Gå til innhold

Arnfinn Nesset uttaler seg…


Bacteria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynte å høre på den i dag etter å ha lest ditt innlegg.

Da jeg var liten jente husker jeg faktisk at denne saken var veldig mye på tv og radio, og at mine foreldre fulgte med. 

 

Endret av Tough cookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 time siden):

Jeg begynte å høre på den i dag etter å ha lest ditt innlegg.

Da jeg var liten jente husker jeg faktisk at denne saken var veldig mye på tv og radio, og at mine foreldre fulgte med. 

 

Husker den godt selv, var vel en 10-12 da det skjedde. Mamma var sykepleier (som meg) og var kjemperystet.
Håper du oppdaterer når du har hørt ferdig!

En spesiell mann, og interessant å høre hans egne ord. Han er nå selv på et omsorgssenter, og har bruk for hjelp. 
 

Hadde vært interessant å vite hva hjelperne hans tenker, men det får vi selvsagt ikke vite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessant sak!

Jeg har hørt podcasten og tror han kan ha tatt livet av noen, men tviler på at det var så mange som han ble dømt for. Han burde i grunnen aldri ha blitt dømt, de hadde jo ikke noe ordentlig bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chonkers skrev (3 timer siden):

Veldig interessant sak!

Jeg har hørt podcasten og tror han kan ha tatt livet av noen, men tviler på at det var så mange som han ble dømt for. Han burde i grunnen aldri ha blitt dømt, de hadde jo ikke noe ordentlig bevis.

Er veldig delt. Hvis Arnfinn mener seg uskyldig dømt, hvorfor venter han helt til han er 87 med å forlange saken gjenopptatt? Rart.

Men noe i meg tror på ham også.

Jeg er enig i at han ble dømt uten ordentlige beviser, den eneste sprøyta noen hadde sett ham sette i forb med et av dødsfallene inneholdt brun væske. Hva er det for noe? Helt ukjent for meg som har vært sykepleier i en mannsalder og som sagt kommer fra en sykepleierfamilie…

Og en ting til; dokumenterte de aldri noe på dette hjemmet?

Alle injeksjoner og medisiner generelt skal dokumenteres i et journalsystem. Sånn var det også på søttitallet. Så da skulle det vært mulig å gå tilbake i dokumentasjonen (den skriftlige seff på den tiden) å finne ut hva som var i «den brune sprøyta» fex .

Virker som han tok seg noe til rette på dette sykehjemmet ihvertfall. Skulle skaffe Curacit til intubering… på et sykehjem. Han kom kom riktignok fra akuttmedisinen men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Arnfinn Nesset ikke tok livet av noen pasienter eller kanskje bare et par, hvorfor døde det så mange der da?

Endret av Tough cookie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (40 minutter siden):

Er veldig delt. Hvis Arnfinn mener seg uskyldig dømt, hvorfor venter han helt til han er 87 med å forlange saken gjenopptatt? Rart.

Ja, riktig.  Det er gått inflasjon i "Justismord" nå.  Hvem blir den neste som skal ha ny rettsak, Breivik ?

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et moment for at han kan være uskyldig er at gan gidder å uttale seg nå som han er 87 år. For han vil det ha liten betydning om saken blir tatt opp igjen. Saken er såpass gammel at ingen tenkte på den før NRK lagde sak.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (14 minutter siden):

Hvis Arnfinn Nesset ikke tok livet av noen pasienter eller kanskje bare et par, hvorfor døde det så mange der da?

Det lurte jeg på. 
Sykehjem er liksom plassen folk dør. Men er det statistikk på at det var unormalt flere dødsfall i perioden Nesset var bestyrer?

Det jeg vet, er at mange av dødsfallene var uforventede. Det vanligste på et sykehjem er forventede dødsfall. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (9 timer siden):

Er veldig delt. Hvis Arnfinn mener seg uskyldig dømt, hvorfor venter han helt til han er 87 med å forlange saken gjenopptatt? Rart.

Tv2 laga en serie om samme sak som gikk mer inn i detaljene. Der nevnte de at han prøvde å gjenoppta saken tidligere, men at han gikk tom for penger. Han hadde få støttespillere og saken fikk lite oppmerksomhet i etterkant, så det var sikkert ikke enkelt å jobbe med gjenopptagelse på egen hånd.

Det er veldig mye som er underlig med denne saken, både når det gjelder ham selv og de andre ansatte på sykehjemmet, hvordan politiet avhørte ham i timevis uten advokat og dommeren som hintet sterkt om at han var skyldig før juryen skulle finne ut hva de mente. Vanskelig å vite hva man skal tro på.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chonkers skrev (37 minutter siden):

Tv2 laga en serie om samme sak som gikk mer inn i detaljene. Der nevnte de at han prøvde å gjenoppta saken tidligere, men at han gikk tom for penger. Han hadde få støttespillere og saken fikk lite oppmerksomhet i etterkant, så det var sikkert ikke enkelt å jobbe med gjenopptagelse på egen hånd.

Det er veldig mye som er underlig med denne saken, både når det gjelder ham selv og de andre ansatte på sykehjemmet, hvordan politiet avhørte ham i timevis uten advokat og dommeren som hintet sterkt om at han var skyldig før juryen skulle finne ut hva de mente. Vanskelig å vite hva man skal tro på.

De påstår i podcasten at vitnene fikk lese gjennom politiavhørene sine før de skulle i vitneboksen. Var påtalemyndigheten som hadde tillatt dette. 
Det var ikke Ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (9 timer siden):

Ja, riktig.  Det er gått inflasjon i "Justismord" nå.  Hvem blir den neste som skal ha ny rettsak, Breivik ?

Det har åpenbart blitt «amerikanske tilstander» hvor store erstatninger frister mer enn rettferdighet og sannhet.
Advokater og privatetterforskere vet å mele sin egen kake på høyprofilerte saker.

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Chonkers skrev (På 23.6.2024 den 19.38):

Veldig interessant sak!

Jeg har hørt podcasten og tror han kan ha tatt livet av noen, men tviler på at det var så mange som han ble dømt for. Han burde i grunnen aldri ha blitt dømt, de hadde jo ikke noe ordentlig bevis.

I følge han selv tilsto han da politiet sa at de kom til å grave opp lik og undersøke dem. Dumt at politiet ikke gjorde det. Hva skulle han i såfall med tre liter Curacit?

Endret av Ruspus
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ruspus skrev (1 time siden):

I følge han selv tilso han da politiet sa at de kom til å grave opp lik og undersøke dem. Dumt at politiet ikke gjorde det. Hva skulle han i såfall med tre liter Cyrasit?

Ja, enig, helt utrolig at de ikke gravde opp et eneste lik! Og det hadde vel gått noen år siden noen av dødsfallene, men bemerkelsesverdig at de ikke prøvde å skaffe seg noe de kunne teste.

Veldig mye rar oppførsel både fra politi og Nesset gjør det til en spennende sak. Trist at vi mest sannsynlig aldri får svar på hva som egentlig hendte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hørt podcasten, og jeg tror nok han tok livet av en god del. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kjøper 3 lt Curasit for å ta livet av en hund og en grevling?  Hvor ble resten av? Er Curasit noe man handler i så store mengder? En sprøyte inneholder jo veldig lite.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...