Gå til innhold

Taxisjåfør som konstant tekster under turen


Tradegy

Anbefalte innlegg

Er det innafor? 

Vi kjørte langs en innsjø, så jeg sa litt spøkefullt at: "Du, ikke kjør så jeg havner i innsjøen, så" 

Han: "Ha,ha,ha, nei det er ikke egentlig greit, dette her" 

Jeg: "Så bra at jeg slapp å si det, hehe". 

Trodde det var såpass strenge regler på mobil uten handsfree at dette var historie. 

Reagerte mens på at han hadde én mobil på lading og tekstet med den andre..... 

Er jeg hysterisk eller er txt & drive, ok? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får si ifra til taxiselskapet da. Ikke greit.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag til taxiselskapet!

Min tante er 89 år og var i en bilulykke pga taxisjåfør som aldri burde hatt lappen. Har ødelagt veldig mye av helsen hennes. 

Eneste som nytter er at passasjerene klager til taxiselskapet, og at medbilister ringer politiet når de ser uvettig kjøring. 

Anonymkode: 38402...75d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke hysterisk. Du bør klage. 

Anonymkode: d57ac...a16

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) forhandsbestiller alltid fra det "tradisjonelle" taxiselskapet. Ellers er markedet galskap akkurat nå. Det gjelder også taxikø og flyplass, om du bestiller i app kan de kjøre frem.

2) om det likevel skjer noe tull (opplever nesten alltid, som regel med vikar-sjåfører), så melder jeg til taxiselskapet, som jeg opplever tar det veldig alvorlig. 

Anonymkode: 03931...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Klag til taxiselskapet!

Min tante er 89 år og var i en bilulykke pga taxisjåfør som aldri burde hatt lappen. Har ødelagt veldig mye av helsen hennes. 

Eneste som nytter er at passasjerene klager til taxiselskapet, og at medbilister ringer politiet når de ser uvettig kjøring. 

Anonymkode: 38402...75d

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du er ikke hysterisk. Du bør klage. 

Anonymkode: d57ac...a16

Funker ikke om det er et av jalla-selskapene som har dukket opp de siste årene... De tenker kun profitt, og vil ignorere. 

Dyrere er de og. Jeg bestilte som vanlig via app sist jeg landet på flyplassen her, betaler da alltid ca 650-700 i rush. Mannen hoppet i første taxi i køen noen dager senere, betalte 900. 

Anonymkode: 03931...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

 

Funker ikke om det er et av jalla-selskapene som har dukket opp de siste årene... De tenker kun profitt, og vil ignorere. 

Dyrere er de og. Jeg bestilte som vanlig via app sist jeg landet på flyplassen her, betaler da alltid ca 650-700 i rush. Mannen hoppet i første taxi i køen noen dager senere, betalte 900. 

Anonymkode: 03931...dec

Ja, skjedde det samme med meg. Vanlig pris er 700, jeg hoppet i første taxi (måtte bare, var så dårlig), han tok 1100! 

Anonymkode: d57ac...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett yrke, så er mobiltelefon og bilkjøring ikke tillatt. Det er ikke engang lov til å trykke på mobilen når du står i kø eller på rødt lys, selv om bilen har stopp/start motor. Norges Høyeserett har tolket lovverket slik. 
Neste gang filmer du sjåføren og sender videoen til taxiselskapene og politiet. Alternativet kan være at noen blir skadet eller drept, dersom denne sjåføren ikke forstår lovene i Norge og parkerer enten mobilen eller bilen så han får tekstet det som brenner i telefonen. 

Anonymkode: 0c590...2e2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (På 22.6.2024 den 20.13):

Er det innafor? 

Vi kjørte langs en innsjø, så jeg sa litt spøkefullt at: "Du, ikke kjør så jeg havner i innsjøen, så" 

Han: "Ha,ha,ha, nei det er ikke egentlig greit, dette her" 

Jeg: "Så bra at jeg slapp å si det, hehe". 

Trodde det var såpass strenge regler på mobil uten handsfree at dette var historie. 

Reagerte mens på at han hadde én mobil på lading og tekstet med den andre..... 

Er jeg hysterisk eller er txt & drive, ok? :vetikke: 

som taxi sjåfør sjøl så er det der noe jeg har irritert meg grønn over  alt for mange av taxi sjåførene texter og sitter og prater i tlf mens de kjører i bil. 

Jeg har mine regler og det er ikke noe teksting når en kjører og ringer noen legger jeg på og ringer tilbake når jeg har sluppet av kunden. Unntak hvis det er noe veldig viktig og noen ringer tilbake 3-4 ganger da skjønner jeg at det er noe som haster.  Hvorfor ikke filme dem? Og ta nr på taxien, altså løyve nr. Og gjerne reg.nr og anmeld det? Har du video har du jo bevis. Men er sikkert ikke lov det. Har hørt om mange som syns det er utrygt og sitte på når sjåfør holder på sånn. Useriøst. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke innafor å gjøre noe straffbart og farlig.

Anonymkode: cd2fe...612

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvsagt ikke innafor å gjøre noe straffbart og farlig.

Anonymkode: cd2fe...612

problemet er at kunder ikke sier i fra så da holder de jo på da. Ingen andre som tar tak i dem. Med mindre man anmelder de til politiet men de ha vel ikke ressurser uansett. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...