Gå til innhold

Hvorfor er vi kvinner så overfladiske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var mye mer overfladisk da jeg var yngre, men det er fortsatt deler ved meg som er overfladisk. Hvem har lært oss at høye, muskuløse, mørke menn er status? 

Jeg har blant annet utfordringer med å date en mann som er like høy som meg. Jeg har nå møtt en mann der så og si alt matcher - verdier, personlighet, drømmer, interesser, politikk og måten vi tenker på omkring aktuelle emner. Men så er han like høy som meg - 172 cm! Med hæler er jeg 10 cm høyere enn han og jeg føler meg så lite feminim når vi går ut sammen. Jeg veier også mer enn han og er sterkere enn han da jeg trener fitness. :o  Eksen og jeg var ikke en match overhodet, men han var 190 cm høy og 108 kg, så han var og er populær blant damene. Man føler seg trygg fysisk på en måte, selv om jeg ikke følte meg trygg emosjonelt. 

Hvordan komme meg forbi dette med at høyden ikke betyr noe i et forhold? Jeg skammer meg så mye over at jeg i det hele tatt tenker over dette. 

Anonymkode: 43a2f...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biologi og sosiologi. 

Anonymkode: b21fd...cfe

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

en mann der så og si alt matcher - verdier, personlighet, drømmer, interesser, politikk og måten vi tenker på omkring aktuelle emner

Ekkokammer-forhold. Kjedelig.

Anonymkode: 15988...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv. Eksen er 167 høy, det er ikke grunnen til at det ble slutt. Ingen av kjærestene mine har hatt «prestisjejobber» heller.

 

Du må bare bli tryggere på deg selv. 

Anonymkode: 6c3e2...959

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskrifta di er omtrent like festlig som notorisk utro menn som forsvarer seg med at alle menn er det.

At du er overfladisk betyr ikke at "vi kvinner" er det. Det første du kan gjøre for å få litt selvinnsikt er å gå i deg selv på hvorfor du har et behov for å trekke ned andre på ditt nivå.

Anonymkode: 40b15...bd2

  • Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Overskrifta di er omtrent like festlig som notorisk utro menn som forsvarer seg med at alle menn er det.

At du er overfladisk betyr ikke at "vi kvinner" er det. Det første du kan gjøre for å få litt selvinnsikt er å gå i deg selv på hvorfor du har et behov for å trekke ned andre på ditt nivå.

Anonymkode: 40b15...bd2

De fleste kvinner jeg kjenner mener det samme som meg, spesielt på dette med høyden. Det er en grunn til at mange menn skriver det i bio på Tinder. TS

Anonymkode: 43a2f...d6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Snakk for deg selv. Eksen er 167 høy, det er ikke grunnen til at det ble slutt. Ingen av kjærestene mine har hatt «prestisjejobber» heller.

 

Du må bare bli tryggere på deg selv. 

Anonymkode: 6c3e2...959

Helt enig. 

Snakk for deg selv, ts. Det er ikke "vi", det er DEG. 

Anonymkode: eaef8...0cf

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De fleste kvinner jeg kjenner mener det samme som meg, spesielt på dette med høyden. Det er en grunn til at mange menn skriver det i bio på Tinder. TS

Anonymkode: 43a2f...d6f

Tinder er ikke akkurat kvalitetskvinner, så...

Håper at mannfolk slutter å lete der. 

Anonymkode: eaef8...0cf

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på snakk for deg selv. Kjenner meg ikke igjen i innlegget ditt i det heletatt, og det vet jeg stemmer for mine nermeste også...

Anonymkode: e61df...76a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er ikke overfladisk, og jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke klarer å se forbi irrelevante ting, og heller la det som glitrer skinne. Her må du nesten gå inn i deg selv, og ikke diskriminere på gruppenivå. Andre kan ikke svare på hvorfor du er overfladisk, det handler om dine indre (og ytre) verdier og tankerekker. Du er nok også veldig miljøpåvirket, muligens både gjennom oppvekst og nåværende miljø. 

Anonymkode: 22143...d61

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har faktisk høyde og vekt på en mann noe med biologi og gjøre. En mann må være høyere og større en meg for at jeg skal tenne på han men nå er jeg en liten dame til å være norsk da så😂  da er jo dette med høyde like relevant i hva man tenner på som andre deler av utsende til en person men man er vel ikke mere overfladisk av den grunn? Du må bare finne en som tenner deg og matcher i personlighet/verdier. Det er jo da man først har fått en ordentlig match.

Anonymkode: 99983...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk over hva som er viktig for deg, og jobb med å svelge stolthet eller hva det er. Og vær så snill å ikke dra oss andre kvinner ned sånn som du gjør med overskriften.

Anonymkode: b4929...9ad

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på det motsatte. Flørter med en, vi liker hverandre veldig godt - det er tydelig. Men han er like høy som meg, og jeg er redd han ikke finner meg fysisk attraktiv pga. det. Jeg personlig har ikke noe problem med høyden. 

Anonymkode: e933e...a50

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo et biologisk nedarvet behov for å være sammen med en sterk mann som kan beskytte deg og ungene.

Anonymkode: e7383...f7d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

De fleste kvinner jeg kjenner mener det samme som meg, spesielt på dette med høyden. Det er en grunn til at mange menn skriver det i bio på Tinder. TS

Anonymkode: 43a2f...d6f

De fleste menn mener også det samme. De foretrekker unge, pene, slanke jenter.

Anonymkode: 72cc4...7f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å date en mann som er like høy som meg, 165.

Jeg har derimot store problemer med å gå i 10cm hæler...

Men så lurer jeg på om dere virkelig har samme verdier? Har han også utfordringer med at dere er like høy?

Anonymkode: 2814a...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må bare gjøre opp med deg selv HVOR viktig det er. Jeg er i samme situasjon på den måten at jeg er sammen med mann på 1.72 ca (jeg er 1.71), men i motsetning til deg priser jeg meg lykkelig hver dag fordi jeg fant ham. Og ja, jeg hadde vært henrykt hvis han var bare 5-10 cm høyere, men samtidig...  da hadde han jo ikke vært den han er!

Akkurat som jeg er preget av mitt utseende, høyde, vekt osv gjennom livet, har jo høyden hans vært med på å forme ham til den fine mannen han er i dag. Oppmerksom, morsom, ekstremt givende seksuelt, selvsikker, fantastisk. 

Du må tenne på ham, selvfølgelig, men når det gjelder det, så har jeg oppdaget noe litt fascinerende. Jeg trodde nemlig før at jeg bare tente på høye, sterke menn, men faktum er at jeg tenner ti ganger mer på ham jeg er med nå enn noen annen jeg har datet de siste ti årene. Det er akkurat som om han bare vrir på en bryter, helt utrolig, mens jeg tidligere har opplevd høye, muskuløse menn som ikke tenner meg i det hele tatt. Visuelt, jo, men ikke kroppslig, på en måte, det skjedde absolutt ingenting i kroppen min, jeg ble ikke våt, jeg gadd ikke noe som helst. Men med ham her...

Hvis venninnene dine er noe å samle på, er de henrykte på dine vegne over at du har funnet en bra mann du trives med. Og altså, "status"...? Dere er vel ikke 14 år? 

(Forøvrig kalles det å være høyere enn en mann med høye hæler for Al Pacino-effekten. Jeg hadde ikke avvist Al Pacino, for å si det sånn (ok, kanskje nå når han er over åtti), men ellers... Og Tom Hardy er 1.75. Just sayin' 😄

Anonymkode: 51f0a...ae8

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde og styrke er nok til stor grad biologisk. Når det kommer til hårfargepreferanser, er det nok veldig kulturelt betinget. En lærer av hollywood ol. hva som er riktig og feil. Det er jo ingen tvil om hva de prøver å lære kvinner om en følger litt med.

Endret av Hermann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var mye mer overfladisk da jeg var yngre, men det er fortsatt deler ved meg som er overfladisk. Hvem har lært oss at høye, muskuløse, mørke menn er status? 

Jeg har blant annet utfordringer med å date en mann som er like høy som meg. Jeg har nå møtt en mann der så og si alt matcher - verdier, personlighet, drømmer, interesser, politikk og måten vi tenker på omkring aktuelle emner. Men så er han like høy som meg - 172 cm! Med hæler er jeg 10 cm høyere enn han og jeg føler meg så lite feminim når vi går ut sammen. Jeg veier også mer enn han og er sterkere enn han da jeg trener fitness. :o  Eksen og jeg var ikke en match overhodet, men han var 190 cm høy og 108 kg, så han var og er populær blant damene. Man føler seg trygg fysisk på en måte, selv om jeg ikke følte meg trygg emosjonelt. 

Hvordan komme meg forbi dette med at høyden ikke betyr noe i et forhold? Jeg skammer meg så mye over at jeg i det hele tatt tenker over dette. 

Anonymkode: 43a2f...d6f

Du antar at alle tenker som deg. Jeg har aldri brydd meg om høyde feks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste kvinner jeg kjenner mener det samme som meg, spesielt på dette med høyden. Det er en grunn til at mange menn skriver det i bio på Tinder. TS

Anonymkode: 43a2f...d6f

De fleste kvinner jeg kjenner er absolutt ikke opptatt av høyde og jobb. Jeg er 1,65 og har null problem med å falle for menn som er lavere enn meg. Har sikkert litt med omgangskrets å gjøre.

Anonymkode: 976d7...ef7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...