AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #1 Skrevet 22. juni 2024 Ei jeg kjenner er innlagt på sykehus. Jeg vet hun sliter med rus, men har sagt at hun er innlagt pga ryggen. Jeg bare lurer på om man blir innlagt på medisinsk avdeling pga rygg? Anonymkode: 4d6a4...903
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #2 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ei jeg kjenner er innlagt på sykehus. Jeg vet hun sliter med rus, men har sagt at hun er innlagt pga ryggen. Jeg bare lurer på om man blir innlagt på medisinsk avdeling pga rygg? Anonymkode: 4d6a4...903 Og av hvilken interesse er det for deg? Anonymkode: f4fc2...bd4 10 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #3 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og av hvilken interesse er det for deg? Anonymkode: f4fc2...bd4 Jeg har et visst ansvar for denne personen. Anonymkode: 4d6a4...903
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #4 Skrevet 22. juni 2024 Nei, rygg er i utgangspunktet ikke medisinsk avdeling (oftest nevrologisk, ev. kirurgisk/ortopedisk avd.). Unntaket er om årsaken til ryggsmertene kommer fra andre organer, f.eks. nyrer, tarm m.m., da vil man legges inn på medisinsk avdeling. Anonymkode: 42528...26d 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #5 Skrevet 22. juni 2024 Hvis du har et visst ansvar for denne personen så kan du kanskje snakke med avdelingen, om du er nærmeste pårørende eller verge. Anonymkode: 42528...26d 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #6 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, rygg er i utgangspunktet ikke medisinsk avdeling (oftest nevrologisk, ev. kirurgisk/ortopedisk avd.). Unntaket er om årsaken til ryggsmertene kommer fra andre organer, f.eks. nyrer, tarm m.m., da vil man legges inn på medisinsk avdeling. Anonymkode: 42528...26d Jeg ble innlagt på medisinsk avdeling for rygg, for vurdering av operasjon på lokal sykehuset Anonymkode: b94fc...021 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #7 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har et visst ansvar for denne personen. Anonymkode: 4d6a4...903 Javel og hva mener du med et visst ansvar? Jeg mener siden du er nødt til å spørre på kvinneguiden om han kan være innlagt på medisinsk pga rygg så virker det ikke som du har den nærmeste relasjonen til den personen. Anonymkode: f4fc2...bd4 12
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #8 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble innlagt på medisinsk avdeling for rygg, for vurdering av operasjon på lokal sykehuset Anonymkode: b94fc...021 Fysikalsk medisinsk avdeling, vil jeg tro. Medisinsk avdeling tar for seg indremedisinske tilstander. Anonymkode: 42528...26d 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #9 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Javel og hva mener du med et visst ansvar? Jeg mener siden du er nødt til å spørre på kvinneguiden om han kan være innlagt på medisinsk pga rygg så virker det ikke som du har den nærmeste relasjonen til den personen. Anonymkode: f4fc2...bd4 Hvorfor i alle dager blir du så sur? Det er jo samme for deg vel. Er ikke som om jeg skal spre informasjonen til noen. Jeg lurer fordi jeg vil være innstilt på å hjelpe når personen blir utskrevet og om det er snakk om rus, så er det andre måter jeg kan hjelpe på enn om det er snakk om rygg. Anonymkode: 4d6a4...903 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #10 Skrevet 22. juni 2024 Mener bestemor ble lagt innn på medisinsk for vurdering/pga forverring av demens. Så vil tro det er litt sånn psyk/indremedisin. Anonymkode: c3973...bbc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #11 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor i alle dager blir du så sur? Det er jo samme for deg vel. Er ikke som om jeg skal spre informasjonen til noen. Jeg lurer fordi jeg vil være innstilt på å hjelpe når personen blir utskrevet og om det er snakk om rus, så er det andre måter jeg kan hjelpe på enn om det er snakk om rygg. Anonymkode: 4d6a4...903 Hun vil vel ikke ha din hjelp da. Ta et hint. Anonymkode: 226df...6a5 2
skreppamedleppa Skrevet 22. juni 2024 #12 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor i alle dager blir du så sur? Det er jo samme for deg vel. Er ikke som om jeg skal spre informasjonen til noen. Jeg lurer fordi jeg vil være innstilt på å hjelpe når personen blir utskrevet og om det er snakk om rus, så er det andre måter jeg kan hjelpe på enn om det er snakk om rygg. Anonymkode: 4d6a4...903 Hadde det vært rus og hun hadde ønsket din hjelp hadde hun sagt det til deg. Når det nå ikke har skjedd så bør du ta det som et meget gigantisk skilt som klasker deg i pannen at din eventuelle hjelp kanskje ikke er ønsket , ihvertfall ikke akkurat nå. Kanskje om og viss tiden skulle være moden men det må være opp til den personen ikke deg. Å tvinge seg på, spekulere i hva og lage seg historier sammen med kg panelet som kanskje uansett ikke stemmer når denne personen ikke er klar for at du skal vite noe nå uansett tydeligvis, vil jo ikke føre til noe positivt her uansett tenker jeg. Respekterer vedkommende! Det er det viktigste uansett om det er ryggen, rus, lever eller hjernesvulst. Du har ikke rett til journalen hennes uansett så det eneste du kan gjøre er å være av en slik karakter at hun har tillit til deg. Spekulasjoner tenker jeg ikke hjelper deg spesielt mye angående det. 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #13 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har et visst ansvar for denne personen. Anonymkode: 4d6a4...903 Har du det? Sånn EGENTLIG? Hadde du hatt juridisk ansvar og vært verge tipper jeg du hadde fått vite noe. Kanskje personen lyver. Lyver om hvor det er vondt. Eller hvor hen er innlagt. Eller begge deler. Har du forsøk å spørre personen? Anonymkode: 17da1...f01 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #14 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor i alle dager blir du så sur? Det er jo samme for deg vel. Er ikke som om jeg skal spre informasjonen til noen. Jeg lurer fordi jeg vil være innstilt på å hjelpe når personen blir utskrevet og om det er snakk om rus, så er det andre måter jeg kan hjelpe på enn om det er snakk om rygg. Anonymkode: 4d6a4...903 Jeg er ikke sur og la kommentaren bli med det. Det er andre tråden som har utdyper og svart akkurat det jeg ville svare. Anonymkode: f4fc2...bd4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #15 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mener bestemor ble lagt innn på medisinsk for vurdering/pga forverring av demens. Så vil tro det er litt sånn psyk/indremedisin. Anonymkode: c3973...bbc Ikke svar hvis du ikke har peiling 🫶🏻 Anonymkode: e138d...28e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå