Gå til innhold

Noen som flyttet trening til før jobb og ikke har angret på det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Fikk søvnproblemer og våknet før kl 5 hver bidige dag. Har trent før jobb i noen år nå; det gir meg mye mer energi og kroppen fungerer bedre. Legger meg veldig tidlig da for at det skal være gjennomførbart 🙈

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har trent kl 5 hver bidige dag i flere år nå, er så deilig å være ferdigtrent før jobb. Er et ekstremt A-menneske og sover veldig lite. Våkner i 4-tiden uansett så da kan jeg bruke de timene før jobb til noe fornuftig i stedet for å ligge lys våken i senga. 

Anonymkode: 5a473...81a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt veldig fine perioder når jeg har fått det til, det er så god start på dagen.

- En periode trente jeg på Sats kl 6 to dager i uka. Men det sklei ut da jeg fikk stadig flere reisedøgn. + at jeg synes de er alt for dyre når det er gratis å trene i naturen. 

- Jeg og mannen fikk vanen at vi dro på lokal idrettsplass og løp intervaller flere morgener i uka. Sklei ut da vinteren kom. 

- Jogget i fjellet hver morgen, men stoppet etter en litt ubehagelig opplevelse. 

Etter Korona har jeg ikke fått inn en rutine igjen. Jeg er mye på hjemmekontor, så finner en åpning her og der for trening. Savner morgenøktene mine nå når jeg skriver dette. 

For min del handlet det å få det til om 1) legge frem alt kvelden før, 2) ikke tenke i det klokka ringte, bare gjøre, 3) fast rutine å drikke et stort glass vann og en espresso. Mannen tok i tillegg en banan eller skive. Finnes ingen fasit, er individuelt hva man trenger. 

Anonymkode: 754af...f17

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, har trent kl 5 hver bidige dag i flere år nå, er så deilig å være ferdigtrent før jobb. Er et ekstremt A-menneske og sover veldig lite. Våkner i 4-tiden uansett så da kan jeg bruke de timene før jobb til noe fornuftig i stedet for å ligge lys våken i senga. 

Anonymkode: 5a473...81a

Synd det men søvnen , har du jobbet aktiv med å få lenger søvn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde det før men da sovnet jeg kl 08, sto opp 04.00

Anonymkode: b6b70...98b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (4 minutter siden):

Synd det men søvnen , har du jobbet aktiv med å få lenger søvn?

Hvorfor skal vi "jobbe" med det? 

Jeg er våken fra 5-6. Og er aldri trøtt på dagtid. Slik har jeg hatt det i 20+ år.

Nå når jeg ikke trener starter jeg som regel jobb (hjemmekontor) tidlig, og tar så en kaffepause her. Og kl 12 har jeg gjerne tikket inn 5-6 timer jobb, og har bare 2-3 timer til igjen som jeg kan ta senere på dagen. 

Anonymkode: 754af...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal vi "jobbe" med det? 

Jeg er våken fra 5-6. Og er aldri trøtt på dagtid. Slik har jeg hatt det i 20+ år.

Nå når jeg ikke trener starter jeg som regel jobb (hjemmekontor) tidlig, og tar så en kaffepause her. Og kl 12 har jeg gjerne tikket inn 5-6 timer jobb, og har bare 2-3 timer til igjen som jeg kan ta senere på dagen. 

Anonymkode: 754af...f17

Sover du noe lenger i helgen?

Endret av Blåmonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En times gå/joggetur men hunden i skogen før jobb de siste 3 mnd, helt nydelig! Er i farta i 5-6-tiden 😃 Passe temperatur, ingen mennesker og jeg virker best på morgenen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skal vi "jobbe" med det? 

Jeg er våken fra 5-6. Og er aldri trøtt på dagtid. Slik har jeg hatt det i 20+ år.

Nå når jeg ikke trener starter jeg som regel jobb (hjemmekontor) tidlig, og tar så en kaffepause her. Og kl 12 har jeg gjerne tikket inn 5-6 timer jobb, og har bare 2-3 timer til igjen som jeg kan ta senere på dagen. 

Anonymkode: 754af...f17

Man trenger nødvendigvis ikke å være trøtt for å ha søvn underskudd. Og kaffe kan dekke til problemet.

Anonymkode: b6b70...98b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 3 ganger i uka kl.5. Fordi jeg verken har ork eller lyst etter jobb.

Ved å gjøre det sånn så er jeg ferdig med det før dagen har startet skikkelig.

Dette er noe jeg har holdt på med i flere år.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør indoor running på Sats kl 6.15 og har gjort det halvannet år. Trener 2-3 ganger per uke. 

Fungerer veldig fint. Sovner litt tidligere de dagene jeg har trent, ellers lite stress rundt det. 

Står opp, drikker to glass vann og går ut døren. Hjem for å dusje og spise frokost og følge barn til skole. 

Anonymkode: 9b445...46c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp 4:30 på sommeren for å trene meg selv og hunden før det blir for varmt... Litt slit å komme seg opp så tidlig, men er litt deilig å ha ettermiddagene friere og ikke minst kunne spise det jeg vil iløpet av dagen. Det kan jeg ikke om jeg skal løpe etter jobb!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente før jobb tidligere, samt noen ganger grytidlig på lørdag og søndag. At jeg likte det veldig godt, handler nok om min medfødte døgnrytme. Jeg tenderer mot å være a-menneske. I tillegg syns jeg det er deilig å være ute, eller på treningssenter, tidlig når det ikke er så mange andre der. Og så vet jeg aldri hvor mye energi jeg har igjen når ettermiddagen kommer. En rolig gåtur kan passe meg fint på kveldstid, men det kjennes ofte ordentlig tungt for meg å gjøre noe som gir høyere puls da. 

Årsaken til at jeg stort sett ikke trener om morgenen nå, er at jeg har barn som våkner 5. Jeg prioriterer å ha en rolig morgen og frokost med dem. 

Anonymkode: 5945c...876

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåmonster skrev (1 time siden):

Sovner du noe lenger i helgen?

Nei. Sover ca 23 - 5-6 hver natt. Også i ferien. Legger jeg meg senere på grunn av en sen middag eller et par glass vin våkner jeg likevel 5-6. Da hender det jeg tar en blund i løpet av dagen. 

Det å ha ulik døgnrytme mellom hverdag og helg er da virkelig ikke sunt på noen måte? I og med at du er så opptatt av dette med søvnhelse. 

Anonymkode: 754af...f17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man trenger nødvendigvis ikke å være trøtt for å ha søvn underskudd. Og kaffe kan dekke til problemet.

Anonymkode: b6b70...98b

Jeg drikker ikke kaffe utover en kopp om morgenen. 

Så du mener jeg i 20+ år har gått med søvnunderskudd uten å merke det selv? 

Anonymkode: 754af...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Sover ca 23 - 5-6 hver natt. Også i ferien. Legger jeg meg senere på grunn av en sen middag eller et par glass vin våkner jeg likevel 5-6. Da hender det jeg tar en blund i løpet av dagen. 

Det å ha ulik døgnrytme mellom hverdag og helg er da virkelig ikke sunt på noen måte? I og med at du er så opptatt av dette med søvnhelse. 

Anonymkode: 754af...f17

Var derfor jeg spurte, da er du typen som kun trenger 6 timer. Hadde du svart at du sov 10 timer fra fredag- lørdags så hadde jeg tenkt noe annet. Håper ingen blir inspirert til å stå opp tidlig ved å skipe 1 time ekstra søvn, selv så trenger jeg 7-8 , kona 10 timer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (1 time siden):

Var derfor jeg spurte, da er du typen som kun trenger 6 timer. Hadde du svart at du sov 10 timer fra fredag- lørdags så hadde jeg tenkt noe annet. Håper ingen blir inspirert til å stå opp tidlig ved å skipe 1 time ekstra søvn, selv så trenger jeg 7-8 , kona 10 timer.

Da hadde jeg lagt meg 21, eller 22.

Disse timene på kvelden gir meg lite, er ikke da jeg har overskudd, trenger å koble av hode og kropp før søvn. Mistenker de fleste bare kaster bort timer foran TVen, er få som er ute og løper etter 21. 

Oppfordrer alle til å få litt mer ut av dagen gjennom å komme seg opp tidlig, legge seg og stå opp til samme tid hver dag. Og ikke måtte snu døgnet hver helg. 

Anonymkode: 754af...f17

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...