Gå til innhold

Mange nybegynner-spørsmål om vannblære

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal på skogstur med en venninne i sommer. Av erfaring vet jeg at jeg blir mye mer tørst enn henne. Vi har vært på tur før og da fulgte jeg bare hennes råd, og det førte til irritasjon over at jeg måtte stoppe ved alle muligheter for å fylle + koke vann. I år har jeg tenkt til å kjøpe meg en stor vannblære så jeg ikke går tom for vann.

Hvor enkle er de å fylle på? Jeg koker vannet først fordi vi går i skogen og er innimellom i nærheten av beiter, så jeg tar ingen sjanser. Må jeg ha med egen trakt for å få fylt vannblæren?

Setter det seg vondt lukt/smak?

Hva med lukt/smak når de ikke er i bruk over lengre tid?

Fare for mugg? Hvordan tørker man dem? 

Hvor enkle er de å rengjøre?

Er de virkelig helt vanntette? Jeg har mareritt-tanker om at det går hull på den sånn at alt det tørre tøyet i sekken blir klissvått på en regnværsdag så jeg ikke får skiftet til tørt tøy. 

Er det noen merker som er kjent for å være av bedre kvalitet (tenker særlig på risiko for at det går hull på den)? 

Er det noe annet jeg bør vite?

Anonymkode: bd00a...97c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker vannblære, og syns det funker bra.

Fyller opp i springen hjemme, og det er sjelden jeg drikker mer enn den (min rommer 1,5 liter). Skal jeg ha med meg til f.eks. lage mat, eller vann til bikkja så har jeg det i flaske i sekken.

Så lenge du har kun vann i de så skal de vel ikke mugne. Men jeg tømmer alltid min helt etter bruk (blåser den tom), og lar lokket være av til neste gang jeg skal bruke den.

Hvis du må fylle på underveis, så skal det vel ikke være behov for å koke vannet så lenge du tar fra en rennende bekk. Jeg har ihvertfall ikke gjort det, og ikke blitt dårlig.

Helt tett, bare pass på at lokket blir ordentlig skrudd igjen (har brent meg på det noen ganger...).

Min er lettvinn å fylle på, har stort lokk (jeg har denne: https://www.fjellsport.no/merker/camelbak/camelbak-drikkebeholder-crux1-5l-reservoir-bla-1-5l?channable=01384b69640037333938343819&variantId=739848&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI7cSB9NH2hgMV9UeRBR2HiAtAEAQYASABEgJozfD_BwE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...