AnonymBruker Skrevet 23. juni #1 Del Skrevet 23. juni Sitter her og prøver å planlegge høsten (ja jeg vet det er lenge til.. Men ønsker å være litt i forkant). Greien er at jeg blir litt lei meg når sommeren er over og vi går mørkere tid i møte så jeg prøver å finne på lystbetonte ting og aktiviteter å se frem til. Noen tips hva som kan gjøre høsten litt bedre Anonymkode: 15649...5b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 23. juni #2 Del Skrevet 23. juni Jeg er litt i samme båt. Sommeren er så bra og fin og så kommer det en liten downperiode når høsten kommer. Men jeg har allerede en høst bucket list som jeg har begynt å utforme for meg selv. Å være litt i forkant er bra når en vet hva som kommer... Jeg har sett litt på pinterest, vært innom ticketmaster og sett på arrangementer som skal være nær meg ut over høsten, stukket innom kommunens hjemmesider for å se hva som skal skje utover og plottet ned noen stikkord/bucketlist/aktiviteter som passer meg... Du må jo finne aktiviteter og ting som passer deg *Dekorere huset til høsten *Journaling *Bondens marked *Matfestival *Konsert med Kalandra *Foredrag med "psykolog med sovepose" *Konsert med Bjørn Eidsvåg "Shalalalalalalala Shalalalalalalala Shalalalalalalala eg har det bra, e fornøyd og glad" *Hiking med bål - woodland wonder *Varm kakao under stjernene *Lage høst potpourri *Bake eplekake *Lage høstkrans *Spa dag *Harry Potter maraton *Forbrede julelister/vinter bucketlist/julegaver *Lage en ny høst gryte til middag *Get cozy-levende lys- pledd *Lag takknemelighetsliste-100 ting jeg er glad for/takknemlig for *Yoga *Mindfulnes/headspace app *Flanell pyjamas *Høst garderobe- kjøpe en ny høst genser *Pynte til Halloween *Gresskar utskjæring *Feire Halloween *Halloween filmer *Lese en ny krim/thriller bok *sitte på café med bok/varm skjokolade "hele dagen" *spise Norsk sesongfrukt (blå plommer, epler, solbær, stikkelsbær) 3 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Del Skrevet 23. juni Jeg gleder meg til høstfarger i naturen, til søndagstur i sol og kjølig høstluft, til mørke kvelder og mulighet til å se stjerner igjen. Gleder meg til å se solnedgangen. Jeg gleder meg til høststormer, å gå ut i regnjakke og kjenne på naturens krefter. Gleder meg til å lage gryter på søndager. Spise norske grønnsaker. Ser frem til å fyre i peisen, sette på god musikk og kose meg med et puslespill. Gleder meg til å ta frem de fine varme klærne. Tenne lys og lage det hyggelig ute. Sette ned blomsterløk og vente på om de overlever vinteren. Gleder meg til varme høstdager hvor det plutselig ble grilling til middag. Anonymkode: 167e9...61c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 23. juni #4 Del Skrevet 23. juni (endret) . Endret søndag kl 02:06 av Disney Adult 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 23. juni #5 Del Skrevet 23. juni (endret) Jeg skal studere til høsten, og gru-gleder meg til det. 😃 Er over 50, og har vært uføretrygdet i ni år, så det blir en stor overgang å sette meg på skolebenken igjen. Har kommet inn på en helserelatert toårig masterutdanning. Kanskje dette kan bli en vei ut i arbeidslivet, i det minste på deltid? Gleder meg ellers til: Høstsamling i regi av en frivillig organisasjon hvor jeg har verv. Arendalsuka - skal både delta i en debatt og stå på stand Sanking av sopp, bær og frukt og lage diverse produkter av det Høstfarger og turer i klar luft Endret 23. juni av Kniv & gaffel Glemte et ord 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #6 Del Skrevet 23. juni Gleder meg alltid til høsten, liker det mye bedre enn sommeren. Greit når man slipper og sitte med portabel AC som blåser rett på meg når jeg er innendørs. Anonymkode: 7b86b...d50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #7 Del Skrevet 23. juni Nå skal jeg nyte sommeren og ikke tenke på høsten før uti september en gang. Leve i nuet er det beste! Anonymkode: 31e62...9ad 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 23. juni #8 Del Skrevet 23. juni Kniv & gaffel skrev (48 minutter siden): Jeg skal studere til høsten, og gru-gleder meg til det. 😃 Er over 50, og har vært uføretrygdet i ni år, så det blir en stor overgang å sette meg på skolebenken igjen. Har kommet inn på en helserelatert toårig masterutdanning. Kanskje dette kan bli en vei ut i arbeidslivet, i det minste på deltid? Gleder meg eller til: Høstsamling i regi av en frivillig organisasjon hvor jeg har verv. Arendalsuka - skal både delta i en debatt og stå på stand Sanking av sopp, bær og frukt og lage diverse produkter av det Høstfarger og turer i klar luft Så utrolig spennende. Ønsker deg masse lykke til Men det går garantert knall bra AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå skal jeg nyte sommeren og ikke tenke på høsten før uti september en gang. Leve i nuet er det beste! Anonymkode: 31e62...9ad Litt dumt bare viss en ønsker å dra på konserter eller arrangement og ikke tenker på det før dagen er der og det er utsolgt. Eller ikke tenker på julaften før julaften eller ikke ha evnen til å planlegge noe som helst. Du har absolutt et poeng og jeg hadde selv en slik mentalitet i mange år men om en vet på forhånd at det er noe som garantert kommer som en kanskje ikke gleder seg så mye til kan bli bedre ut av å ha en liten plan for hvordan en skal gjøre det best mulig for seg selv og ha noen lyspunkter i tilværelsen før den tiden er der. Kanskje anerledes viss en i utgangspunktet ikke synes høsten eller vinteren er så kjip. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 23. juni #9 Del Skrevet 23. juni skreppamedleppa skrev (16 minutter siden): Så utrolig spennende. Ønsker deg masse lykke til Men det går garantert knall bra Tusen takk! 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #10 Del Skrevet 23. juni skreppamedleppa skrev (49 minutter siden): Så utrolig spennende. Ønsker deg masse lykke til Men det går garantert knall bra Litt dumt bare viss en ønsker å dra på konserter eller arrangement og ikke tenker på det før dagen er der og det er utsolgt. Eller ikke tenker på julaften før julaften eller ikke ha evnen til å planlegge noe som helst. Du har absolutt et poeng og jeg hadde selv en slik mentalitet i mange år men om en vet på forhånd at det er noe som garantert kommer som en kanskje ikke gleder seg så mye til kan bli bedre ut av å ha en liten plan for hvordan en skal gjøre det best mulig for seg selv og ha noen lyspunkter i tilværelsen før den tiden er der. Kanskje anerledes viss en i utgangspunktet ikke synes høsten eller vinteren er så kjip. Jeg har jo et par arrangement spikra men det betyr ikke at jeg tenker på det før september. Billetter er bestillt så da trenger jeg ikke tenke mer. Og ja du har rett ; høst betyr nesten vinter og vinter er depresjon. Derfor tillater jeg ikke meg selv å tenke på noe slik enda. Anonymkode: 31e62...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 23. juni #11 Del Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har jo et par arrangement spikra men det betyr ikke at jeg tenker på det før september. Billetter er bestillt så da trenger jeg ikke tenke mer. Og ja du har rett ; høst betyr nesten vinter og vinter er depresjon. Derfor tillater jeg ikke meg selv å tenke på noe slik enda. Anonymkode: 31e62...9ad Ja da er vi forskjellige. For min del (og jeg vil kanskje anta for ts også siden h*n spør) så er det å løfte blikket litt og se mulighetene og tenke litt igjennom det som kommer der fremme og hvordan en kan gjøre det best mulig for seg selv bedre enn å bare leve i øyeblikket hele tiden. I og med at du også har tenkt litt på hva du skal gjøre lengre fremme enn akkurat i dag så planlegger du også litt lengre frem enn akkurat til den siste august. Går fint an å nyte sommeren og sette pris på øyeblikket selv om en prøver å finne fine ting å gjøre for seg selv når årstiden som kommer fortere enn en selv ønsker kommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #12 Del Skrevet 23. juni Om sommeren er det liksom ikke lov å sitte inne og se film, for alle MÅ være utendørs. Men om høsten er det motsatt, da kan man kose seg i sofaen med god samvittighet. Anonymkode: 1ed84...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni #13 Del Skrevet 23. juni Elsker sommeren og forstår deg. Det er en liten sorg som oppstår npr favoritt årstiden er omme og neste står for tur. Men prøver å være en del ute og nyte høstfargene i naturen. 50 shades of nature er ikke så værst det heller. Drar på jakt eller sanking av det skogen har å by på. Koselige kvelder inne med en god serie eller bok i sofaen. Høre regnet og høststormene ute med stearinlys og pledd inne. Lage pai og hjemmelaget syltetøy. Hoppe i løvet Anonymkode: c8f83...c32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #14 Del Skrevet 24. juni Tusen takk til dere som har kommet med konkrete tips😇 Ts Anonymkode: 15649...5b1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gine Skrevet 25. juni #15 Del Skrevet 25. juni Synes vinteren er værst. Den er så mørk, kald og lang og føles som den aldri blir ferdig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #16 Del Skrevet 25. juni Jeg har ikke så mye imot høsten, men vinteren bruker å være som en form for tortur. Og for å være ærlig, så blir lite gjort de månedene, for det frister så lite å finne på noe utenfor huset. Når jeg først har kommet hjem, så blir jeg der, for ute er det kaldt, mørkt og snø. Jeg bruker å overleve ved å lese mye, drikke mye te, og se gamle favoritter av film og serier. Kanskje reiser jeg bort en tur også, til et sted det ikke er vinter. Og så er jeg så heldig at jeg har ganske stor frihet på jobb, og i stor grad kan bestemme hva jeg skal fokusere på, så jeg kan sette igang egne prosjekter. Sist vinter forsket jeg, og det var utrolig deilig å kunne begrave seg i noe som fikk meg til å glemme alt om kulde og snø. Vet ikke hva jeg skal gjøre i vinter, men håper å kunne finne noe der jeg kan gå all in på samme måte. Anonymkode: aad59...d57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #17 Del Skrevet 29. juni Gine skrev (På 25.6.2024 den 17.49): Synes vinteren er værst. Den er så mørk, kald og lang og føles som den aldri blir ferdig. AnonymBruker skrev (På 25.6.2024 den 19.36): Jeg har ikke så mye imot høsten, men vinteren bruker å være som en form for tortur. Og for å være ærlig, så blir lite gjort de månedene, for det frister så lite å finne på noe utenfor huset. Når jeg først har kommet hjem, så blir jeg der, for ute er det kaldt, mørkt og snø. Jeg bruker å overleve ved å lese mye, drikke mye te, og se gamle favoritter av film og serier. Kanskje reiser jeg bort en tur også, til et sted det ikke er vinter. Og så er jeg så heldig at jeg har ganske stor frihet på jobb, og i stor grad kan bestemme hva jeg skal fokusere på, så jeg kan sette igang egne prosjekter. Sist vinter forsket jeg, og det var utrolig deilig å kunne begrave seg i noe som fikk meg til å glemme alt om kulde og snø. Vet ikke hva jeg skal gjøre i vinter, men håper å kunne finne noe der jeg kan gå all in på samme måte. Anonymkode: aad59...d57 Jo enig i at vinteren er verre enn høsten. Samtidig for min del går det litt i ett, det tar jo ikke så lang tid før det merkes at det blir mørkere og mørkere og med høst stormer og dårlig vær blir jeg nok fort mer inaktiv og synsfeltet for hva som oppleves som meningsfullt og gøy minker betraktelig. Vet at jeg må prøve å snu litt tankegangen for det er jo mange måneder av året det er snakk om. Men det er hjelpsomt å lese hva andre gjør av selvhjelp for å overleve i høst/vinter delen av året. Anonymkode: 15649...5b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #18 Del Skrevet 29. juni Jeg er heldig og finnes ikke vær-syk. Høsten er min favorittårstid fordi lufta er så ren og frisk og hverdagen er tilbake. Har alltid likt hverdag spesielt etter alvorlig depresjon. Da innså jeg at den kjedlige hverdagen er en lykke jeg bør sette pris på. Siden det blir mørkere blir det ekstra kos med telys i vinduskarmene, det er godt å komme inn i varmt hus. Både høst og vinter er vakre årstider(vi i Norge er etter min mening veldig heldige som har fire så ulike årstider). Og sist men ikke minst, ikke fokuser på ting du ikke får gjort noe med. Det gjelder hele året. Anonymkode: 49e42...8a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #19 Del Skrevet 29. juni Jeg gleder meg til å få sove igjen. Trenger mye søvn, og hater intenst de eviglange og alt for lyse dagene. Anonymkode: f5d45...559 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni #20 Del Skrevet 29. juni Gleder meg til at det blir kaldere. Fine farger på høsten. Og at det blir mørkere. Jeg setter stor pris på alle årstidene. Jeg mener vi er heldig som har fire årstider. Anonymkode: 35e16...a16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå