Gå til innhold

Utdannelse- Medisin?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg går GK (VGS) og skal til neste år velge studieretningsfag og valgfag.

Jeg er veldig i tvil. Tenker på å velge matte (MX), fysikk og kjemi som studieretningsfag, da disse fagene er nødvendige i og med at jeg vurderer å studere Medisin etter VGS.

Men, jeg har et lite problem. Matte MX er det vanskeligste stadie, og min mattekarakter er 4/3, noe som jeg føler ikke holder til å gå videre på MX.

Dessuten så ville jeg valgt andre studieretningsfag enn fysikk, kjemi og matte men dette er den eneste veien til min kommende utdannelse.

Noen som kan komme med litt tips? Hva bør jeg gjøre? Noen med erfaringer?

Takk takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er noen i klassen din som er veldig flink i dise fagene? Få hjelp av di. Elller meld deg på en studiering. Det kan være nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som titter innom

Skal du inn på medisin, så trenger du 2MX matematikk og fysikk 2 og 3. Dette tar du som fordypningsfag i år 2 og 3 på gymnaset. Trenger du mer hjelp, så kan du jo aliere deg med andre elever i klassen og lage dere et eget studieverksted hvor dere jobber med matematikk etter skoletid/i fritimer e.l. Snakk med læreren og spør om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Matte er også et modningsfag, sleit skikkelig med 3MX, men da jeg tok det opp igjen et par år senere gikk det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt endel folk som har tatt medisin i Polen og Ungern, og da er kravene ikke like høye karakter som hvis du skal ta medisin i Norge.

Men - så lenge du jobber mot ditt mål er det det viktigste. keep it up og stå på! Er man skikkelig motivert for noe, er det ikke mye som kan stoppe en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vil bare råde deg til å ikke velge bort matten uansett hvilke andre fag du velger. Matte er et viktig fag selv om det kanskje er litt tungt, men du kan jo ta en lettere versjon, MY eller er det MZ det nye heter? Da er det heller ikke så tungt å ta MX etterpå hvis du bestemmer deg for at det er medisin du vil studere, eller noe annet som krever MX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...