Gå til innhold

Hvor lenge hjemme med sykt barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er aldersgrensen for å være hjemme med sykt barn er det hele året de har fyllt 12 år eller er det maks 12 år?

Anonymkode: 5de9f...15e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ut kalenderåret de fyller 12.

Anonymkode: 0e7f1...29c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ut kalenderåret de fyller 12.

Det er jo ganske urettferdig, er jo omtrent et år mellom januarbarn og de født i desember. Så du kan være hjemme med noen til de er nesten 13, mens andre må klare seg selv et helt år før? 💙

Anonymkode: 3e5a6...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo ganske urettferdig, er jo omtrent et år mellom januarbarn og de født i desember. Så du kan være hjemme med noen til de er nesten 13, mens andre må klare seg selv et helt år før? 💙

Anonymkode: 3e5a6...3a7

Jepp. Jeg har barn født i desember, jeg fikk 1 år mindre sykt-barn-dager enn min kollega som har barn født i januar..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et barn på 12 burde klare seg hjemme en arbeidsdag hvis det ikke har 40 i feber og er veldig dårlig. 

Anonymkode: f9a0d...696

Skrevet

Jeg trodde det var til de fyller 12. Men min 12-åring var alene hjemme med sykdom før 12 år, kanskje fra han var 11. Men han var ikke veldig syk det siste året, da, hadde nok vært hjemme hvis han var veldig dårlig.

Skjønner at det kan være forskjell på barn, altså, men generelt tenker jeg 12-åringer bør klare å være alene hjemme ved sykdom. Men kanskje at man slutter tidlig på jobb evt og har telefonkontakt ila arbeidsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...