AnonymBruker Skrevet 25. juni #21 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 9.06): Jeg tenker på å bli religiøs. Årsaken er at jeg tror det vil gi meg et bedre liv å ha Gud i livet mitt. Det er mange religioner. De fleste tror på en Gud/skaper. Jeg vil gjerne finne ut hvilken av religionene det er som gir en det beste livet før jeg bestemmer meg. Jeg er kvinne, rundt 50år, skilt, flere voksne barn, ganske tradisjonell av meg litt konservativ på kvinnerollen men etter skandinavisk modell. Jeg er litt hippie av meg kreativ... Jeg tenker tradisjonelt sett vil det passe best med en form for kristendom. Kanskje? Hvordan kan jeg leve det beste livet? Anonymkode: 9f0d9...ee2 En tro er ikke hyllevare du bare kan dra og kjøpe. Dvs på en måte kan du jo velge selv, men det er en litt underlig inngang til det hele. Du får lese litt om dette, da vet du. Du nevner kristendom og det er nok nærmest de aler fleste her all den tid vår kultur i stor grad er bygget på kristendommen. Som kristen selv føler jeg i hvert fall det er nærmest. Lykke til! Anonymkode: 2bebc...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 25. juni #22 Del Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): En tro er ikke hyllevare du bare kan dra og kjøpe. Dvs på en måte kan du jo velge selv, men det er en litt underlig inngang til det hele. Anonymkode: 2bebc...bb6 Jeg må si jeg er uenig her, hun sier at hun tror livet hennes vil bli bedre om Gud er en del av det, og det synes jeg er et kjempefint utgangspunkt. Du og jeg er jo kristne, vi vet jo at hun har rett i at livet er bedre med Gud! 😊 Legg merke til at hun ikke sier at hun tror livet hennes ville være bedre med religion, men med Gud. Jeg ser mange her kritiserer TS og kaller utgangspunktet hennes merkelig, men TS er jo helt tydelig åpen for at det finnes en Gud, hun sier hun ønsker å ha Gud i livet sitt, og jeg kan egentlig ikke tenke meg noe bedre utgangspunkt for å søke Gud. TS; Jeg kom på at jeg ville nevne at det finnes noe som heter Alpha-kurs som mange kirker har, det er et slags kurs over flere kvelder med temaer fra kristendommen hvor man først får et innlegg, og etterpå er det diskusjon i grupper. Kanskje det kunne ha vært noe for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå