Gå til innhold

Burde jeg spørre etter sykmelding?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt bakgrunnsinfo: 

Fikk påvist lavt stoffskifte ifb med fødsel for tre år siden. (Er medisinert) Har siden det vært ekstremt trøtt og sliten. Har også mistet veldig mye hår, og sliter til tider med konsentrasjon og hukommelse når jeg blir sliten.  Etter en arbeidsdag er jeg helt utkjørt, og trenger ofte å sove en times tid for å hente meg inn. 
Hadde jeg bare hatt meg selv å tenke på kunne jeg nok holdt ut, men har en treåring som trenger en opplagt mamma… 

Er dette sykmeldingsgrunn? Vet jo at alle småbarnsforeldre er slitne, men kan ikke skjønne at det er normalt å være så sliten? 

Anonymkode: f7eaf...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette synes jeg du heller bør drøfte med legen din. Lykke til og god bedring. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men du må også ta nye prøver for å sjekke stoffskiftet, jern og vitaminer. Er det lenge siden du sjekket det?

Anonymkode: 7f1a2...9e6

Skrevet

Verdens kjedeligste svar, men det er altså ikke du som trenger å ta stilling til om dette er en sykmeldingsgrunn eller ikke. Du bestiller seg en legetime og tar opp dine utfordringer med ham.

Du sier at du er medisinert mot stoffskiftet? Sannsynligvis må du ta nye prøver og evt. endre doseringen.

• Nyttig 1
Skrevet

Det er normalt å gå til oppfølgning ved stoffskifte, så kanskje ta en tur til legen og få sjekket verdier - også vitaminer, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...