AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #1 Skrevet 22. juni 2024 Hvor lang tid tok det fra du fikk de første modningsriene til fødselen var i gang? Bor nesten 3 timer unna sykehuset og har fått beskjed om å forberede meg på at fødselen kommer til å gå fort, så må derfor være kjapp på tråden når ting tar seg opp. Vil derfor høre hvor lang tid det har tatt for andre før fødselen var i gang. Anonymkode: 6f959...021
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #2 Skrevet 22. juni 2024 Hvorfor tror de fødselen kommer til å gå fort? Uansett er det veldig individuelt, og hver fødsel kan være helt ulik også hos samme kvinne. Min første fødsel tok 30 timer fra vannavgang og modningsrier til barnet var født. Andre gang var igangsatt, men jeg kjente ikke riene før jeg hadde 4 cm åpning, så hvor lenge de varte vet jeg ikke. Fra 4 cm til han var født tok det tre og en halv time. Anonymkode: 38e8a...510 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #3 Skrevet 22. juni 2024 Første gang gikk vannet uten noen forvarsel, kraftige rier startet med det samme, og baby var ute 9 timer etter vannavgang. Denne gangen hadde jeg modningsrier i går, men de stoppet igjen i løpet av kvelden/natta, og det har fortsatt ikke skjedd noe mer. Forberedt på en annerledes fødsel denne gangen. Anonymkode: 4bd3c...7fa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #4 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Første gang gikk vannet uten noen forvarsel, kraftige rier startet med det samme, og baby var ute 9 timer etter vannavgang. Denne gangen hadde jeg modningsrier i går, men de stoppet igjen i løpet av kvelden/natta, og det har fortsatt ikke skjedd noe mer. Forberedt på en annerledes fødsel denne gangen. Anonymkode: 4bd3c...7fa Min første fødsel var identisk som din, baby kom 9 timer etter vannavgang og kraftige stormrier hele veien. Hadde derfor også fått beskjed om at andre fødsel mest sannsynlig kom til å gå raskt. Fødsel nr 2 tok et døgn. Hadde modningsrier hver natt 2 uker i forkant, latensfase på 20 timer, vannet gikk på 8 cm under undersøkelse av jordmor. Ungen var ute 1,5 time senere. Anonymkode: 7e175...2b1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #5 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor lang tid tok det fra du fikk de første modningsriene til fødselen var i gang? Bor nesten 3 timer unna sykehuset og har fått beskjed om å forberede meg på at fødselen kommer til å gå fort, så må derfor være kjapp på tråden når ting tar seg opp. Vil derfor høre hvor lang tid det har tatt for andre før fødselen var i gang. Anonymkode: 6f959...021 Hvis de mener dette så bør du nesten legges inn eller ha en avtale om å ringe ambulanse når det starter Anonymkode: add6a...380
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #6 Skrevet 22. juni 2024 Har kun født en gang, men. Våkna 04 av svake rier. De bad meg være hjemme og telle,. Synes det var vanskelig, da det mer eller mindre var konstant vondt, men ikke ekstremt, bare verket veldig. Uansett - klarte ikke telle, eller finne noe system i det og dro til sykehuset, ble sjekka kl 7,da hadde jeg 9 cm Anonymkode: f150b...df0
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #7 Skrevet 22. juni 2024 Jeg merket riene, ringte med en gang og kom inn med 8 cm og fødte 1,5 time etterpå. Med andremann lå jeg hjemme med rier i et par timer før jeg dro til sykehuset og fødte en time senere. Anonymkode: 4cb36...351
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #8 Skrevet 22. juni 2024 Merket murring kl 22, og hadde svake mensmurringer en gang i timen frem til klokka 08. Da ble det til rier som gjorde litt vondt (men kunne fint snakke. De kom med ca 10 min mellomrom, og var sånn i 2 timer. Etter det var de hvert 5 min, og såpass at jeg måtte konsentrere meg og bite tennene sammen, men fortsatt fullt overkommelig. Varte i 3 timer (hele kjøreturen til føden). På føden hadde jeg 2 cm åpning, fikk stormrier, og gikk hurtig til 4 cm / aktiv fødsel. Ungen var ute etter 2 timer og 40 min i aktiv fødsel😊 Regnes som styrtfødsel siden jeg er førstegangs, og er spent på hvordan det blir med nr 2, og om vi da rekker frem til sykehuset😅 Anonymkode: 94506...728
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #9 Skrevet 22. juni 2024 Begge mine barn ble født 5,5 time etter at jeg skjønte at noe var på gang. Første startet med plutselig vannavgang uten rier. Riene startet svakt 2,5 timer etterpå, og baby ble født 3 timer etter første murring/rie. Andre fødsel startet med "hm, det var da veldig så mye kynnere, da, det var rart", og 5,5 timer senere var baby født. Anonymkode: ca8bb...7eb
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #10 Skrevet 23. juni 2024 Det tok ca 4 timer fra første tegn første gang. Da fikk jeg rier. Det var rundt 10 minutter mellom hver den første timen, og tok litt tid før jeg skjønte at det var fødsel. Plutselig gikk vannet, og fra da var det ikke pause mellom riene mer. Det var ikke mye gøy å sitte i bilen, og jeg hadde full åpning da vi kom til føden. Andre gang tok det 2 timer fra vannet gikk. Riene kom ca. 30 minutter etter at vannet gikk. Vi fikk beskjed om å dra til sykehuset ved første tegn da vi ventet nr. to. Vi har ca. en time reisevei, og jeg er veldig glad vi bare kjørte mot føden etter vannavgangen, uten å vente på riene. Anonymkode: b1c38...d7c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #11 Skrevet 23. juni 2024 Fra første modningsrie tok det med nr 1: ca 30 timer nr 2: 2 mnd nr 3: 3 mnd Til gjengjeld tok det fra ca 3 cm til ungen var ute: nr 1: 25 minutter nr 2: 40 minutter nr 3: 1t 10 minutter Anonymkode: 5c12f...714
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #12 Skrevet 23. juni 2024 Hadde noen smårier i ca 8 timer. Ringte sykehuset da de begynte å bli sterkere og tettere. Hadde 5 cm åpning da jeg ankom. Hadde full åpning 3 timer senere. Anonymkode: f2b92...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå