Gå til innhold

Hvordan gå videre etter dette? Utroskap og videre løgner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen snakket med en annen dame og hadde sex med henne sporadisk gjennom ca 1 år. Vi hadde en vanskelig periode i forholdet på denne tiden, begge var deprimerte. Han gikk på antidepressiva som gjorde han helt følelsesløs. 
 

Ifjor når jeg oppdaget dem sa han det kun var flørt og prat. I 1 år har vi jobbet oss gjennom dette. Før jeg for litt siden fikk bekreftet at det også var sex. Magefølelsen har sagt det hele tiden, men de har begge nektet. 
 

Er det mulig å gå videre etter noe sånt? Tenker på det siste året som han har prøvd å vise at jeg kan stole på han igjen, mens han har løyet hver gang jeg har spurt om det var seksuelt. 

Anonymkode: ad04a...864

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orker du å leve med den usikkerheten? Han er tydeligvis ikke til å stole på..

Anonymkode: 57137...947

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gå videre og ikke se tilbake.

🔺

Du er verdt MYE MYE MYE mer enn å la deg behandle slik, slike folk du beskriver vet godt hva de gjør, ikke unnskyld det.

 

Anonymkode: f9496...12a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er mulig å komme seg videre etter utroskap, jeg har selv gjort det, men å leve videre med noen som har brutt tilliten så til de grader med løgn over tid, det hadde ikke funket for meg. Jeg fungerer ikke i forhold uten tillit og respekt. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at vi har vært sammen i over 15 år og har flere barn. Er det håp med parterapi? 

Anonymkode: ad04a...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du og stole på han igjen da ? Du burde fått vite ALT, for et år siden. Han burde da lagt alle kortene på bordet, oppsøkt parterapaut osv! Men nå har han løyet for deg I over ett år, hadde nok selv ikke klart å tilgi dette. En ting er utroskapen en annen ting er alle løgnene og at han ikke la alle kortene på bordet når du spurte.  

Hadde forlangt skilsmisse her.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal sies at vi har vært sammen i over 15 år og har flere barn. Er det håp med parterapi? 

Anonymkode: ad04a...864

Løgner og utroskap over TID, hvilke håp mener du skal forandre en falsk personlighet?

🔺

Anonymkode: f9496...12a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg aldri tilgitt, og hadde aldri orket å være i et forhold hvor jeg ikke kan stole på partneren. Dessuten så er det sjanse for at han mister respekten for deg hvis du tilgir det, da viser du han at han kan behandle deg som dritt, og fortsatt komme unna med det.

Anonymkode: aa3c9...b8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig. Men det er noe med den kynismen over at de begge har ført deg bak lyset enda en gang ved å ikke være ærlige om alt da det først ble oppdaget. Godt mulig at han mente det var for å beskytte deg, men det er likevel noe ekkelt over det når han ikke legger kortene på bordet når det blir oppdaget og at de begge to har nektet for det seksuelle overfor deg. Da har de liksom fortsatt stått i ledtog sammen og fortsatt med å gå bak ryggen din sammen. 

Anonymkode: e7864...9f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan man jobbe seg gjennom utroskap.

Men skulle jeg vært villig til å gjøre den jobben, da måtte den som var utro være 100 % ærlig i prosessen, fordi det er eneste måten tillit igjen kan bygges opp igjen.

Nå har dere "jobbet" med forholdet i et år - og han har hele tiden visst at det var på falske premisser og løgner.

For meg ville dette vært et større svik enn den opprinnelige utroskapen, som jeg hadde vært villig til å jobbe for forholdet etter at utroskapen var avslørt. Det at han og elskerinnen har samkjørt sine historier for å lyve til deg, det gjør det enda verre (selv om det ev. var godt ment fra deres side).

Hva tenker du selv, Ts? Og hva sier han om dette?

Jeg ville fått ham med til en parterapeut, og der spurt ham en del spørsmål. Om situasjonen hadde vært motsatt, at det var du som hadde vært utro i et år med en annen mann, så rottet deg sammen med elskeren for å lyve til ektemannen i nok et år, det året du og han liksom jobbet for å reparere forholdet - hvordan hadde han selv reagert i en slik situasjon? Hadde han vært villig til å gi deg flere sjanser? Og ikke minst -  hvorfor han mener han fortjener flere sjanser? Hvordan han har tenkt å jobbe for å gjøre seg fortjent til din tillit igjen? Med flere spørsmål.

Og så ville jeg tatt en beslutning etter å ha lyttet på ham da. Men jeg tror det er 99 % sikkert at jeg hadde innsett at jeg ikke hadde greid å stole på ham igjen, hverken i ord eller handling - og da er vel løpet egentlig kjørt i et forhold.

❤️

Anonymkode: 23302...6d6

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er mulig å komme videre men da må alt på bordet med en gang.

Anonymkode: 9da41...872

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Mannen snakket med en annen dame og hadde sex med henne sporadisk gjennom ca 1 år. Vi hadde en vanskelig periode i forholdet på denne tiden, begge var deprimerte. Han gikk på antidepressiva som gjorde han helt følelsesløs. 
 

Ifjor når jeg oppdaget dem sa han det kun var flørt og prat. I 1 år har vi jobbet oss gjennom dette. Før jeg for litt siden fikk bekreftet at det også var sex. Magefølelsen har sagt det hele tiden, men de har begge nektet. 
 

Er det mulig å gå videre etter noe sånt? Tenker på det siste året som han har prøvd å vise at jeg kan stole på han igjen, mens han har løyet hver gang jeg har spurt om det var seksuelt. 

Anonymkode: ad04a...864

Når man er deprimert på antidepressiva forsvinner sex lyst,men tydeligvis ikke hos din mann. Et svik du ikke skal måtte leve med.

Jeg hadde aldri vært videre i forholdet. Du var også i en tøff situasjon psykisk,og han var utro i 1år!?

Utilgivelig

Anonymkode: 71ce0...1eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Han gikk på antidepressiva som gjorde han helt følelsesløs. 

Kuken fungerte tydeligvis. 

Overraskende som 1eb sier. 

Endret av Solanum
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 15.50):

Skal sies at vi har vært sammen i over 15 år og har flere barn. Er det håp med parterapi? 

Anonymkode: ad04a...864

Tenker at dette forholdet er fullført. 

Ett år med gjentatte løgner og utroskap, det er overlegg. Ikke tilfeldig eller noe sånt. Hadde aldri tilgitt dette. 

Anonymkode: 8d8f2...63d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 15.39):

Er det mulig å gå videre etter noe sånt? Tenker på det siste året som han har prøvd å vise at jeg kan stole på han igjen, mens han har løyet hver gang jeg har spurt om det var seksuelt. 

Anonymkode: ad04a...864

Ønsker du virkelig å gå videre etter noe sånt? Ønsker du å leve med en notorisk utro mann som lyver og som du har null tillit til? Det er oppskriften på selvtortur å gå videre med noe slikt. 

Du vil få det bedre med deg selv og få mye mer mental ro som enslig, og kanskje er du så heldig at du finner noen som faktisk behandler deg fint.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den eneste som kan svare på dette spørsmålet er deg selv. Det er du som skal leve med valget. Det er du som vet hva du du tåler. 

Er ditt høyeste ønske å holde familien samlet? Er han fin å leve med ellers? Kan du leve med at dette er en del av deres historie? Sier ikke at du må tilgi eller glemme, men kan du leve med det?

Det er det bare du som vet.

 

 

Anonymkode: af150...522

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du vet om du kan leve med dette sviket.

Har han gitt deg en forklaring på hvorfor han valgte å være utro og hvorfor han holdt det skjult i 1 år?

Du er tøff om du tilgir dette - mange hadde aldri klart det.

❤️

Anonymkode: 2cb17...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...