Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er førstegangsgravid i uke 17 og har noen smerter som jeg lurer på om kan være smerter i bekkenet. Synes det er vanskelig å si siden jeg ikke har hatt bekkensmerter før og så er man gjerne ikke så bevisst på bekkenet sitt når man ikke er gravid.

Vanskelig å forklare, men gjør vondt på ene siden på ene siden av underlivet og ned mot rompa liksom parallelt med låret. Kjenner jeg jo at jeg har bein der jeg har vondt, men aner ikke om det er bekkenet... Høres dette ut som bekkensmerter? 

Anonymkode: 369c1...ddb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er førstegangsgravid i uke 17 og har noen smerter som jeg lurer på om kan være smerter i bekkenet. Synes det er vanskelig å si siden jeg ikke har hatt bekkensmerter før og så er man gjerne ikke så bevisst på bekkenet sitt når man ikke er gravid.

Vanskelig å forklare, men gjør vondt på ene siden på ene siden av underlivet og ned mot rompa liksom parallelt med låret. Kjenner jeg jo at jeg har bein der jeg har vondt, men aner ikke om det er bekkenet... Høres dette ut som bekkensmerter? 

Høres ut som bekkenet ja :) Anbefaler å ta kontakt med fysioterapeut , og ta hensyn til smertene. Ikke press deg for mye, ligg gjerne med en pute mellom beina når du sover (jeg syns det er veldig behagelig med gravidpute). Varme hjelper også for å lindre. 

Anonymkode: f0d0c...5b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Høres ut som bekkenet ja :) Anbefaler å ta kontakt med fysioterapeut , og ta hensyn til smertene. Ikke press deg for mye, ligg gjerne med en pute mellom beina når du sover (jeg syns det er veldig behagelig med gravidpute). Varme hjelper også for å lindre. 

Anonymkode: f0d0c...5b4

Takk for svar og råd! 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bekkenet ja. Min erfaring er at de på baksiden finnes det gode øvelser mot, mens de framme i symfysen kun bedres av hvile. Men alle er ulike, og noen plages ekstremt mye.

Som nevnt over, kom deg til fysio :) Be om øvelser og gjennomgang av sitte-, ligge-, gå-, stå stillinger etc. Mye kan som regel forebygges med litt veiledning, værtfall om det enda er milde smerter. 

Lykke til! Vi er like langt på vei, men jeg har vært plaget nesten hele tiden, men det er mulig å få hjelp mot mye :) Det er viktig som hun sier over å hvile, med pute under knærne og ankler, og å ikke presse deg. Er det vondt, hvil litt før det blir værre! 

Anonymkode: ba046...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...