Gå til innhold

Ta med på fly


mariie

Anbefalte innlegg

Tips til flymat tas i mot mes takk- skal ut på en 13t flytur i ferien der vi ikke har bestilt "flymat". Noen som har noen gode tips til hva vi kan pakke med oss hjemmefra som tåler romtemperatur en stund

 

2 voksne og 2 barn 6/9

Endret av mariie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voksne eller voksne og barn? 

Jeg tenker at det kan være lurt å ta med frosne pizzasnurrer eller fylte horn som kan fungere som kjøleelementer for wraps eller brødskiver. 

I tillegg ville jeg sannsynligvis tatt med litt frukt, kjeks og sjokolade. Jeg er altfor glad i søtsaker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baguetter med pesto, ruccola, tomat og mozarella. Pakk inn i folie. Evt pizzarester i matboks, holder seg fint i romtemp.

Matboks/bentoboks med plukkmat til ungene, spekemat, kjeks, paprika, salte fisk, ostepop.

Ta med tom vannflaske og fyll på når dere kommer gjennom sikkerhetskontrollen. 

Kjøp evt snacks og sjokolade i tax-free.

 

 

Anonymkode: 746ca...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luxifine skrev (Akkurat nå):

Knekkebrød, tubeost, leverpostei. Ritz kjeks. Chips/snop, Tom drikkeflaske. 

Tubeost og leverpostei må i så fall være i små forpakninger, da det går under flytende.

Anonymkode: 82fff...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alle disse frukt tipsene, vær obs på at de færreste land godtar at du tar med frukt inn i landet så pass på at du spiser opp på flyet eller husk å kast før tollkontroll. 

13 timer med eller uten mellomlanding? Om det er med kan du jo bare kjøpe på veien. Om det er uten er det kanskje helt ok å ts med en baguette med ost og skinke, noe rett i koppen suppe opplegg (de har varmt vann på flyet). Og kanskje noe restemat fra middagen dagen i forveien? 

Det er bare 13 timer. Om du kjøper vann/drikke etter sikkerhetskontrollen og har med noe småtteri så kommer du bokstaveligtalt langt. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Granskudd skrev (2 timer siden):

Med alle disse frukt tipsene, vær obs på at de færreste land godtar at du tar med frukt inn i landet så pass på at du spiser opp på flyet eller husk å kast før tollkontroll. 

13 timer med eller uten mellomlanding? Om det er med kan du jo bare kjøpe på veien. Om det er uten er det kanskje helt ok å ts med en baguette med ost og skinke, noe rett i koppen suppe opplegg (de har varmt vann på flyet). Og kanskje noe restemat fra middagen dagen i forveien? 

Det er bare 13 timer. Om du kjøper vann/drikke etter sikkerhetskontrollen og har med noe småtteri så kommer du bokstaveligtalt langt. 🙂

Det er mye lurt å ta med seg tomme flasker og fylle opp på innsiden enn å kjøpe en flaske med vann til nærmere 100 kr.

Anonymkode: 14263...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariie skrev (På 22.6.2024 den 20.05):

Tips til flymat tas i mot mes takk- skal ut på en 13t flytur i ferien der vi ikke har bestilt "flymat". Noen som har noen gode tips til hva vi kan pakke med oss hjemmefra som tåler romtemperatur en stund

 

2 voksne og 2 barn 6/9

På en 13 timers flytur hadde jeg definitivt bestilt mat. Bestill i det minste til barna så kan du og far spise opp det de ikke spiser. Jeg har superkresne barn som nesten ikke liker noe middag, men flymat! var visst tingen, de gaflet i seg som de aldri hadde fått mat før 🤣

I løpet av 12 timer spiser man jo normalt sett (i alle fall barna) frokost, lunsj, middag og kvelds. Tenk hvor mye du må pakke med deg om du skal dekke opp for alle disse måltidene for 4 personer.

 

Anonymkode: 7a6e3...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2024 den 22.44):

Tubeost og leverpostei må i så fall være i små forpakninger, da det går under flytende.

Anonymkode: 82fff...628

Er ingen grense for mat og drikke til barn. Jeg pleier å pakke med en bag full av smoothie, grøt, juice, vann osv. 

Anonymkode: a4ee7...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er ingen grense for mat og drikke til barn. Jeg pleier å pakke med en bag full av smoothie, grøt, juice, vann osv. 

Anonymkode: a4ee7...5ae

Det kommer nok an på alderen til barna.

Jeg reiste til utlandet med to på 4 og 6 nå nylig og fikk til nøds ta med to små poser Skyr gjennom sikkerhetskontrollen.

Hadde ikke basert meg på at det skulle gå greit med fullstørrelse pakninger med «flytende» pålegg.

Anonymkode: 7a6e3...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er ingen grense for mat og drikke til barn. Jeg pleier å pakke med en bag full av smoothie, grøt, juice, vann osv. 

Anonymkode: a4ee7...5ae

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er ingen grense for mat og drikke til barn. Jeg pleier å pakke med en bag full av smoothie, grøt, juice, vann osv. 

Anonymkode: a4ee7...5ae

Dette må du veldig gjerne vise en kilde på, for dette er informasjonen fra Avinor. 

«Selv om det ikke er lov å ta med væske, så kan du du likevel ta med mat og drikke som er nødvendig for reisen, for eksempel barnemat og morsmelkerstatning. Beholderne kan inneholde mer enn 100 ml, og trenger ikke å pakkes i gjennomsiktig, lukkbar plastpose.

Ta barnematen ut av håndbagasjen når du går gjennom sikkerhetskontrollen. Det kan tas stikkprøver av innholdet i sikkerhetskontrollen.»

https://avinor.no/flyplass/praktisk-informasjon/planlegg-reisen/reise-med-barn/med-smabarn-pa-reise

Anonymkode: 14263...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wraps som middag. Eller kald pizza hvis dere liker det. Spis ikke så lenge etter flyet tar av da det ikke holder seg like godt. 

Ellers, ha med skiver/knekkebrød/polarbrød med porsjonsboks med syltetøy, nugatti, leverpostei eller smøreost.

Frukt og bær, noe snacks

Anonymkode: 104d0...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 9.00):

Er ingen grense for mat og drikke til barn. Jeg pleier å pakke med en bag full av smoothie, grøt, juice, vann osv. 

Anonymkode: a4ee7...5ae

Det er det. Det er kun for barn under 2 år, som nan og barnemat. Mat som leverpostei og smøreost går ikke under barnemat.

 

Anonymkode: 82fff...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nugatti er det vel også "bare barn som spiser", men jeg fikk i alle fall ikke lov til å ta med en Nugatti-tube gjennom sikkerhetskontrollen på en norsk flyplass 😅

Anonymkode: b465d...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nugatti er det vel også "bare barn som spiser", men jeg fikk i alle fall ikke lov til å ta med en Nugatti-tube gjennom sikkerhetskontrollen på en norsk flyplass 😅

Anonymkode: b465d...68f

Men det var vel stor tube? Porsjonstube er vel lov?

Anonymkode: 104d0...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...