Gå til innhold

Hva gjør man når man ikke får kontakt med saksbehandler hos statsforvalteren i Vestland?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For over to måneder siden skrev jeg en e-post til  Statsforvalteren i Vestland, og har enda ikke fått svar til tross for purring.

Dette begynner å bli ganske frustrerende for meg, og jeg lurer på om jeg kan klage på saksgangen?

Anonymkode: 5c0b4...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok bare kontakt på den «vanlige» e-posten til selve etaten. Da fikk jeg svar veldig fort. Obs: det kan bli lagret i postlistene(mitt ble ikke).

Anonymkode: 56fd7...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan du har purret, om det var direkte til navngitt saksbehandler eller postmottak? Jeg ville vel sendt ny purring til postmottak, da med beskjed om at du ikke har hørt tilbake etter purring og at denne henvendelsen derfor ikke bare bør gå direkte til saksbehandler nok en gang. Eventuelt ringe sentralbord og be om å settes over til leder i avdelingen der din opprinnelige henvendelse ligger, hvis de skulle ha den oversikten der.

Det er for ordens skyld Sivilombudet som er rett instans for å følge opp hvis dette tar altfor lang tid. Men selv om dette nok er et stykke forbi det forvaltningsloven legger opp til, i hvert fall når du ikke får noen statusrapport, skal man nok opp i betydelig lengre tidsbruk før Sivilombudet aktivt forfølger din enkeltsak.

Anonymkode: b2a4e...db9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvordan du har purret, om det var direkte til navngitt saksbehandler eller postmottak? Jeg ville vel sendt ny purring til postmottak, da med beskjed om at du ikke har hørt tilbake etter purring og at denne henvendelsen derfor ikke bare bør gå direkte til saksbehandler nok en gang. Eventuelt ringe sentralbord og be om å settes over til leder i avdelingen der din opprinnelige henvendelse ligger, hvis de skulle ha den oversikten der.

Det er for ordens skyld Sivilombudet som er rett instans for å følge opp hvis dette tar altfor lang tid. Men selv om dette nok er et stykke forbi det forvaltningsloven legger opp til, i hvert fall når du ikke får noen statusrapport, skal man nok opp i betydelig lengre tidsbruk før Sivilombudet aktivt forfølger din enkeltsak.

Anonymkode: b2a4e...db9

Jeg har fått tilsendt informasjon på digi post fra Statsforvalter og det er ikke underskrevet av saksbehandler.

Har sendt til postmottak uten å få svar.

Når jeg har ringt har jeg kun møtt sekretærer som skal gi beskjed, men ingenting skjer.

Dette er vergemålsavdelingen

Ts

Anonymkode: 5c0b4...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har fått tilsendt informasjon på digi post fra Statsforvalter og det er ikke underskrevet av saksbehandler.

Har sendt til postmottak uten å få svar.

Når jeg har ringt har jeg kun møtt sekretærer som skal gi beskjed, men ingenting skjer.

Dette er vergemålsavdelingen

Ts

Anonymkode: 5c0b4...69c

Send på e-dialog/elektronisk melding til Statsforvalteren? Noter saksnummeret du fikk i brevet så kommer journalposten tilbake til mappen du sendte fra. Du skal ikke sende sensitive opplysninger på e-post. 

https://www.statsforvalteren.no/nn/vestland/om-oss/skjulte-sider/send-sikker-melding/

Anonymkode: d8ccd...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...