AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #1 Skrevet 22. juni 2024 Har ei jente på litt over ett år som jeg har tenkt å avvenne ammingen på da hun kun bruker det som kos på natta. Men problemet er at hun ikke tar smokk, så når hun våkner blir det bare gråting og hun våkner til hvis jeg ikke er kjapp til å tilby puppen🙈 med storebror bestemte jeg meg bare for å slutte en dag han var på samme alder, men han tok smokk så det var gjort på et blunk… skjønner ikke hvordan vi skal få til avvenningen når hun bare begynner å grine når hun ikke får puppen? Hvordan gjorde dere det (dere som hadde barn som ikke tok smokk)? Anonymkode: f2d23...0da
mangolassie Skrevet 22. juni 2024 #2 Skrevet 22. juni 2024 Her tok pappaen nettene alene i en liten uke for å avvenne. Det ble noen intense første par netter, natt nummer tre var bedre, innen natt fire gikk det ganske bra. Ingen smokk her heller, tilbød vann, kos og byssing og bare bestemte oss for å godta at det ble fælt i noen netter. Jeg sov så dårlig at det måtte bare gjøres. Jeg sov på et annet rom med hørselvern, og pappaen tok igjen søvn på dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #3 Skrevet 22. juni 2024 Far må ta netter en stund. Barnet er så vandt til at du er der for å tilby pupp, så det kan bare ikke være et alternativ. Anonymkode: 99970...ab6 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #4 Skrevet 22. juni 2024 Ved å skrive dette vet jeg at det er stor fare for å få en tøff natt🫣😅 men men jeg banker i bordet. Jeg begynte å avvenne natt amming for nøyaktig en uke siden på min gutt på 14 mnd. Vi samsover og han tar heller ikke smokk så jeg forventet ikke at det skulle bli lett. Jeg gir han pupp når han legger seg og dersom han våkner før jeg har lagt meg. Puppen er utilgjengelig etter at jeg legger meg. Det var virkelig tøft de 2 første nettene. Mye gråt og enorm frustrasjon, men jeg var der med en flaske vann(som ble slengt tilbake) og stod i det med han. Fra tredje natten våknet han ofte, men gråt ikke lengre. Han jobbet en stund med å sovne igjen, men klarte det etter ca en halvtime-time hver gang. Mens de 2 siste nettene har vi sovet gjennon natten. Og jeg skulle ønske jeg hadde gjort dette for lengst! Masse lykke til! Anonymkode: 243f9...390 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #5 Skrevet 23. juni 2024 Et av barna bare sluttet av seg selv. Det hadde aldri den andre funnet på å gjøre, tror jeg, og jeg trøstet og trøstet og trøstet noen netter. Det var jeg som tok det selv fordi barnas far jobber offshore, og så for oss at vi fort ville rykke tilbake til start om han tok det og så reiste. Vi gjorde det også gradvis. Jeg hadde en planlagt operasjon med sykehusopphold og smertestillende som ikke er forenelig med amming litt frem i tid, og trappet ned ammingen fram mot dette. Den siste ammestunden som gjenstod var på kveldstid. Men når barnet våknet på natten, fikk hun ikke melk, bare kos, sang og trøst. Jeg husker ikke lenger akkurat hvor lang tid det tok. Men husker at jeg var overrasket over at det gikk. Anonymkode: 20e1c...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå