Gå til innhold

Tips til symbolsk, kreativ/søt måte å be om tilgivelse på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har såret en god venn. Har snakket om det men jeg kjenner det er jeg som har dritt meg ut. Har litt lyst, når vi treffes, å ha med noe som kan være litt fint og som setter strek over det hele.... 

Noen ganger har jeg tatt med blomster til en venninne, dersom jeg ønsker si unnskyld for noe... Denne gang er det ikke det jeg tenker men noe mer kreativt. Litt sånn at vi kan smile av det i etterkant og si "husker du den gangen du kom med..... til meg etter krangelen vår?"... 

Vurderer ta med en pakke plaster eller en bandasje og be henne sette det på såret..... 

Vurderer ta med blanke ark og fargestifter... 

Vurderer ta med et gavekort på kino eller cafe eller noe som vi sammen kan gå ut og kose oss med... 

Noe annet dere kommer på som kan være fint å gjøre for en man er glad i? For å symbolsk også si "jeg vet det gjorde vondt, kan du tilgi meg".... 

Tips mottas med takk! 

Anonymkode: db81f...69c

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likte det med å ta med en pakke plaster og skrive et kort rundt symbolikken. 👍Det hadde fått meg til å le litt i det hele! 😊 

Anonymkode: 72307...e73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når du har såret noen såpass at å oppsøke henne og be om tilgivelse er nødvendig, så er det ikke tidspunktet for å være søt og kreativ. Det kan veldig fort oppfattes som at du ikke egentlig mener det så alvorlig. Vær oppriktig og ydmyk og vis du faktisk er genuint lei for det. Det er ikke opp til deg å gjøre dette til noe dere kan smile av i ettertid.

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at når du har såret noen såpass at å oppsøke henne og be om tilgivelse er nødvendig, så er det ikke tidspunktet for å være søt og kreativ. Det kan veldig fort oppfattes som at du ikke egentlig mener det så alvorlig. Vær oppriktig og ydmyk og vis du faktisk er genuint lei for det. Det er ikke opp til deg å gjøre dette til noe dere kan smile av i ettertid.

De har jo allerde snakket om det, skriver hun. Ellers følger jeg deg helt, men syns det Er fint å gjøre noe ekstra ut av det. Alltid fint å få blomster, alltid fint når noen legger seg litt ekstra i selen. 

Jeg gjorde dette til en kompis en gang. Kjøpte en sånn stor boks med plaster på biltema og hang på en lapp hvor det sto:" Er så lei meg for at jeg såret deg. Hvordan kan jeg gjøre det godt igjen?" 

Det var alt. Så fikk vi en fin prat og det ble veldig godt mellom oss. Min kompis nevner det enda, det er tre år siden nå. Det gjorde visst litt inntrykk. 

Go for it! 

Anonymkode: dcf90...574

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at du ønsker å si unnskyld. Måten du gjør det på har mindre betydning. Men er det et gjentagende problem for deg at du sårer andre med din oppførsel? Mtp at du sier «Noen ganger har jeg tatt med blomster til en venninne, dersom jeg ønsker si unnskyld for noe...». I så fall ville jeg brukt minst like mye tid på å gå i meg selv og tenke over hvordan jeg egentlig oppfører meg og om det er mulig å endre på det. 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som en som har opplevd å bli såret av en "venn" som deg, hadde jeg opplevd at en symbolsk ting ville fått meg til å føle at du egentlig ikke mente å si unnskyld. Blir helt feil å dra inn "plaster på såret" og lignende symbolikk. Det er min mening. Vis det heller med ord fulgt med handling.

Hva får deg til å tro at hun ønsker å treffe deg?

Anonymkode: 216e8...bbd

Vi har allerede avtalt å møtes. Det er jo ikke alvorlig som om jeg hadde vært utro med typen hennes. Det er bare at jeg har vært litt sleivete i praten og ikke tatt helt hensyn. Men nok til å bli såret av. 

Vi HAR snakket om dette på telefon og jeg HAR allerede sagt unnskyld og vi er sånn sett venner igjen. Men jeg vil likevel gjøre litt ut av det. For meg blir det ikke" too much "å gjøre dette når vi allerede har snakket sammen om det.. TS

Anonymkode: db81f...69c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smurfebuss skrev (Akkurat nå):

Det er fint at du ønsker å si unnskyld. Måten du gjør det på har mindre betydning. Men er det et gjentagende problem for deg at du sårer andre med din oppførsel? Mtp at du sier «Noen ganger har jeg tatt med blomster til en venninne, dersom jeg ønsker si unnskyld for noe...». I så fall ville jeg brukt minst like mye tid på å gå i meg selv og tenke over hvordan jeg egentlig oppfører meg og om det er mulig å endre på det. 

Neida, det er vel fem år siden sist. Og ellers husker jeg en gang før det også. Jeg er 40 og har levd noen år da. Man sårer stadig noen på sin vei, enten det var bevisst eller ubevisst. Men jeg har ikke det for vane nei! 😊 

Anonymkode: db81f...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke sikkert at ting er greit og at hun ønsker å treffe henne selv om de har snakket om det.

Anonymkode: 216e8...bbd

Jo les hva jeg skriver. 😊 TS

Anonymkode: db81f...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om dere kommer med kreative tips fremfor å kritiserer eller stille spørsmål ved om hun vil treffe meg osv. Det har vi avtalt. 

Jeg svarer ikke på alt annet som ikke har med tips å gjøre, for det er det jeg ønsker innspill om. 😃TS

Anonymkode: db81f...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo å oppføre seg mot andre på en måte som gjør at du ikke stadig må be om unnskyldning.

Anonymkode: e0a47...a3a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker kanskje at blomster, og noe du vet hun setter pris på er rett vei å gå?
Kan du kanskje bake en kake du vet hun synes er godt, eller kjøpe noen flasker vin du vet hun liker?
Eller noe annet som viser at du kjenner henne og hva hun liker/trenger? Er det en genser eller noe interiør ting hun har hatt lyst på lenge?

Anonymkode: 182f1...e2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi har allerede avtalt å møtes. Det er jo ikke alvorlig som om jeg hadde vært utro med typen hennes. Det er bare at jeg har vært litt sleivete i praten og ikke tatt helt hensyn. Men nok til å bli såret av. 

Vi HAR snakket om dette på telefon og jeg HAR allerede sagt unnskyld og vi er sånn sett venner igjen. Men jeg vil likevel gjøre litt ut av det. For meg blir det ikke" too much "å gjøre dette når vi allerede har snakket sammen om det.. TS

Anonymkode: db81f...69c

Kjøp et balltre som hun kan slå deg i hodet med neste gang. Eller en sammenrullet avis for en litt mindre drastisk løsning.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (15 minutter siden):

Kjøp et balltre som hun kan slå deg i hodet med neste gang. Eller en sammenrullet avis for en litt mindre drastisk løsning.

Mulig du mente være spydig mot meg, men den ideen likte jeg faktisk veldig godt. Det var ispedd humor og litt lite selvhøytidelig. Den vil hun like garantert!! Skal jommen gå for den... TAKK! 😊 Uansett hvordan den var ment, så "slo" den an hos meg!! 

Anonymkode: db81f...69c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tenker kanskje at blomster, og noe du vet hun setter pris på er rett vei å gå?
Kan du kanskje bake en kake du vet hun synes er godt, eller kjøpe noen flasker vin du vet hun liker?
Eller noe annet som viser at du kjenner henne og hva hun liker/trenger? Er det en genser eller noe interiør ting hun har hatt lyst på lenge?

Anonymkode: 182f1...e2b

Tusen takk for fine tips! 😊

Anonymkode: db81f...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Mulig du mente være spydig mot meg, men den ideen likte jeg faktisk veldig godt. Det var ispedd humor og litt lite selvhøytidelig. Den vil hun like garantert!! Skal jommen gå for den... TAKK! 😊 Uansett hvordan den var ment, så "slo" den an hos meg!! 

Anonymkode: db81f...69c

Jeg mente ikke å være spydig nei! Men det var liksom den beste gaven jeg kom på 😄

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (1 minutt siden):

Jeg mente ikke å være spydig nei! Men det var liksom den beste gaven jeg kom på 😄

Hehe, så bra! Digget den! Er i gang med å sjekke finn for et solid balltre..... 😆Hva kan alternativet være? En hammer? Avis ble litt kjedelig... 

Takk igjen for gulltips...! 

Anonymkode: db81f...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hehe, så bra! Digget den! Er i gang med å sjekke finn for et solid balltre..... 😆Hva kan alternativet være? En hammer? Avis ble litt kjedelig... 

Takk igjen for gulltips...! 

Anonymkode: db81f...69c

En hammer med en rød sløyfe på kunne kanskje ha vært nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hehe, så bra! Digget den! Er i gang med å sjekke finn for et solid balltre..... 😆Hva kan alternativet være? En hammer? Avis ble litt kjedelig... 

Takk igjen for gulltips...! 

Anonymkode: db81f...69c

Det er jo å si at du forventer å gjøre det igjen, og at du slett ikke er særlig lei deg over det du har gjort… Sender helt feil signal!!

Anonymkode: 835d5...176

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo å si at du forventer å gjøre det igjen, og at du slett ikke er særlig lei deg over det du har gjort… Sender helt feil signal!!

Anonymkode: 835d5...176

Vi gjør jo alle feil. Kommer ikke til å gjøre det samme igjen men før eller siden gjør jeg nok noe galt igjen. Så sånn sett.... Syns det var litt humor, jeg.... 😅 

Anonymkode: db81f...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si at jeg tilgir noen, men trenger tid til å bygge opp tillit. Hvis noen kom med en søt, eller artig gave for å minnes krangelen hadde jeg ikke likt det. Du er ferdig med krangelen, du vet ikke hvordan hun føler 

Anonymkode: 12284...666

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...