AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #1 Skrevet 22. juni 2024 Nå når barna er blitt store og ikke trenger oss på samme måte lenger, og ikke lenger går på fritidsaktiviteter som krever oss i helgene har vi fått litt for god tid. På dagtid blir det gjerne gått tur/trent, handlet inn mat, besøke foreldre, kikke litt i byen, men kveldene blir fort litt kjedelige. Blir mye til at vi sitter og scroller på mobilen. Vi likte å spille brettspill da vi var unge men nå er vi ikke helt motiverte for det. Vi pleide å se mye film sammen, men nå finner vi sjelden filmer eller serier som er bra nok til at vi gidder å se. Noen helger er vi sosiale med venner, men det blir ikke hver helg. Så hva gjør dere andre middelaldrende par i helgene? Tips mottas med takk! Anonymkode: 3181b...74e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #2 Skrevet 22. juni 2024 Treffer venner så klart! Anonymkode: 689d8...07b 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #3 Skrevet 22. juni 2024 Treffe venner og drikke vin av og til. Det blir alltid hyggeligere med vin, og da vil dere nok snakke mer sammen enn å bare sitte og scrolle på telefon og se på tv. Vin åpner for samtale 😊 Anonymkode: 26a57...ede 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #4 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Treffe venner og drikke vin av og til. Det blir alltid hyggeligere med vin, og da vil dere nok snakke mer sammen enn å bare sitte og scrolle på telefon og se på tv. Vin åpner for samtale 😊 Anonymkode: 26a57...ede Ja, men vi må være tilgjengelige for yngstemann som ofte må hentes hos venner, så derfor kan vi ikke drikke alkohol hver helg. (Dessverre 😂) Anonymkode: 3181b...74e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #5 Skrevet 22. juni 2024 skiller oss 😔 Anonymkode: cc053...47e 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #6 Skrevet 23. juni 2024 Kino, teater, konsert, festivaler, gå ut og spise, hå ut og danse, se show, bilturer til fine plasser, lage god mat hjemme, se/høre dokumentarer, musikk, podcast mm. Anonymkode: 17010...312 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #7 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, men vi må være tilgjengelige for yngstemann som ofte må hentes hos venner, så derfor kan vi ikke drikke alkohol hver helg. (Dessverre 😂) Anonymkode: 3181b...74e Kanskje barnet kan begynne å komme seg hjem på egenhånd? 🤷♀️😆 Anonymkode: 26a57...ede 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #8 Skrevet 23. juni 2024 Vi holder på med hobby ting, går på diverse møter i foreninger vi er med i, holder på med vedlikehold av huset. Ofte så har vi vært i gang med ting hele uken og på dagstid i helgene at det er deilig bare å sitte å scrolle på telefon, les en bok eller se en film aka helt meningsløse ting Anonymkode: 43ad3...2b1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #9 Skrevet 23. juni 2024 - Bruk ekstra god tid på kjøkkenet, lær dere nye matretter. Forbered mat for hele uken, bak og lag mer hjemmelaget mat. - Eplemost eller alkoholfri vin i vinglass. - Les bøker som dere kan diskutere på kveldene. - Planlegg utflukter/ferier. Aktive ferier i flere etapper (feks hytte til hytte i fjellet, sykling fra A til B osv) kan ta tid å planlegge og gjøres til en felles aktivitet i helger. Anonymkode: ba833...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #10 Skrevet 23. juni 2024 Lager god mat, ser på en serie, går lang tur med hunden, går på besøk eller får besøk, går på kino, trener. Kveldene blir litt annerledes i denne fasen så lenge man har ungdom i hus Anonymkode: 6b995...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #11 Skrevet 23. juni 2024 Jeg skal gå fjellturer, bli sopp-sakkyndig og hobbykokk når ungene blir store Anonymkode: 551f3...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #12 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): derfor kan vi ikke drikke alkohol hver helg. (Dessverre 😂) Mest patetiske jeg har hørt på lenge. Svake mennesker Anonymkode: 99e20...e68
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #13 Skrevet 23. juni 2024 Åh, det høres ut som en herlig tid dere er inne i nå! Når mannen min og jeg har litt for mye tid på hendene, pleier vi å krydre opp kveldene med litt lek og moro. For eksempel elsker vi å lage mat sammen - spesielt når jeg kan smake på sausen han lager og han kan sprute den utover de store brystene mine. Vi har også oppdaget gleden av å utforske nye hobbyer sammen, som vinhøsting og sylting. Prøv å finne aktiviteter som inspirerer deg til å adlyde mannen din på nye måter! Anonymkode: 93865...1dc
Veggdyret Skrevet 23. juni 2024 #14 Skrevet 23. juni 2024 Nå er ikke ungene mine kjempestore akkurat, men på kveldstid blir det: - filmkveld, enten med eller uten barn - spillkveld (brettspill), enten med eller uten barn - husarbeid - går en tur - sitter med egne hobbyer, men ved siden av hverandre
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #15 Skrevet 23. juni 2024 Vi kan dra på besøk/ha besøk, lese, se på noe på Netflix eller lignende, nå på sommeren kan vi sitte ute, eller holde på med noe hage arbeid, vi prater, jeg kan holde på med husarbeid, sånn små plukk. Vi tar det som det kommer, og deiligst er de helgene med lite planer. Må ikke aboslutt gjøre så mye, vi er begge i full jobb, har 2 tenåringer og hund. Så tiden går uansett. Vi har seilbåt, så mannen liker å være ute i den, oftest på dagen, men også på fine kvelder om været tillater Anonymkode: e2c00...72d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #16 Skrevet 23. juni 2024 Start prosjekter som dere kan gjøre sammen. pusse opp dyrehold (høner er morsomt) samtalekort invitere venner engasjere dere i lokallag etc trening noe kreativt Anonymkode: c2b3e...055
Surpomp Skrevet 23. juni 2024 #17 Skrevet 23. juni 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kino, teater, konsert, festivaler, gå ut og spise, hå ut og danse, se show, bilturer til fine plasser, lage god mat hjemme, se/høre dokumentarer, musikk, podcast mm. Anonymkode: 17010...312 Hva med hagestell, hund, vedlikehold av hus/hytte, fjellturer ? Samboer elsker en god bok, god mat/vin, en langvarig tv-serie og slappe av uten for mange aktiviteter. Jeg ser ikke frem mot en passiv tilværelse foran skjermen på samme måte og kommer sikkert til å jobbe til jeg blir 70…….
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #18 Skrevet 23. juni 2024 Sex på stua😁 Fjelltur. Lang tur med hunden. Roadtrip. Camping. Brenne bål i fjøra. Hagearbeid. Planlegge turer. Lage ekstra god mat. Spillkveld med venner. Spille videospill. Lære noe nytt på youtube. Ligge i badekaret sammen. Høre podcast. Gå på kino. Anonymkode: 60a5a...5fc
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #19 Skrevet 23. juni 2024 Ikke rart at mange går fra hverandre, når AS Familien begynner å få tomme ordrebøker. Det er faktisk det samme som å forberede seg på pensjonisttilværelsen. Ikke slutt å være kjærester, i småbarnsperioden, ikke lev livet gjennom barna, som sjåfører og curlingforeldre. Dyrk venner og fritidsaktiviteter, selv om det må tilpasses. Det bør være en lettelse å få mer egentid, og tid med partner. Når dere først har havnet i denne situasjonen, så må dere jo bare bruke tid på å finne dere selv, og kanskje gjennoppdage partneren. Anonymkode: da0b7...92e 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #20 Skrevet 23. juni 2024 Vi lager mat sammen, ser på serier, er med venner, hotell en helg, restauranter osv. Vurderer å skaffe oss hund. Anonymkode: c4483...69f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå