Gå til innhold

kattepusen min er vekk :(

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Idag satt jeg inn et tapt og funnet innlegg i avisa..lille pjusken vært borte i 7 dager nå.

Først ringer det en dame som sier hun har sett henne 15 mins vekk derifra jeg bor.. DA måtte jo katten ha kommet seg igjennom sentrum og greier da? dette er en sterilisert hunnkatt..hvor sannsynelig er det..?

Neste dame som ringte ville bare tilby meg en katt ;/

"neitakk jeg har tre fra før..jeg ville bare vite at den fjerde hadde det bra "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er en kattunge/ungkatt så har de en grei tendens til å følge nysgjerrig etter noen, spore av på veien, for så å ikke finne veien hjem igjen.

Det har skjedd noen ganger med det lille nurket mitt. Han dilter etter meg av og til når jeg tusler av gårde, og jeg må jage ham hjem igjen. Noen ganger har han gjort det uten at jeg har merket det, og da har min sønn sett ham på skolen. Der har han campet noen dager, før vi endelig fant ut av det og fikk hentet ham.

Nå har han tatt til vettet, ser det ut til, og holder seg her vi bor!

Men det tar tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært inne på dyrebeskyttelsens sider? Der kan du også legge inn bilde av katta di. Håper du finner den snart, jeg føler med deg. Si i fra når den kommer tilbake. :blunke: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk også nærradio, heng opp lapper i nærområdet og forhør deg med naboer.

Sentrum er forøvrig ingen hindring for en katt. Sist jeg var hjemme i Bergen, satt en pus i veikanten på Fisketorget (midt i Bergen sentrum) en lørdags natt i to-tiden. Da er det endel trafikk pluss en masse rølpete fulle folk ute.. Jeg måtte bare redde den forskremte stakkaren inn i en av tollbodene. Der kunne den ihvertfall jakte på rotter og mus :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...kan tenkes lille pjusken er på oppdagelses ferd..hun er så vidt blitt ett år. Dessuten bor det 3 andre katter her. Kan hende hun tar seg en tur for å finne "sitt eget"...at det blir for trangt ..Men jeg får håpe henne kommer tilbake..psyker meg opp til at hun kanskje har funnet et annet hjem... Men da vil jeg bare vite at hun har det bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøllefrøet mitt forsvant en tid etter at vi hadde flyttet. Vi lette etter den, og spurte i nabolaget. Intet resultat, og vi regnet med at kannskje hun var påkjørt, for det er en del trafikk her. Så etter ei uke satt vi en annonse inn i avisa,- og samme dag sto det om en katt som var funnet. Beskrivelsen passet Bøllefrøet, og det var henne.

Hun hadde gått ganske langt i retning av det vi bodde tidligere. Vi holdt henne inne i nesten 14 dager etter den opplevelsen, og Bøllefrøet har bestemt seg for bli her hvor vi bor nå.

Halsbåndet til Bøllefrøet er nå utstyrt med tydelig telefonnummer i tilfelle hun legger ut på vandring og ikke finner veien hjem igjen.

Bare en historie for å vise at det går bra også......

Håper du finner igjen pusen din.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja..jeg vet at katter kan legge ut på lang vandring..og kommer hun tilbake skal jeg love deg hun får et halsbånd :)

Hyggelig at det ordnet seg for deg da Bettie. Når katter blir borte sånn så er det et mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Når katter blir borte sånn så er det et mareritt.

En gang stakk Oscar av, midt i Oslos gater da han var med meg på bytur og da var det 15 min. med panikkangst før han endelig dukket opp igjen. Jeg trodde selvsagt han ville bli overkjørt men han hadde blitt huket tak i av en ung gutt som hold båndet hans til jeg kom løpende bortover fortauet.

Gutten fikk 500 kroner og en stor klem før vi kunne fortsette byturen, jeg er ham evig takknemmelig den dag i dag. Oscar er min øyesten.

Så jeg vet hvordan du har det Jasmin, men merk katten din med halsbånd fra nå av. Alle hunder & katter burde merkes godt. Oscar har ID chip i nakken og telefonnummer i ett anheng på halsbåndet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...