Gå til innhold

Miserabel anno 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er jeg godt voksen. Har aldri vært deprimert før de tre siste årene. 

Har grublet en del på hvorfor. Hvorfor er jeg så miserabel i dag. Er det meg eller er det noe i tiden? 

- Ensomhet: Jeg bor alene, folk tar sjelden kontakt. Når de gjør er det ofte ikke for å være sårbare og ekte med meg, men for en eller annen selvhevdelse. 

- Dårlig råd, ikke rom til å gjøre ting jeg ønsker.

- Overarbeidet, ikke rom til å gjøre det jeg ønsker pga økonomi og tid. Må ha flere jobber. 

- Dårligere helse fysisk og psykisk- ikke rom for å fikse heller. 

- Kritikk fra omgivelser, samtidig som en skal minnes på at en selv er ens største kritiker, og det er sant. Når sist hørte jeg fra noen: Bra jobbet, god innsats? Jeg er alltid den som sier slike ting til andre, men nesten aldri mottaker av slike ord. Jeg pleier å være den som klønete kommenter på alt som er bra og fint, men hører det ikke tilbake så mye. 

- Høye forventninger og lite verktøy. 

- Romantikk er dødt , alt handler bare om hva du kan tilby meg. Kjærligheten er helt fraværende og overanalysert til å stamme fra menneskelige behov. For å være sikker på å få en eller annen uttelling fra dating sendes det erotiske bilder kjapt før kommunikasjonen forsvinner. 

- Kollega på enkelt arbeisplasser som ikke er team playere og ønsker ikke hverandre godt, gir dårlige passninger, trykker deg ned i grusen fordi de selv sliter. 

- Gå en tur hjelper ikke. Å være rundt folk som aksepterer deg slik som du er, og er glad i deg hjelper. Hvor finner man slike ?

-Det er rett og slett mye strev med lite uttelling, lite kjærlighet, mye jeg, meg og mitt. 

Jeg tror jeg trenger noen kjæledyr... men ha rom til å ta vare på de da. 

Hadde nesten oppnådd drømmelivet. Men alt gikk i grus. Måtte tilbake til "square one" og det virker umulig å komme seg videre. 

Er det flere som føler det slik? At vi var lykkeligere før , at det var mer empati før? Mer nestekjærlighet og mer kommunikasjon. 

Er dette litt i tiden eller bare meg? 

Anonymkode: 90f0e...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...