Gå til innhold

Kan gutter/menn bruke tights på trening?

Anbefalte innlegg

Gjest Hingsten
Skrevet

Jeg prøver meg her ettersom det ser ut som alle Norges orakler på alle områder befinner seg her inne..

I dag kjøpte jeg en 3/4 lang tights i Nike - ganske fin form på denne synes jeg og fremhevet kroppen min positivt. Den er så lang at den fremhever/viser større deler av leggene mine - slutter litt under knærne.

I dag på treningsstudioene er det jo slik at så og si enhver kvinne bruker tights å trene i. Selv synes jeg dette plagget er helt vidunderlig og noe helt annet enn shorts - stakkars oss gutter som så og si alltid skal/"må" gå i dette...

Vel; tenkte jeg skulle forsøke å trene på et annet treningsstudio (prøvetime) enn jeg pleier og gå med denne tights'en og string under. Det som bare kan bli litt "pinlig" er om jeg treffer noen kjente der - hva vil folk synes - en skal jo drite i det.... men av og til klarer og gjør en bare ikke det...

Det må tillegges at jeg er 22 år... og kom nå inn i en størrelse M tights så ser vel ikke helt luguber ut ettersom jeg trener 3-4 ganger i uken -s ånn hvis det skulle ha noen betydning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg prøver meg her ettersom det ser ut som alle Norges orakler på alle områder befinner seg her inne..

I dag kjøpte jeg en 3/4 lang tights i Nike - ganske fin form på denne synes jeg og fremhevet kroppen min positivt. Den er så lang at den fremhever/viser større deler av leggene mine - slutter litt under knærne.

I dag på treningsstudioene er det jo slik at så og si enhver kvinne bruker tights å trene i. Selv synes jeg dette plagget er helt vidunderlig og noe helt annet enn shorts - stakkars oss gutter som så og si alltid skal/"må" gå i dette...

Vel; tenkte jeg skulle forsøke å trene på et annet treningsstudio (prøvetime) enn jeg pleier og gå med denne tights'en og string under. Det som bare kan bli litt "pinlig" er om jeg treffer noen kjente der - hva vil folk synes - en skal jo drite i det.... men av og til klarer og gjør en bare ikke det...

Det må tillegges at jeg er 22 år... og kom nå inn i en størrelse M tights så ser vel ikke helt luguber ut ettersom jeg trener 3-4 ganger i uken -s ånn hvis det skulle ha noen betydning...

Hvorfor i all verden ønsker du å gå med tights? Du er vel på treningssenter for å trene? Og da spiller det vel ingen rolle hva du går med, så lenge det er treningsklær av et eller annet slag. Hvorfor akkurat tights? Spesielt når du har slike kvaler i forhold til å bruke det. Er det fordi plagget er vidunderlig og fremhever kroppen din positivt? Spiller det noen rolle når du trener da? Er du der for å føle deg vidunderlig og få eksponert kroppen din? Eller er du der for å trene? Kanskje begge deler? I så fall, kjør på.

Du må for all del bruke tights. Men når du har slike reservasjoner mot å bruke det, bør du revurdere om det er så vidunderlig med tights likevel.

-Babyboy

Skrevet (endret)

sambo bruker en tights-liknende bukse når han løper..

Kan ikke si jeg syns det er lå lekkert, men meningen er vel at den skal være god å trene i..

Endret av baby-E
Gjest Hingsten
Skrevet

babyboy:

Jeg er der for å trene; verken mer eller mindre!

Kvalene jeg har i forhold til det; ingen store... men mindre...

er det faktum at det i dagens samfunn på en uskreven måte er lov for jenter å trene i tights (det er liksom bare slik det skal være)... mens det motsatte er tilfelle for oss herrer...

Eller tar jeg helt feil jenter; reagerer dere ikke om en gutt trener i tights når alle de andre trener i shorts/bukse?

Skrevet
babyboy:

Jeg er der for å trene; verken mer eller mindre!

Kvalene jeg har i forhold til det; ingen store... men mindre...

er det faktum at det i dagens samfunn på en uskreven måte er lov for jenter å trene i tights (det er liksom bare slik det skal være)... mens det motsatte er tilfelle for oss herrer...

Eller tar jeg helt feil jenter; reagerer dere ikke om en gutt trener i tights når alle de andre trener i shorts/bukse?

De er store nok til at du velger å poste dem. Og selvfølgelig er det lov for menn å bruke tights. Det er vanlig med lange tights for menn. Den type tight du viser til er nok mest brukt av jenter, det gjelder vel for string også. Så når du bruker tights og string, vil selvfølgelig folk gjøre seg opp tanker. Men det skal ikke du bry deg om, føler du deg vakker i tightsen og stringen din, skal du trene som den vakre svanen du var ment å være. ;)

Gjest Hingsten
Skrevet

Hjertens takk for svar, babyboy :)

Oppbyggende ord; det skal du ha!

Fått større tro på at jeg bare skal "hoppe uti det", men litt sånn øøøøh... hvis kjente ser en.... selvom en bare skal drite i andres meninger om det meste...

Uansett; håper også dere jenter har bryet med å svare (var hovedsaklig derfor jeg postet):

Hva synes dere om gutter i tights... og med eventuell tilhørende string under?

JA = :klappe: eller NEI = :grine:

Takk for alle svar ;)

Skrevet

Tights på gutter på treningssenter er noe av det aller ekleste jeg vet om. Uten unntak.

Skrevet

Minner tightsene deg om trange jeans, lille hingst?

Gjest Hingsten
Skrevet

Elphaba: Hvorfor er egentlig tights på gutter så fryktelig kvalmt?

Jeg er fullstendig enig hvis tights'en ser slik ut at en kan se hele guttens fysiske attributter foran; men hvis tights'en ikke er slik er det vel ikke verre at gutter bruker det enn jenter?

Burde ikke vi gutter også da gremmes over de jentene som går med tights..? :forvirret:

Og nei; tights'ene minner meg ikke direkte om jeans, nei. Jeg tenker egentlig ikke på noe spesielt når jeg skriver dette - er tross alt mine tanker om det at gutter kan/bør gå i tights - ikke noe om tenning i forhold til jenter i tights... slik jeg forstår at du forstod mitt/mine innlegg.. ;) Eller misforsto jeg deg helt nå?

Skrevet

string?????? bruker virkelig menn det??? UFFDA!

Gjest Hingsten
Skrevet

Ja, faktisk... menn kan bruke string.

Jeg tenker spesielt på å bruke string under tights når jeg trenger da dette får alt til å ligge mer på plass og en som dere jenter visstnok bruker string for - en slipper å se/vise trusene - boxer.

Selvom dere alltid bruker string... uansett om en kan se det gjennom buksene eller ikke...

Skrevet

Jeg synes du skal gjøre som du føler for selv jeg. Men meg hadde du neppe fått sjekka opp i tights ;)

Gjest Dagoberta ii
Skrevet
Hvorfor i all verden ønsker du å gå med tights?

Men det skal ikke du bry deg om, føler du deg vakker i tightsen og stringen din, skal du trene som den vakre svanen du var ment å være.  ;)

Må si meg enig med begge disse innleggene fra babyboy ;)

Tights er ikke et plagg som gjør noe ekstra med meg når jeg ser det på en mann, for å si det sånn, men det er din kropp og dine tights, så gjør som du vil :)

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg synes du skal gjøre som du føler for selv jeg. Men meg hadde du neppe fått sjekka opp i tights ;)

Enig. Ikke string heller.

Skrevet (endret)
string?????? bruker virkelig menn det??? UFFDA!

*får ekle bilder av String-Emil am schöner Bodensee i hodet nå igjen, kan ikke folk slutte å snakke om mannfolk og string da*

Endret av hera
Gjest Bellatrix
Skrevet
*får ekle bilder av String-Emil am schöner Bodensee i hodet nå igjen, kan ikke folk slutte å snakke om mannfolk og string da*

Jeg også. Lurer på hva String-Emil trener i? :sjarmor:

Gjest Hingsten
Skrevet

Hva String-Emil trener i får nå være en ting...

Tydeligvis så har jenter det bildet at gutt med string = Emil og derfor totalt motbydelig. Jeg er enig i at string-Emil er kvalmendes og mer eller mindre syk... hvis en kan si slikt om mennesker...

Menne hvis en er gutt og ser sånn nogenlunde ut skulle det vel ikke "gjøre noe"...

Og det at jenter bruker så mye string; det er så akseptert grunnet at vi stadig ser det i media - reklame - etc. at det er allment akseptert.

Hvis string-"Kari" med litt for mye av det gode på kroppen eller annen kroppsform a'la Emil som ikke passer inn i idealet ville det kanskje også blitt stilt "spørsmålstegn" ved enkelte kvinners stringbruk... kvinner er "berettiget" til å benytte dette vidunderlige undertøy siden det får kvinner til å se så vakre ut...

Beklageligvis så er ikke string-verdenen i media lik den virkelige verden!

Skrevet

Personlig liker jeg ikke tights punktum - enten det er på gutter eller jenter, men det betyr jo ikke at det gjelder for alle, ettersom det er mange som bruker det selv. Jeg reagerer ikke mer på at gutter bruker det enn jenter, da reagerer jeg mer på tanken på string, men det ene må vel kanskje følge det andre... Bruk det hvis du føler for det, tror uansett ingen reagerer voldsomt på det.

Skrevet

Ser stadig vekk gutter på spinningtimer som bruker tights.

Flatterende? Ikke så veldig...men det samme kan man si om 99% av jentene som bruker det også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...