Gå til innhold

Advarsel mot nettapotek og medisiner.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ønsker å advare andre mot å bestille medisiner via nettapotek som har levering med Porterbuddy. Pakken kom ikke som avtalt og det har nå gått èn uke. Porterbuddy svarer ikke ordentlig på kundeservice, sist jeg hørte noe var onsdag og da ble det lovet levering samme kveld. 

Nettapoteket får ikke gjort noe, for de har sendt pakken. Resepten er brukt opp, så jeg kan ikke hente ut medisinen på fysisk nettapotek. Legesenteret ville ikke skrive ut ny resept. Nå må jeg ringe og be om akutttime hod fastlege på mandag, forklare situasjonen og få ut ny resept.

Det er jo fullstendig galskap. 

Anonymkode: b3887...75a

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff kjedelig,:( vi har brukt disse lenge og aldri hat noe problem. Kan det vært at de har levert og noen har stjålet?

Vi får alltid vite når de blir levert med dato og klokkeslett. Og at de er på vei og vi er snart neste mann

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for advarsel, jammen godt å vite hva som skjer hvis noe blir borte. Så dumt dette skjedde deg, håper det ordner seg fort! 

Anonymkode: 9960d...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bestilt maaaange ganger med Porterbuddy, har opplevd èn gang at pakken forsvant.

Ringte nettapoteket, som kansellerte resepten slik at jeg fikk hentet ut på vanlig apotek dagen etter. Så dukket pakken opp, så jeg hadde dobbelt.

Utmerket kundeservice fra apoteket, iallfall. 

Anonymkode: db26f...983

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ønsker å advare andre mot å bestille medisiner via nettapotek som har levering med Porterbuddy. Pakken kom ikke som avtalt og det har nå gått èn uke. Porterbuddy svarer ikke ordentlig på kundeservice, sist jeg hørte noe var onsdag og da ble det lovet levering samme kveld. 

Nettapoteket får ikke gjort noe, for de har sendt pakken. Resepten er brukt opp, så jeg kan ikke hente ut medisinen på fysisk nettapotek. Legesenteret ville ikke skrive ut ny resept. Nå må jeg ringe og be om akutttime hod fastlege på mandag, forklare situasjonen og få ut ny resept.

Feil kan skje med alle leveranser og transportører, men hadde det vært et så stort problem som du insinuerer, så hadde ikke apoteket benyttet den transportøreren. Jeg har aldri hatt problemer med PorterBuddy. Tvert imot. Jeg er kjempefornøyd med de.

Anonymkode: 0f940...d08

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det sant? Jeg har kjøpt shampo på et annet nettapotek, og bestilte samtidig en pakke paracet for gratis frakt - pakken ble sendt rekommandert og måtte hentes med legitimasjon…

Anonymkode: 7f7bb...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Huff kjedelig,:( vi har brukt disse lenge og aldri hat noe problem. Kan det vært at de har levert og noen har stjålet?

Vi får alltid vite når de blir levert med dato og klokkeslett. Og at de er på vei og vi er snart neste mann

Nei, den er ikke levert til noen andre. Står "vi gjør klar kvelds leveringsruter" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meg over her, skal sies at den gangen jeg ikke fikk pakken min var før de nye reglene, da de fortsatt kunne legge pakken utenfor døren. Det sto i sporingen at den var levert, men det var den ikke. Apoteket løste det likevel.

I dag så er det personlig overlevering med PINkode dersom du bestiller fra apotek, så du kan jo vise til legen på sporingen at du aldri har signert den ut/mottatt den. Vil tro du får ny resept da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det sant? Jeg har kjøpt shampo på et annet nettapotek, og bestilte samtidig en pakke paracet for gratis frakt - pakken ble sendt rekommandert og måtte hentes med legitimasjon…

Anonymkode: 7f7bb...f98

Ja, det er helt sant. Pakken skulle vært levert mandag. Tirsdag får jeg kontakt og de beklager forsinkelsen og skal levere i løpet av kvelden. Ingenting kommer. Tar kontakt onsdag og de lover igjen levering i løpet av kvelden. Siden har jeg ikke fått noe svar.

Dette er det som står når jeg trykker inn på linken fra sms. 

Screenshot_20240622_232307_Chrome.thumb.jpg.a25e032230386fd9afd2b4978b4e5eaf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dutullernå?

Har heldigvis lokalt apotek 5 min. gange unna, så jeg trenger ikke å bestille på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trasig! Jeg har aldri opplevd noe sånt med Porterbuddy. Er alltid fornøyd med de og har brukt de mye. Men det er vel alltid en risiko for at ting kan bli borte i posten. Ekstra kjedelig med medisin da. Håper det ordner seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Meg over her, skal sies at den gangen jeg ikke fikk pakken min var før de nye reglene, da de fortsatt kunne legge pakken utenfor døren. Det sto i sporingen at den var levert, men det var den ikke. Apoteket løste det likevel.

I dag så er det personlig overlevering med PINkode dersom du bestiller fra apotek, så du kan jo vise til legen på sporingen at du aldri har signert den ut/mottatt den. Vil tro du får ny resept da.

Problemet er at pakken fortsatt er på vei. Den er ikke forsøkt levert ut, derfor kan ikke nettapoteket gjøre noe.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har bestilt maaaange ganger med Porterbuddy, har opplevd èn gang at pakken forsvant.

Ringte nettapoteket, som kansellerte resepten slik at jeg fikk hentet ut på vanlig apotek dagen etter. Så dukket pakken opp, så jeg hadde dobbelt.

Utmerket kundeservice fra apoteket, iallfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kan fortsatt levere utenfor døren hvis du har godkjent det, og da får man en melding med bilde av pakken og hvor den ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Dutullernå? skrev (1 minutt siden):

Har heldigvis lokalt apotek 5 min. gange unna, så jeg trenger ikke å bestille på nettet.

Det er enkelte ting som er mer praktisk å få levert enn å bære hjem selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er ikke noe nytt. Men apoteket ordnet det slik at Porterbuddy ikke leverte pakken, men returnerte den, og samme dagen som pakken ikke ble levert eller var det neste morgen? Så frigjorde apoteket resepten, slik at den kunne brukes hvor som helst. 
Levering med Portebuddy er helt ideelt når alt fungerer, men når de ikke leverer, så er det bare problemer. Husker ikke om dette var apotek1 eller Farmasiet. 
Du skal ikke trenge å gå til lege for ny resept. Apoteket har ikke klart å få sin kontraktsmedhjelper til å levere, da er det apoteket som skal ordne opp. 

Anonymkode: 6273f...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Feil kan skje med alle leveranser og transportører, men hadde det vært et så stort problem som du insinuerer, så hadde ikke apoteket benyttet den transportøreren. Jeg har aldri hatt problemer med PorterBuddy. Tvert imot. Jeg er kjempefornøyd med de.

Så fint for deg at du aldri har hatt problemer. I de fleste tilfeller går det jo selvfølgelig fint, det har det jo gjort for meg også tidligere. Problemet er jo når det ikke går fint, da går det plutselig rett til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Problemet er at pakken fortsatt er på vei. Den er ikke forsøkt levert ut, derfor kan ikke nettapoteket gjøre noe.

Nettapoteket kan ta kontakt med Porterbuddy, da du har bestilt tjenesten hos nettapoteket, og Porterbuddy jobber for dem. De kan og nullstille resepten din slik at du får hentet ut. Apotekets problem om det blir dobbelt.

De mister kunder dersom man kan risikere å stå uten medisiner.

Jeg fikk opphevet mitt resept med en gang, så endte da opp med dobbelt når pakken kom frem.

Men bedre det enn ingen medisin. Var B-preparat og, så sikkert avvik, men det gikk iallfall ikke ut over meg.

Farmasiet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De kan fortsatt levere utenfor døren hvis du har godkjent det, og da får man en melding med bilde av pakken og hvor den ligger. 

Ikke nå lenger.. nye regler.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er ikke noe nytt. Men apoteket ordnet det slik at Porterbuddy ikke leverte pakken, men returnerte den, og samme dagen som pakken ikke ble levert eller var det neste morgen? Så frigjorde apoteket resepten, slik at den kunne brukes hvor som helst. 
Levering med Portebuddy er helt ideelt når alt fungerer, men når de ikke leverer, så er det bare problemer. Husker ikke om dette var apotek1 eller Farmasiet. 
Du skal ikke trenge å gå til lege for ny resept. Apoteket har ikke klart å få sin kontraktsmedhjelper til å levere, da er det apoteket som skal ordne opp. 

Takk for nyttig svar. Da skal jeg kontakte nettapoteket igjen mandag morgen og be de stoppe Porterbuddy fra å levere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for nyttig svar. Da skal jeg kontakte nettapoteket igjen mandag morgen og be de stoppe Porterbuddy fra å levere.

Ja, gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...