Gå til innhold

dere som bruker mye tørletrommel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

blir klærne veldig mye raskere slitt synes dere?

Anonymkode: e126c...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Og de krymper litt. Tromler kun håndklær og undertøy, det går fint. 

Anonymkode: ce6e0...0c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tromler kun undertøy, håndklær, sengetøy og «daffeklær». Alt annet tørkes på vanlig måte. Protip: istedet for å vaske ihjel klærne etter hver gangs bruk funker det fint å henge de til lufting over natta og nøye seg med å vaske plagget etter 2-3 dagers bruk…

Anonymkode: b1ade...48e

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tromler kun undertøy, håndklær, sengetøy og «daffeklær». Alt annet tørkes på vanlig måte. Protip: istedet for å vaske ihjel klærne etter hver gangs bruk funker det fint å henge de til lufting over natta og nøye seg med å vaske plagget etter 2-3 dagers bruk…

Anonymkode: b1ade...48e

ja, jeg vasker ikke oftere enn jeg må, vasker nok sjeldnere enn mange hvertfall mine egne klær, men med ungdom som svetter mye og lukter så vaskes klærne dems hyppigere

Anonymkode: e126c...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja. Og de krymper litt. Tromler kun håndklær og undertøy, det går fint. 

Anonymkode: ce6e0...0c0

tromler pr nå kun undertøy og sengetøy. Men vurdert å starte med andre klær og, synes det tørker så sakte inne, blir så fuktig luft og nesten litt sur lukt av klærne...og nei, henger de ikke for tett. Ute får man jo tørket kun et par ganger i skuddåret da det regner "hele tiden"

Anonymkode: e126c...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever ikke dette. Jeg tromler ganske mye fordi jeg er så helfrelst på myke klær. Har f.eks en genser som jeg kjøpte for 18 år siden, den går i trommelen hver gang og den ser helt likt ut som den alltid har gjort så og si. Tar alt av 60 vask i trommelen og en del ulltøy bare for å få ut hundehår spesielt. Finere bukser er vel omtrent det eneste jeg uten unntak alltid henger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det opplever jeg ikke. Men om det hadde vært tilfellet så hadde det fremdeles vært 100 % verdt det 😅

Anonymkode: 06d53...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

tromler pr nå kun undertøy og sengetøy. Men vurdert å starte med andre klær og, synes det tørker så sakte inne, blir så fuktig luft og nesten litt sur lukt av klærne...og nei, henger de ikke for tett. Ute får man jo tørket kun et par ganger i skuddåret da det regner "hele tiden"

Anonymkode: e126c...4ab

Kjøp en avfukter. Det er gull verdt.

Anonymkode: 93cd2...a68

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig min trommel var gammel og dårlig( arvet) men da jeg så hvor fort håndklær og sengeklær ble tynnslitt så leverte jeg trommelen og tørke kun ved å henge opp klærne. Inne eller ute. Og når man ser hvor mye lo man tar ut av trommel så skjønner man jo at klærne må bli slitt. 

Anonymkode: f0e2a...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjøp en avfukter. Det er gull verdt.

Anonymkode: 93cd2...a68

Støtter denne! Helt gull!! 🙌🏻

Anonymkode: 71f22...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mulig min trommel var gammel og dårlig( arvet) men da jeg så hvor fort håndklær og sengeklær ble tynnslitt så leverte jeg trommelen og tørke kun ved å henge opp klærne. Inne eller ute. Og når man ser hvor mye lo man tar ut av trommel så skjønner man jo at klærne må bli slitt. 

Anonymkode: f0e2a...1a2

1. Ja, tørketrommelen må ha vært gammel og dårlig. Jeg har brukt min MYE i 4 år nå, og håndklærne er like fluffy og myke. De samme håndklærne. Kanskje du i tillegg kjøper håndklær av dårlig kvalitet?

2. Når du ser lofilteret så kan du tenke på hvor mye lo og dritt som sitter igjen i klærne når du henger dem opp. Jeg har hund, og under røyteperiodene hennes blir jeg full av hår. Jeg vasker klærne, og ser at det fortsatt er en del hår på klærne. Tenk om jeg skulle hengt dem opp sånn? Yuck! Nei, jeg slenger klærne i tørketrommelen. Og når jeg tar ut klærne er det ikke et hårstrå på dem.

Så kort oppsummert; Tørketrommel er gull og helt uunnværlig.

Anonymkode: 06d53...3d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker said:

. Når du ser lofilteret så kan du tenke på hvor mye lo og dritt som sitter igjen i klærne når du henger dem opp

Det er jo den ekstra slitasjen som skjer ved tromling. En vaskemaskin fjerner lo og dritt.. Er hele poenget med vaskemaskin 

Anonymkode: 46151...d93

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo den ekstra slitasjen som skjer ved tromling. En vaskemaskin fjerner lo og dritt.. Er hele poenget med vaskemaskin 

Anonymkode: 46151...d93

Her tar du nok iallefall delvis feil. Alle plagg loer av bruk og vask https://www.electrolux.no/support/support-articles/klesvask/vaskemaskiner/det-er-lo-pa-klaerne-etter-vask-i-vaskemaskin-2/ dette er mye av loen som blir fjernet i tørketrommel. Jeg har ekstremt med kattehår på ullsokker etter en vask i maskinen men de er borte etter en liten runde i tørketrommel. Det er altså ikke bare ekstra slitasjen av tørketrommelen men av støv og lo etter vasken som ikke er blitt fjernet.

Anonymkode: 04c07...da5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klær krymper litt i lengden. Hadde tidligere trommel med "hull"i, da ble det av og til små hull i klærne. Ikke opplevd det når som trommelen er "slett". Men uansett, så og si alt går i tørketrommelen, og ville vært foruten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart. Har noen dyrere, fine plagg som ved feil har havnet i tørketrommel. 😭 De blir ikke ødelagt, men blassere i fargen og mer slitt/lyse i sømmen etter bare ÉN runde. Dette gjelder kun naturmaterialer, treningstøyet mitt i syntetisk materiale som i følge lappen IKKE tåler trommel har tålt det helt fint. 😅 

Tromler mannens og ungenes klær, men ikke mine egne. 

Lo er jo løse fibre, det er ikke "drit". Har ikke dyr så det er kun ren lo i filteret, ikke noe drit akkurat. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...