AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #1 Del Skrevet 23. juni 2024 Jeg bestillte først hotellrom superior for 3 dager. Det var billigere da enn hva det er nå. Kostet ca 3900 kr. Ville legge til en ekstra overnatting på samme hotel, men det var ikke mulig via appen på hotel.com så jeg bestillte en overnatting i samme romtype til i ny bestilling. Men da blir det 4 timer overlapping. Prisen ble tilsammen 5900 kr for rommet. Men hvis jeg sletter bestillingen og bestiller på nytt i 4 dager så blir det 6900 kr. Prisen har steget. Har refunderbart hotel. Men det er jo kjedelig å betale mer. Da er det kanskje bedre å ha bestillingen i to separate bestillinger. Hva ville du gjort i en slik situasjon ? Jeg tenker på å spørre hotellet om jeg slipper å sjekke ut og inn igjen nå når jeg har ny bestilling på et døgn ekstra. Er det frekkt ? Anonymkode: c77f7...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 23. juni 2024 #2 Del Skrevet 23. juni 2024 Jeg hadde delt det i to ja.. Men sjekk mot slutten ( nærmere avreise) for da kan prisen strupes igjen dersom de ikke har leid ut alt, og du kan være heldig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #3 Del Skrevet 23. juni 2024 11 minutter siden, Perfume said: Jeg hadde delt det i to ja.. Men sjekk mot slutten ( nærmere avreise) for da kan prisen strupes igjen dersom de ikke har leid ut alt, og du kan være heldig. Jeg ser at de har noe på strawberry for 5930 kr men det er uten mulighet for å få refundert beløpet. Jeg liker å ha den muligheten pga det er en stund til vi skal reise. Enig med deg at det er gjerne lurt å dele i to. Regner med at de ikke legger på ekstra pris for de 4 timene timene som jeg egentlig skal sjekke ut og inn mellom bestillingene. Jeg sjekker nærmere reisen om prisene stuper igjen . Takk for råd! Anonymkode: c77f7...5dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #4 Del Skrevet 23. juni 2024 Det er ikke frekt å spørre om. Det er ikke sikkert at de kan slå sammen bestillingene siden du har bestilt hos hotels.com, men du kan spørre om du kan få ha det samme rommet. Da behøver du ikke å sjekke ut. Det blir jo ekstraarbeid for dem å rengjøre rommet, så det er jo bedre for dem og. Hvis du ikke spør på forhånd, kan det være at du må bytte rom, selv om det er samme romtype. Anonymkode: 04a03...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #5 Del Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker på å spørre hotellet om jeg slipper å sjekke ut og inn igjen nå når jeg har ny bestilling på et døgn ekstra. Er det frekkt ? Det går nok helt fint å gjøre. Har gjort det samme selv da jeg forlenget et opphold. Beholdt samme rommet. Anonymkode: 64745...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackSunshine Skrevet 23. juni 2024 #6 Del Skrevet 23. juni 2024 Ikke frekt. Bare informer ved innsjekk. Vis begge bestillingene. Det går sikkert fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #7 Del Skrevet 23. juni 2024 Send e-post til hotellet, det går vanligvis helt fint så lenge det er snakk om samme romtype. De sparer jo også penger på at de slipper å vaske ned rommet og bytte sengetøy. Har gjort det flere ganger, det går helt fint. Anonymkode: 97ad1...040 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #8 Del Skrevet 23. juni 2024 Jeg sier bare fra når jeg sjekker inn. Dersom det er samme romtype har jeg aldri opplevd å være nødt til å sjekke ut. Når det har vært samme romtype har jeg også pleid å få beholde samme rom. Siden jeg ofte bestiller rom med bonuspoeng, f.eks Scandic, i kombinasjon med vanlig bestilling, har jeg ofte to bestillinger. Anonymkode: f02dc...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #9 Del Skrevet 25. juni 2024 Om det er samme romkategori kan det være at du får beholde rommet. Men dette er et puslespill. Om neste gjest er planlagt inn på det rommet dere er tildelt for 7 netter er det ikke sikkert at dere får utvidet med et døgn om det ikke er andre rom som har 7 netter ledige. Anonymkode: 57ead...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #10 Del Skrevet 25. juni 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Om det er samme romkategori kan det være at du får beholde rommet. Men dette er et puslespill. Om neste gjest er planlagt inn på det rommet dere er tildelt for 7 netter er det ikke sikkert at dere får utvidet med et døgn om det ikke er andre rom som har 7 netter ledige. Anonymkode: 57ead...e05 Det ordnet seg. Fikk en billigere pris på annet nettsted på samme hotel. Hadde refunderbart, og avbestillte de to bestillingene. Er enig med deg. Man kunne ikke vært sikker. Og det hadde vært kjedelig å måtte sjekke ut og inn igjen senere. Nå er det fikset I en sammenhengende bestilling. Anonymkode: c77f7...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #11 Del Skrevet 25. juni 2024 Svarer som hotellresepsjonist. Bestilling på samme romtype i to forskjellige bestillinger ordner vi samme rom på. Tror jeg aldri har opplevd at de ikke går så lenge man spør på forhånd. Stort sett fikser vi det ved innsjekk og. I noen ytterst få tilfeller greier vi ikke fikse ved innsjekk, da typisk for at det er stamgjester eller lignende som spesifikt ønsker det ene rommet. Det unngår vi jo om du sier i fra i god tid. Et større problem er alle som bestiller vidt forskjellige romtyper og ønsker samme rom hele oppholdet. For eksempel har de bestilt superior rom ene natten og så enkeltrom de tre neste nettene. Da er det ikke like lett å få fikset, spesielt når det typisk er fullbooket på superior rom. Mange som blir grinete av at vi ikke kan fikse det. Det å tildele/sette av rom er en mye større kabal enn jeg tror de fleste kan tenke seg. Uansett, godt det ordnet seg for deg ts! :😊 Anonymkode: b687e...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå