Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal se de inn åpen søknad til barnehage og skole( begge steder har jeg jobbet før)

hvordan skrive en  så god søknad sånn at jeg blir tatt inn til intervju? 

Anonymkode: d35f4...7c8

Skrevet (endret)

Formelt brev, med adressefelter og dato, etterfulgt av overskrift "Åpen søknad som [arbeidstittel] hos [arbeidssted].

Deretter deler du opp søknaden i 6 avsnitt på 4-6 linjer hver:

1) Kort presentasjon om deg.
2) Hvordan du er kvalifisert til stillingen
3) Hvordan du er personlig egnet til stillingen
4) Hvorfor du søker og hva du kan tilby (hovedavsnitt - et svært viktig motivasjonsavsnitt)
5) Fremtidsperspektiv og hvorfor de bør velge deg 
6) Avslutning med kontaktinformasjon og ønske om dialog

NB - Unngå å starte setninger med "Jeg..." for ofte, og ikke start setninger slik flere ganger på rad.
Bruk positiv og engasjerende språk.

Da har du fort 1 A-4 side. Ikke skriv for mye, maks 1,5 A-4 side.

Legg ved CV.

Send som mail. 

Helst ikke følg søknaden opp. Du sender en uoppfordret søknad, og arbeidssted er ikke skyldig deg svar. Vær tålmodig. Får du ikke svar så er du ikke aktuell nå. Søk da når stillinger utlyses. 

Og kryss fingrene :) 

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet

I en jobbsøknad skal du fokuser på å løse arbeidsgiver sine utfordringer: hva er viktig for arbeidsgiver? Hvordan vil det å ansette deg løse arbeidsgiver sin potensielle hodepine og stress.

Anonymkode: f3889...94e

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (5 timer siden):

Formelt brev, med adressefelter og dato, etterfulgt av overskrift "Åpen søknad som [arbeidstittel] hos [arbeidssted].

Deretter deler du opp søknaden i 6 avsnitt på 4-6 linjer hver:

1) Kort presentasjon om deg.
2) Hvordan du er kvalifisert til stillingen
3) Hvordan du er personlig egnet til stillingen
4) Hvorfor du søker og hva du kan tilby (hovedavsnitt - et svært viktig motivasjonsavsnitt)
5) Fremtidsperspektiv og hvorfor de bør velge deg 
6) Avslutning med kontaktinformasjon og ønske om dialog

NB - Unngå å starte setninger med "Jeg..." for ofte, og ikke start setninger slik flere ganger på rad.
Bruk positiv og engasjerende språk.

Da har du fort 1 A-4 side. Ikke skriv for mye, maks 1,5 A-4 side.

Legg ved CV.

Send som mail. 

Helst ikke følg søknaden opp. Du sender en uoppfordret søknad, og arbeidssted er ikke skyldig deg svar. Vær tålmodig. Får du ikke svar så er du ikke aktuell nå. Søk da når stillinger utlyses. 

Og kryss fingrene :) 

Jeg er bedt om å sende inn søknad så svar får keg nok. Takk for tips, men søknaden blir likevel dårlig. 
Før hadde jeg null problemer med dette og kom inn på intervju på alt jeg søkte på,men nå får jeg det ikke til

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er bedt om å sende inn søknad så svar får keg nok. Takk for tips, men søknaden blir likevel dårlig. 
Før hadde jeg null problemer med dette og kom inn på intervju på alt jeg søkte på,men nå får jeg det ikke til

Tror du er litt for selvkritisk. Husk at de kjenner deg fra før av, så du trenger ikke overkomplisere. Særlig ikke når du er bedt om å sende inn søknad. 

Trøst deg med den at den dårligste søknaden du har er den du ikke sender inn ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...