AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #1 Skrevet 23. juni 2024 Noen som har tatt den? Den mot kikhoste, stivkrampe osv. Fikk du noen bivirkninger? Anonymkode: 95b57...a02
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #2 Skrevet 23. juni 2024 Hvis du ser i vaksinekortet ditt, finner du nok at du har tatt den mange ganger som barn hvis du fulgte barnevaksinasjonsprogrammet. Det har nært sagt alle nordmenn, og de aller færreste får bivirkninger annet enn å være litt stiv i armen dagen etterpå. Siden du har tatt vaksinen allerede mange ganger, trenger du ikke være bekymret for sterke bivirkninger da kroppen din er vant til denne vaksinen. Du bør være mer bekymret for stivkrampe og polio ihvertfall. Spør du meg så ser disse ekstreme krampene (stivkrampe) ganske mye verre ut enn vaksinebivirkninger. Så fremover bør du påse at du er vaksinert hvert 10.år hvis du ikke har vært påpasselig med dette til nå. Anonymkode: a2816...41d 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #3 Skrevet 23. juni 2024 Tenker du på den som tas hvert 10. år? Den tok jeg sist for 3 år siden. Merket ingenting annet enn litt øm i armen den første dagen. Anonymkode: 4e2d4...5f8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #4 Skrevet 23. juni 2024 Hvordan kan en være sikker på at ikke de bildene lyver? Bilder er makt og blir ofte brukt i skremselspropaganda. Anonymkode: 63fa9...4f3 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #5 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen som har tatt den? Den mot kikhoste, stivkrampe osv. Fikk du noen bivirkninger? Anonymkode: 95b57...a02 Kikhoste, polio og difteri, tre i ett stikk, er anbefalt å fylle på hvert 10. år. Har du ikke gjort det så be fastlegen om en resept og få det gjort. Alternativet kan være å bli smittet, og da angrer du, uansett hva vaksinemotstandere sier så gjør det. De som setter reisevaksiner setter også denne vaksinen. Ingenting å grue seg til. Anonymkode: 589b6...950
mommyaka Skrevet 23. juni 2024 #6 Skrevet 23. juni 2024 Jeg skal ta ny til uka da det er kommet kikhoste i barnehagen til mitt barn. Det iallefall 10 år siden jeg tok den
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #7 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen som har tatt den? Den mot kikhoste, stivkrampe osv. Fikk du noen bivirkninger? Anonymkode: 95b57...a02 Tok for 3 uker siden. Mannen min har også tatt. Ingen bivirkninger. Anonymkode: ba943...b39
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #8 Skrevet 23. juni 2024 Tok den for en uke siden da jeg er gravid, fikk kun litt vondt i armen et par dager Anonymkode: f2009...45b
Anonym-09 Skrevet 23. juni 2024 #9 Skrevet 23. juni 2024 Den har vi fleste tatt. Den er på på vaksineprogrammet. Jeg tok den også for 3 år siden.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #10 Skrevet 23. juni 2024 Takk for svar. Jeg tok den for 12 år siden, men klarer ikke å huske om jeg fikk noen bivirkninger. Får den gjennom jobben. Skal på kurs i tre dager. Men ser ut som de fleste av dere fikk lite bivirkninger, så da satser jeg på at det blir minst mulig her å 🤞🤞 Anonymkode: 95b57...a02
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #11 Skrevet 23. juni 2024 Tok den i 2019, merket ikke noe. Anonymkode: 6466e...50e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #12 Skrevet 24. juni 2024 Tok den i mai. Absolutt null bivirkninger. Anonymkode: 0d68b...2df
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #13 Skrevet 24. juni 2024 Jeg tok som liten med de forskjellige andre. Mulig det var oppfriskende i barne og ungdomsskolen. Har ikke tatt den som voksen, legesenteret jeg har brukt i alle år har aldri nevnt noe eller om jeg mangler noe. Har tatt masse reisevaksiner men ikke hos fastlegen. De har jeg ratt hos klinikker som driver med dette. Er ikke kikhoste noe son skjer små barn?. Anonymkode: e9bc2...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #14 Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan kan en være sikker på at ikke de bildene lyver? Bilder er makt og blir ofte brukt i skremselspropaganda. Anonymkode: 63fa9...4f3 Ikke meg du siterer, men.. Om bildene er ekte kan en ikke være sikker på, men at stivkrampe er noe en ikke vil ha, er det ingen tvil om Man kjenner iling og smerter etterfulgt av muskelrykninger og kramper i de omkringliggende musklene. Etter hvert vil krampene spre seg videre til andre muskelgrupper i kroppen, særlig til kjeve og ansiktsmuskulatur. Etterhvert til rygg og mageregionen. Ved fullt utviklet sykdom kan selv små stimuleringer i huden utløse smertefulle kramper. I alvorlige tilfeller blir pustemuskulaturen rammet, og personen kan dø på grunn av dette. https://nhi.no/livsstil/reise/stivkrampe Anonymkode: 8e544...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #15 Skrevet 24. juni 2024 Jeg tok den i fjor, i kombinasjon med stivkrampe, difteri og polio. Merket ikke noe mer enn at jeg var litt øm i armen i omtrent et døgn. Og til den som lurer på om bildene som et postet over her er ekte: Det kan vi ikke vite sikkert. Men det er ingen tvil om at det er en alvorlig sykdom, og at den tar mange liv hvert eneste år. Et av de typiske tegnene på sykdommen er at kroppen bøyes bakover i en bue, som på bildene. Et annet typisk tegn er at kjeven låser seg, derav det engelske navnet lockjaw. Anonymkode: dc572...945 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå