Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Queen94 skrev (14 minutter siden):

kanskje fordi mannen hadde noen mentale problemer?

Tror du er inne på noe der.  Ofte en tynn linje mellom religion og galskap

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror han gjorde det for å la de slippe å lide mer. Men hvor mange vites ikke.

Selv er jeg for aktiv dødshjelp. 

Skrevet
13 minutter siden, bullehurk said:

Tror du er inne på noe der.  Ofte en tynn linje mellom religion og galskap

"Konklusjonen på den rettspsykiatriske rapporten som professor Einar Kringlen og overlege Per Nyhus la fram i retten forteller om en mann med enorme mindreverdighetskomplekser.

Kringlen og Nyhus forteller retten at de ikke finner noe som kan overbevise dem om den kristne troen som Nesset påstår han har. Nesset er to personligheter i én, hevder rapporten, men påpeker at de ikke har greid å finne beviser for diagnosen schizofreni eller personlighetsspaltning. Professoren og overlegen påpeker at Nesset utvilsomt sliter med fortrengt aggresjon samtidig som det finnes en side av ham som er usikker og trukket mot underkastelse."

fortsatt vil ikke folk i Orkdal snakke om saken (Adresseavisen)  

(dessverre bak betalingsmur)

Skrevet
15 minutter siden, Kalkula said:

Jeg tror han gjorde det for å la de slippe å lide mer. Men hvor mange vites ikke.

Nåja, mange av dem var ikke så syke. Husk at dette var på 80-tallet, folk kom på sykehjem uten å være dødssyke. 

adresseavisen   (dessverre bak betalingsmur)

"Under morgenstellet av Steffen fant de ham død. Nok en gang ble det oppdaget et nålestikk og en plasterlapp over stikket.

Nesset innrømmet senere under avhør at han hadde kjørt til sykehjemmet denne natten med hensikt til å medvirke til Steffens død.

Så eskalerer det. Flere pasienter, flere av dem ved god helse dør plutselig. Tilsynelatende helt uten grunn. Felles for dem alle er at de har hatt besøk av bestyreren på sykehjemmet - alene. "

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt spesielt at ikke barna hans ikke besøkte ham siste tiden på sykehjemmet.  Dette iflg. intervjuet med Jon Gelius i dagsrevyen i kveld.

• Nyttig 1
Skrevet
bullehurk skrev (46 minutter siden):

Litt spesielt at ikke barna hans ikke besøkte ham siste tiden på sykehjemmet.  Dette iflg. intervjuet med Jon Gelius i dagsrevyen i kveld.

Hvorfor er det spesielt? De hadde vel ikke en god relasjon, kanskje ikke en relasjon i det hele tatt. 

Skrevet
Apekatten skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det spesielt? De hadde vel ikke en god relasjon, kanskje ikke en relasjon i det hele tatt. 

Litt rart hvis han er så uskyldig som han hevder

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
bullehurk skrev (57 minutter siden):

Spesielt? 
En respektert bestyrer som barna så opp til viste seg å være et monster som kanskje har skapt problemer for barna i livet. Så nei, forstår at de ikke besøkte han.

• Liker 5
Skrevet
Kalkula skrev (1 time siden):

Aktiv dødshjelp innebærer initiativ fra den som ønsker å dø, ikke at en helsearbeider leker Gud og bestemmer hvem som skal dø.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
bullehurk skrev (1 time siden):

Hvorvidt han var det kan da ikke barna vite noe om.

Skrevet
Alivamale skrev (9 timer siden):

Aktiv dødshjelp innebærer initiativ fra den som ønsker å dø.

Det stemmer.

Skrevet
bullehurk skrev (På 3.12.2025 den 20.48):

Man kan være uskyldig, men likevel ikke ha en god relasjon. Kan være mange grunner til at man ikke vil ha kontakt med noen.

• 2 uker senere...
Skrevet
Kalkula skrev (På 3.12.2025 den 19.33):

Hæ, han pinte dem jo ihjel med det muskellammende middelet curacit. De var jo bevisste samtidig som de mistet evnen til å puste.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...