Gå til innhold

Jagerfly over Trondheim idag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere som observerte de to jagerflyene som fløy over Trondheim idag? Aldri sett jagerfly fly så lavt før 😳 Ble nesten litt stressa av både synet og lyden. Stakkars folk som kommer fra krigsherjede land tenker jeg...

Anonymkode: 4ca1b...334

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det skjer jo ukentlig?

Anonymkode: ae643...26d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet vi har en flybase rett over Trondheimsfjorden, dette skjer jo nesten ukentlig? Hvor tenker du pilotene skal trene på urban krigføring om ikke i byen? Vær heller glad vi har et noenlunde ordentlig forsvar.

Anonymkode: d4a2b...891

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skjer jo ukentlig?

Det skjer ikke ukentlig at de flyr så lavt. De fløy rett over sentrum og så tok de en slags u-sving og kom tilbake. Til og med folk rundt meg reagerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stadig vekk at det kommer jager fra Ørlandet brølende over byen. 

Anonymkode: 75040...a78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlighet hvorfor trudde jeg at jeg kunne spørre om noen andre observerte jagerflyene i dag over Trondheim på KG uten å bli halshugd....

Har dere kvesset tenner og klør?

Ja jeg vet selvfølgelig at det er en base på Ørlandet. Ja jeg vet de flyes ukentlig. Nei jeg har ikke noe imot at de trener, ja jeg er glad for at vi har et forsvar. 

Siden noen har så tungt for det så spør jeg igjen; Noen andre som la merke til de uvanlige lavtflyvende jagerflyene over Trondheim idag? Var det noe spesielt som foregikk?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herlighet hvorfor trudde jeg at jeg kunne spørre om noen andre observerte jagerflyene i dag over Trondheim på KG uten å bli halshugd....

Har dere kvesset tenner og klør?

Ja jeg vet selvfølgelig at det er en base på Ørlandet. Ja jeg vet de flyes ukentlig. Nei jeg har ikke noe imot at de trener, ja jeg er glad for at vi har et forsvar. 

Siden noen har så tungt for det så spør jeg igjen; Noen andre som la merke til de uvanlige lavtflyvende jagerflyene over Trondheim idag? Var det noe spesielt som foregikk?

Jeg har utsikt over byen og Trondheimsfjorden og synes ikke de fløy spesielt lavt 🤷‍♀️ Men håper du får svarene du vil ha 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor ikke i Trondheim, men har sett at de i perioder har flyvninger her jeg bor som er ekstremt lave, virkelig rett over hustakene. Så er det perioder hvor de flyr høyere og på en annen måte, følger fjord og fjell. Så jeg antar at de bare trener på ulike ting i ulike perioder.

I tillegg til at de trener på helt ulike ting, så gjør de seg jo også kjent med landet for å være bedre forberedt om noe skulle skje, og på den måten skaffer de seg viktig erfaring som også kan være spesifikt rettet mot hvert enkelt sted, under ulike værforhold osv.

Kjapt søk nå viser at det er en øvelse som startet 20. juni:

https://www.facebook.com/Luftforsvaret/?locale=nb_NO

Anonymkode: f02bb...bac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...