AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #1 Skrevet 23. juni 2024 Kort og greit, har noe jeg kjenner oppå hodet, er som et knallhardt maiskorn, kan være bein, men "føles" ut som en kul, er utrolig lite, kan ikke ses med blotte øye. Itiliegg har jeg litt helseangst, så blir verre jo mer jeg leser på nettet. Uansett, hadde samme greien for 8-9 år siden(lagte tråd om det), og den er totalt uforandret. Kan jeg gå utifra at alt er normalt? Anonymkode: ae8c5...dc5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #2 Skrevet 23. juni 2024 Stikk til legen. Mest sannsynlig ufarlig. Men du får aldri ro før du sjekker med lege Anonymkode: cbb34...931 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #3 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stikk til legen. Mest sannsynlig ufarlig. Men du får aldri ro før du sjekker med lege Anonymkode: cbb34...931 Kan det ja. Men er det vits? Tenker jo om noe har vært der i 8-9 år, og er såpass lite og uforandret, hadde vel vært død om det var noe farlig til nå. Anonymkode: ae8c5...dc5
svartkatt Skrevet 23. juni 2024 #4 Skrevet 23. juni 2024 Det finnes mange typer kuler man kan ha. Hadde ikke vært så bekymret om den var uforandret på så mange år, og hvis du aldri har problemer med den. Sånn sett har du mindre å bekymre deg for ved å gå til legen også. Hvis legen ikke vet hva det er med en gang, eller kanskje uansett, så kan det hende du blir sendt videre til en ultralyd. Uten at det gjør det noe mer bekymringsverdig. Kan godt hende legen skjønner hva det er med en gang, og kan fjerne den der og da. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #5 Skrevet 23. juni 2024 svartkatt skrev (Akkurat nå): Det finnes mange typer kuler man kan ha. Hadde ikke vært så bekymret om den var uforandret på så mange år, og hvis du aldri har problemer med den. Sånn sett har du mindre å bekymre deg for ved å gå til legen også. Hvis legen ikke vet hva det er med en gang, eller kanskje uansett, så kan det hende du blir sendt videre til en ultralyd. Uten at det gjør det noe mer bekymringsverdig. Kan godt hende legen skjønner hva det er med en gang, og kan fjerne den der og da. Nei, den er ekstremt liten, men kombinasjonan av litt helseangst og søke opp div diagnoser på nettet gjør ikke saken bedre. Var hos legen med den for 8 år siden, da brydde han seg ikke noe, sa alt var greit. Anonymkode: ae8c5...dc5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #6 Skrevet 23. juni 2024 Men mitt spørsmål er mer spesifikt. Om noe har vært der i 8-9 år, uforandret, kan det allikevel være farlig? Finnes sikkert skrekkscenario, hadde vel vært enten død eller så hadde den voskt/andre symptomer innen den tid. Anonymkode: ae8c5...dc5
svartkatt Skrevet 23. juni 2024 #7 Skrevet 23. juni 2024 Man kan faktisk leve godt uten å vite at man har en eller annen sykdom i mange år. Men om legen ikke var bekymret den gangen, og ingenting har endret seg så hadde jeg ikke tenkt så mye på det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #8 Skrevet 23. juni 2024 svartkatt skrev (14 minutter siden): Men om legen ikke var bekymret den gangen, og ingenting har endret seg så hadde jeg ikke tenkt så mye på det. Nei, absolutt ikke. Kjente såvidt på den, uten noe mer. Men det gir jo ikke 100% sikkerhet, kontra ultralyd. Anonymkode: ae8c5...dc5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #10 Skrevet 23. juni 2024 Er da vel ingen her som kan si at den ikke er farlig, og omvendt. Men mest sannsynlig er den ikke farlig, jeg tenker fettkul. Anonymkode: 031ef...94e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #11 Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fettkul (lipom) Anonymkode: 44538...a59 Hmm, men de er vel ikke harde? Men mer myke. Anonymkode: ae8c5...dc5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #12 Skrevet 24. juni 2024 Helt klart fettkul. Min var hard som din. Etter flere år begynte den plutselig å vokse, og jeg fikk hetta for at det skulle være noe gærent. Gikk da til lege og fikk den fjernet, men det var bare en helt ufarlig fettkul. Det er veldig vanlig, spesielt i hodet. Anonymkode: 1f69a...610
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2024 #13 Skrevet 24. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt klart fettkul. Min var hard som din. Etter flere år begynte den plutselig å vokse, og jeg fikk hetta for at det skulle være noe gærent. Gikk da til lege og fikk den fjernet, men det var bare en helt ufarlig fettkul. Det er veldig vanlig, spesielt i hodet. Anonymkode: 1f69a...610 Men nå har jeg hatt den i 8 år ca. Etter hvor mange år begynte din og vokse? Min er og helt uforandret, kan for all del være noe naturlig fra skallen, et bein. Anonymkode: ae8c5...dc5
Gine Skrevet 24. juni 2024 #14 Skrevet 24. juni 2024 Jeg har kuler av brusk som er helt harde og vært sånn i åresvis.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #15 Skrevet 26. juni 2024 Gine skrev (På 24.6.2024 den 22.09): Jeg har kuler av brusk som er helt harde og vært sånn i åresvis. Men brusk kuler er vel noe annet, de kjennes vel ikke «kul aktig» og runde ut. Anonymkode: ae8c5...dc5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #16 Skrevet 26. juni 2024 On 6/24/2024 at 10:53 AM, AnonymBruker said: Hmm, men de er vel ikke harde? Men mer myke. Anonymkode: ae8c5...dc5 Min fettkul er litt hard. Dra til fastlegen og bestilling røntgen av kulen for å være sikker. Det er gjort på et blunk. Anonymkode: 44538...a59
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #17 Skrevet 26. juni 2024 Hvis det er kreft du tenker på, så vil ikke ubehandlet ondartet kreft forbli uforandret i 8-9 år. Anonymkode: 16d7a...3bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå