Gå til innhold

Føler mannen skammer meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg viser til mer lyst eller tar initiativ så føler jeg at mannen ofte kommer meg rare kommentar som «å nå var du veldig ivrig» og han sier det på en tone som gjør at jeg føler meg løs, vil liksom ikke ta mer initiativ da. Noe som var opplevd det samme? Vi er nye i forholdet 

Anonymkode: 4d7b2...8e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svar direkte hva du er. At du er kåt på han. Hvis han da avviser, svar direkte hva du tenker om det. Da vil hans respons gi deg en pekepinn om deres fremtid.

Anonymkode: a0139...003

• Liker 2
Skrevet

Så si det til han. Kommunikasjon.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør rett ut hva han mener. Det kan hende at det kom feil ut. Hvis han faktisk mener at du bør dempe deg så bør du revurdere forholdet. Det er ikke verdt det dersom det ødelegger seksualiteten din.

Anonymkode: 411ae...a59

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Når jeg viser til mer lyst eller tar initiativ så føler jeg at mannen ofte kommer meg rare kommentar som «å nå var du veldig ivrig» og han sier det på en tone som gjør at jeg føler meg løs, vil liksom ikke ta mer initiativ da. Noe som var opplevd det samme? Vi er nye i forholdet 

Er du av natur veldig følsom, overtenker ofte, lager katastrofetanker?

Anonymkode: f3c62...c56

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg ut av hans hode og fokuser på hvordan du oppliver ting — ikke han. 

Anonymkode: 84f5e...705

Skrevet

Det er vel heller du som skammer deg. Noe du ikke trenger. Du kan selvfølgelig, og bør kanskje, si til ham at du skjemmes når han sier slik, men han sier det sannsynligvis fordi han liker deg og det du gjør. Kanskje dere kan komme frem til noe han kan si istedenfor.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du tolker han riktig? At du ikke bare overtenker og er redd for at han skal mene/tenke slik om deg?

Min mann elsker når jeg tar initiativ, og han elsker om jeg oppfører meg som en "tøs", og kan feks kalle meg hans lille hore. 

Jeg foreslår at du prater med han, både om hvordan du føler det og om hva han egentlig mener. Og dere bør snakke og finne ut av det seksuelle. Snakke om hva dere liker, hva dere tenner på, hva dere evt har lyst til å prøve. Og snakke om hva dere ikke liker, ikke tenner på osv. Dette gjorde vi tidlig i forholdet, hos oss kom det naturlig, og jeg skjønner at det ikke gjør det for alle, men om det er vanskelig, så prøv å finn en måte å si det på, kanskje han føler det på samme måte.

Anonymkode: 99c8d...eab

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det hørtes veldig ubehagelig ut, synes jeg. Hadde hatet hvis en mann fikk meg til å føle meg "feil" i seksuell sammenheng. At du er ivrig er vel fantastisk? Ikke noe som skal dempes, kontrolleres, ydmykes litt? 

Anonymkode: 34baf...ef7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som lang tids hobbyterapeut, så vil jeg først gi i hjemmelekse, å finne ut hva han egentlig mener?  Hvis det bare er en klassisk misforståelse mellom det som ble sagt, og det som ble tolket, så må begge jobbe med måten de formidler og forstår. 

Viser det seg at fyren er en løk, så blir plutselig jobben helt annerledes, og mest sannsynlig går det ikke bra med bare KG's hjelp.

Anonymkode: 37566...bc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

For vår del fungerer dette som en del av leken. Hun tenner veldig på at jeg "shamer" henne. Det har hendt hun kommer med forslag selv på hva jeg burde kalle henne / si til henne. 

Du er antakelig ikke skrudd sammen slik, så det må du jo kommunisere til ham fortere enn svint.

Jeg tror ikke han mener noe negativt / vondt med dette, men det funker selvfølgelig kjempedårlig når dette ikke er noe for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Yes, her er det på tide å ta praten, han ønsker garantert ikke å drepe sexlysten din. Du må fortelle ham hvordan du føler det og du bør kunne fortsette din seksualitet slik det er naturlig for deg. Han har derimot rett til å ikke bli med og si nei. Poenget er å finne ut hvordan dere ønsker å snakke om sex, hvordan ta initiativ til sex og hvordan takke ja eller nei.

Anonymkode: 8d324...b7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...