. Da burde han ha spart og avklart med deg i god tid. Anonymkode: 8ed24...a9e De driver å planlegger nå, utdrikningslaget er i starten på august. De har en chatgruppe hvor de visstnok blir informert av forlover, men er han som planlegger alt. Ingen som har protestert på pris eller lengden på utdrikningslaget så langt. Bare et par som har sagt de kanskje ikke får fri fra jobb og dermed ikke kan bli med. Anonymkode: 5b873...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #7 Del Skrevet 23. juni 2024 Helt innafor i en artig og ressurssterk guttegjeng. Men også helt ok å si nei med mindre man er forlover. Typisk blir det invitert 15 stykker og 10-8 som er med. Forøvrig mener jeg jo det er håpløst at han skal ta det av feriebudsjettet deres. Burde gå på hans egne penger. Har han ikke egne sparepenger? Men ellers ganske spesielt at dere har 3 barn og så stram økonomi at 10k tipper lasset. Grunnen for sparekonto på 2-3 månedslønner er jo å kunne hive seg på første slike ting. Anonymkode: fbebb...0d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #8 Del Skrevet 23. juni 2024 Fint å høre jeg ikke er den eneste som synes dette er helt idiotisk. Dette er ikke en kollega han henger med på fritiden i det hele tatt engang. Virker bare som om de skal gjøre dette utdrikningslaget størst og «fetest» mulig. Anonymkode: 5b873...1eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadeus89 Skrevet 23. juni 2024 #9 Del Skrevet 23. juni 2024 Utdrikningslag er den tingen i verden hvor gutter og jenters er mest forskjellige. I mitt miljø har «alle» gutter slike utdrikningslag med 10-20k budsjett, mens jentene har en kjip dag i Oslo til noen tusen. Aner ikke hvorfor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #10 Del Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fint å høre jeg ikke er den eneste som synes dette er helt idiotisk. Dette er ikke en kollega han henger med på fritiden i det hele tatt engang. Virker bare som om de skal gjøre dette utdrikningslaget størst og «fetest» mulig. Anonymkode: 5b873...1eb Hvorfor unner du ikke mannen din en kul tur? Men selvfølgelig forutsatt at han betaler selv. Anonymkode: fbebb...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 23. juni 2024 #11 Del Skrevet 23. juni 2024 Det er dårlig gjort av han. Men om han insisterer, så får han bruke Mastercardet sitt på det da. Kanskje han tenker seg om to ganger da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #12 Del Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt innafor i en artig og ressurssterk guttegjeng. Men også helt ok å si nei med mindre man er forlover. Typisk blir det invitert 15 stykker og 10-8 som er med. Forøvrig mener jeg jo det er håpløst at han skal ta det av feriebudsjettet deres. Burde gå på hans egne penger. Har han ikke egne sparepenger? Men ellers ganske spesielt at dere har 3 barn og så stram økonomi at 10k tipper lasset. Grunnen for sparekonto på 2-3 månedslønner er jo å kunne hive seg på første slike ting. Anonymkode: fbebb...0d0 Vi har felles sparekonto og egen sparekonto, dvs jeg har egen sparekonto, han har ikke fordi han er kjempe dårlig med det han har av egne penger etter at faste utgifter er betalt og det er satt av til felles sparing. Jeg har sagt nei til at det skal tas av felles sparing, derfor mener han at det skal tas av feriekontoen/det som er spart til ferie. Hovedpoenget er at jeg mener det er altfor mye penger å bruke på et utdrikningslag og spesielt når det kun er en kollega man ikke engang er med på fritiden. De utdrikningslagene jeg har vært på har kostet mellom 800-2500 og da har vi hatt flere aktiviteter, masse mat og drikke. Syns det holder plenty. Hadde seriøst fått dårlig samvittighet om mine venner skulle brukt så mye penger pga meg. Anonymkode: 5b873...1eb 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #13 Del Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det normalt å ha utdrikningslag en hel helg der man reiser utenlands? Dette vil koste mellom 10-15000, noe jeg absolutt ikke syns er innafor. Det er mannen min som er invitert i dette utdrikningslaget og de er en stor guttegjeng, han er ikke sånn kjempe nær med brudgommen, men en god kollega. Vi har 3 små barn i barnehage og skolealder, har absolutt ikke råd til at han skal bruke så mye penger på dette. Vi har ikke spart opp penger til det overhode og vi vil måtte kutte ut store deler av ferien med barna for at han skal reise på dette utdrikningslaget. Jeg syns han er utrolig egoistisk som vil sette seg selv først foran resten av familien og han mener jeg er drit kjip som ikke skjønner noe.. Anonymkode: 5b873...1eb Jeg har vert med på 1 sånt for noen år siden. Langhelg i London, med show, osv det var veldig koselig. I år er jeg invitert 3 dager på spahotell å er ikke like giret for å si det sånn, det er for dyrt. Jeg ville ikke valgt det foran familie. Såfall måtte det vert noe man hadde visst om langt fram sånn man hadde mulighet til å spare til det. Anonymkode: 23ceb...c81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #14 Del Skrevet 23. juni 2024 Utdrikningslag er så krampeaktig og teit, så ekkelt og amerikanisert bare slutt, vær sammen ha der hyggelig Anonymkode: d4171...d90 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #15 Del Skrevet 23. juni 2024 Utdrikknongs turer blir mer og mer vanlig, men jeg har intrykk av at de er mest populære bøandt de gjengene hvor det ikke bor så mange på samme sted, så møtes de heller på et nøytralt sted der ingen er hjemme, og at turene sjelden varer lengre enn ei helg. Personlig synes jeg denne prisen er for høy, om jeg hadde vært forlover ville 5000 vært maks jeg ville brukt på en sånn tur (ingkludert min del av prisen brud/brudgom) for man må regne med at mat og drikke kommer oppå og da blir det fort veldig dyrt igjen. Hadde jeg planlagt denne turen hadde jeg heller ikke regna med at mer enn kanskje 20% av de inviterte ville bli med pga pris og tidsbruk. Anonymkode: 07823...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #16 Del Skrevet 23. juni 2024 Høres helt innsiden ut Her har mannen vært i 3 stk. Da har de hatt en del av kvelden gjerne hos en av dem, så har de dratt ut å spist, en gang var de på en gård som skrev med cowboy ridning, en gang var de på noe aking og siste turen car de først på skytterlaget, så i lavo hos en kamerat Anonymkode: 633ad...fb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #17 Del Skrevet 23. juni 2024 1. Helt tullet at man mener de skal gå fra felles sparepenger. Det hadde jeg sagt nei til 2. Alt for sent å informere i slutten av juni om et utdrikningslag i august. Uavhengig av pris burde helgen vært satt for flere mnd siden og i tillegg med er sånt budsjett burde de eventuelt hatt delinnbetaling f.eks og gitt folk mulighet for å spare. 3. Siden dette er en kollega han ikke henger med ellers tenker jeg det er helt innafor å si at dessverre det ble for kort varsel, allerede planer med familien. Anonymkode: 30a61...83f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. juni 2024 #18 Del Skrevet 23. juni 2024 Det er relativt vanlig, men man kan selvsagt ikke være med om man ikke har råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 23. juni 2024 #19 Del Skrevet 23. juni 2024 Hadde hatt råd, MEN virkelig andre ting jeg heller ville brukt den summen på. Det var mye! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #20 Del Skrevet 23. juni 2024 Å ta fra familien sin felles ferie konto synes ikke jeg er riktig. Hadde dette vært en bestevenn fra barndommen, søsken eller lignende hadde jeg strukket meg litt lenger. Jeg tror ikke din samboer tenker klart og blir hyped opp av de andre gutta. Anonymkode: c3881...241 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå