Gå til innhold

Er dette god nok grunn til å ikke få flere barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønske meg egentlig et barn til, har pr nå er. Men jeg orker virkelig ikke tanken på å måtte tilbringe alle helger og mange ettermiddager på idrettsdugnader, stå i kiosk, selge billetter osv.

Dette da jeg er introvert og virkelig hater det og har behov for å ta det med ro/ikke være sosial i helgene.

Jeg bekymrer meg mye for dette og lurer på om jeg skal droppe å få et barn til pga dette. Vet ikke om det er en overreaksjon eller om frukten bør være reell når man hater slikt?

Anonymkode: 2d03b...8ed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ingen grunn for ikke å få barn, det holder at man bare ikke har lyst. Når det er sagt kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i frykten din og synes den er temmelig overdrevet. Jeg har tre barn og har aldri opplevd at alle helger og ettermiddager tilbringes på dugnad, det har aldri vært noe i nærheten av dette. Selv med tre har det alltid vært på et svært overkommelig nivå. Noen fritidsaktiviteter krever nok mer foreldredeltagelse enn andre, men det er jo helt opp til dere å velge aktivitet ut fra en engasjementsforventning dere kan leve med. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke dere dele litt mer på dugnad osv, du og mannen da?

Jeg er samme type som deg. Vi har 2 stk og føler det er nok. Glad for at vi fikk 2 men orker ikke flere. Rett og slett fordi de skal følges opp og man skal stille opp på diverse ting for barna. Mannen og jeg bytter på å dra på foreldremøte osv, men føler likevel at det er nok styr med 2 stk.

Anonymkode: 6ee9f...d56

AnonymBruker
Skrevet

Burde ikke du heller stilt spørsmålet, hva vil være det beste for barnet?

Å ha en mor som ikke følger de opp på fritiden eller skole kan umulig være et av de..

Anonymkode: 1fb44...4ca

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Burde ikke du heller stilt spørsmålet, hva vil være det beste for barnet?

Å ha en mor som ikke følger de opp på fritiden eller skole kan umulig være et av de..

Anonymkode: 1fb44...4ca

Jeg er enig med deg i at når man får barn må man stille opp der det trengs og ikke forvente at det er alle andre som skal være klassekontakt, FAU-representant, trener/leder eller delta på dugnad, men nå har TS aldri sagt at hun ikke bidrar eller ønsker å bidra i forhold til det barnet hun allerede har eller evt framtidige barn. Hvis hun ikke hadde brydd seg hadde hun neppe skrevet innlegget, men bare fått de barna hun ønsket og gitt blaffen i å ta sin del av verv og dugnad. 

Endret av Arkana
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ønske meg egentlig et barn til, har pr nå er. Men jeg orker virkelig ikke tanken på å måtte tilbringe alle helger og mange ettermiddager på idrettsdugnader, stå i kiosk, selge billetter osv.

Dette da jeg er introvert og virkelig hater det og har behov for å ta det med ro/ikke være sosial i helgene.

Jeg bekymrer meg mye for dette og lurer på om jeg skal droppe å få et barn til pga dette. Vet ikke om det er en overreaksjon eller om frukten bør være reell når man hater slikt?

bedre å ikke få flere enn å angre på at du fikk ett til, hva om det ble tvillinger, man vet jo aldri. 

Når det er sagt, det er jo veldig mange forskjellige hobbier og aktiviteter barna kan drive med, og ikke alle krever mange timer med dugnad.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo du som bestemmer om du vil ha barn eller ei, men synes dette var en merkelig grunn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Man trenger ikke en grunn til å ikke ville ha flere barn. 

Vil man ikke, så vil man ikke - så enkelt er det. 

Anonymkode: cb9a7...9de

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

skjønner tankegangen din og det har utvilsomt vært en av grunnene til at det holder med ett barn for min del. jeg er også introvert og piner meg gjennom alle disse sosiale sammenkomstene som forventes at man skal være med på, og er helt skutt etterpå. men sånn er det og man kommer seg jo gjennom det.

Anonymkode: 52dd7...b12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skjønner hva du mener...orket ikke å selge alt dasspapiret den gangen, så kjøpte alt selv. Kiosk hatet jeg. Syns det var ett evig styr,da jeg selv slet med mye angst på den tiden. Nesten bare du som vet om du vil eller orker mer av akkurat det.

Anonymkode: bed0a...ab9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kan ikke dere dele litt mer på dugnad osv, du og mannen da?

Jeg er samme type som deg. Vi har 2 stk og føler det er nok. Glad for at vi fikk 2 men orker ikke flere. Rett og slett fordi de skal følges opp og man skal stille opp på diverse ting for barna. Mannen og jeg bytter på å dra på foreldremøte osv, men føler likevel at det er nok styr med 2 stk.

Anonymkode: 6ee9f...d56

Er ikke det en selvfølge? Jeg er mann og ser minst like mange fedre på dugnad.

Det er mye selv om man deler likt og vel så det.

Jeg tenker poenget er å ikke melde barna på for mange aktiviteter. Det er sunt for dem også å ha litt reel fritid.

Anonymkode: e26b0...5da

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Arkana said:

Man trenger ingen grunn for ikke å få barn, det holder at man bare ikke har lyst. 

Nettopp, det er hvis man vil ha barn man bør ha bedre grunner og ting på plass. 

Anonymkode: b8665...4f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man trenger ikke en grunn til å ikke ville ha flere barn. 

Vil man ikke, så vil man ikke - så enkelt er det. 

Anonymkode: cb9a7...9de

Men jeg vil jo egentlig ha, er bare dette med alle dugnader og deltagelse på fritidsaktiviteter jeg er redd for. 

Oppfølging av skole og barnehage går greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Når generasjon meg meg meg får barn…

Anonymkode: 3f061...0b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn som spiller fotball. Det er maks EN dugnadsvakt i kiosken i året til sammen.  En cuphelg med vakter et par timer- sist gang parkeringsvakt i 2 timer. 

Litt salg på nettet og måtte ikke kjøpe alt. 

Vi har riktignok vært på alle hjemme og bortekamper- bortsett fra om de har kollidert. Dette fordi vi vil. På ene barnets lag stiller alle foreldre opp, på andre barnets lag knapt noen. TS kan være som de, men de som har foreldre som stiller opp blir i idretten lenger. Foreldres støtte betyr mer enn man tror. 

Jeg synes ikke jeg bruker mye tid på dugnad/kamp. Jeg er også introvert, men jeg støtter ungene og setter ikke egne sære behov først.  Hadde ungene drevet med fritidsinteresse som er ukjent for meg så hadde jeg stilt opp selv om jeg må stenge meg inne og hvile dagen etter. For ja, jeg har blitt skikkelig sliten av ting, men sånn er livet.   

Anonymkode: 6b15b...fbc

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å få barnet til å velge fritidsaktivitet der slikt ikke inngår? 

Anonymkode: b9525...8fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er jo bare å få barnet til å velge fritidsaktivitet der slikt ikke inngår? 

Anonymkode: b9525...8fd

Det er jo ikke det hvis alle vennene går på fotball og det er det barnet også ha lyst til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du burde ikke få flere

Anonymkode: 306a5...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...