Gå til innhold

Er det noen som vet navnet på "sånn" papir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! I gamledager var det vanlig å kle skapene sine i bunnen innvendig med en eller annen form for vokspapir. Er det noen som vet hva det heter? Tanken er å ha det inni noen skap jeg har laget hvor det er litt utsatt for fukt/avrenning i bunnen. Når jeg googler får jeg bare opp sånn bivoks ark til å dekke boller og fat med. 

Jeg vet om sånn folie som man kan bruke hårføner for å smelte på, men jeg vil ha noe litt mindre permanent, jeg vet også om sånn silikon man kan legge i, men jeg husker at disse papirene var så fine med mange kule farger og mønstre 🙂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hyllepapir

Anonymkode: f7cc7...719

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hyllepapir

Anonymkode: 852bd...a06

• Nyttig 1
Skrevet

Takk! 😃

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Granskudd skrev (13 minutter siden):

Heisann! I gamledager var det vanlig å kle skapene sine i bunnen innvendig med en eller annen form for vokspapir. Er det noen som vet hva det heter? Tanken er å ha det inni noen skap jeg har laget hvor det er litt utsatt for fukt/avrenning i bunnen. Når jeg googler får jeg bare opp sånn bivoks ark til å dekke boller og fat med. 

Jeg vet om sånn folie som man kan bruke hårføner for å smelte på, men jeg vil ha noe litt mindre permanent, jeg vet også om sånn silikon man kan legge i, men jeg husker at disse papirene var så fine med mange kule farger og mønstre 🙂

Har byttet ut hyllepapir med silikonmatter kjøpt på Temu. I skapet under kjøkkenvasken har vi kjøpt avrenningsbakke beregnet til å ha under oppvaskmaskin. De på 50 cm passer perfekt, enkle å tørke av. 

Anonymkode: 4c75c...b27

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har byttet ut hyllepapir med silikonmatter kjøpt på Temu. I skapet under kjøkkenvasken har vi kjøpt avrenningsbakke beregnet til å ha under oppvaskmaskin. De på 50 cm passer perfekt, enkle å tørke av. 

Anonymkode: 4c75c...b27

Takk for svar 🙂 jeg har ikke lyst til å handle på Temu, og god ide med de mattene, men de er det ikke morsomme farger på. Endte med å bestille bivoks ark, så får vi se om det funker 😀

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Som de andre sier heter det Hyllepapir, men det finnes alternativer til dette også. Bla kan du bruke plastduker og voksduker som kan klippes i fasong, som vil vare litt lenger enn papir. Teipes fast under ved å ta en teipbit og forme til en sirkel og trykke flatt i hjørnene dersom det er ønskelig. Alternativt kan man bruke gjennomsiktige plastbokser uten lokk for å begrense at noe kan grise til alt som står på hylla.

Anonymkode: 676a0...7cd

Takk for tips! Bestilte bivoksark, men skal huske tipsene dine om de ikke fungerer så bra 🙂

AnonymBruker
Skrevet
Granskudd skrev (4 minutter siden):

Takk for tips! Bestilte bivoksark, men skal huske tipsene dine om de ikke fungerer så bra 🙂

Hvis ikke får du kjøpt plastbeskyttelse på ikea til å ha i hyller og skuffer.

Anonymkode: 6bce2...802

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis ikke får du kjøpt plastbeskyttelse på ikea til å ha i hyller og skuffer.

Anonymkode: 6bce2...802

Det får man, men bare transparente og i dette tilfellet ville jeg ha noe litt "knæsj" 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...