Gå til innhold

Dyreparken

Uanonym24

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha med barna mine alene til dyreparken i sommer og tenker å ha med tralle eller vogn, men hvordan gjør man det hvis man skal være med på Hakkebakkeskogen toget eller tømmerrenna f.eks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ved Hakkebakkeskogen er det en barnevognparkering. Bare ta med verdisaker, så går det fint! 
du kan låne tralle og vogn i parken også. 

Anonymkode: 25785...eb8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ved Hakkebakkeskogen er det en barnevognparkering. Bare ta med verdisaker, så går det fint! 
du kan låne tralle og vogn i parken også. 

Anonymkode: 25785...eb8

Tusen takk for svar! Da ordner det seg :) var redd vi plutselig måtte hoppe over Hakkebakkeskogen om vi hadde med tralle eller vogn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym24 skrev (2 timer siden):

Jeg skal ha med barna mine alene til dyreparken i sommer og tenker å ha med tralle eller vogn, men hvordan gjør man det hvis man skal være med på Hakkebakkeskogen toget eller tømmerrenna f.eks? 

Det er steder og sette vogna, aldri vært noe problem og sette vogner fra seg på vognparkering. Vi har tatt med oss verdisaker men aldri blitt noe borte av noe annet. Jeg anbefaler rompetaske, der kan  du ha kort, mobil, nøkler. Ikke trenger du legge den i en sånn kasse som du må med en liten ryggsekk. 

Endret av Miaiai
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ta med verdisaker/sekk i tømmerrenna også, men må la vogna stå igjen

Anonymkode: 8d046...c17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må sette den igjen da. 

Anonymkode: c2b62...244

Hun lurte vel nok på det praktiske rundt, trodde vel ikke hun kunne ha med seg vogna liksom. Men alle har ikke vært i Dyreparken før så da spør man om råd. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Miaiai skrev (4 minutter siden):

Hun lurte vel nok på det praktiske rundt, trodde vel ikke hun kunne ha med seg vogna liksom. Men alle har ikke vært i Dyreparken før så da spør man om råd. 

Ja p derav svaret da må msn dette den igjen, man kan alltid sette igjem vogner ved Atttaksjonene 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å komme tidlig hvis du skal ha tralle. Noen ganger blir det tomt. De har også oppbevaringsbokser med nøkkel, så det er også en mulighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miaiai skrev (1 time siden):

Det er steder og sette vogna, aldri vært noe problem og sette vogner fra seg på vognparkering. Vi har tatt med oss verdisaker men aldri blitt noe borte av noe annet. Jeg anbefaler rompetaske, der kan  du ha kort, mobil, nøkler. Ikke trenger du legge den i en sånn kasse som du må med en liten ryggsekk. 

Rompetaske var smart! Men veldig kjekt å kunne ha med tralle, så slipper jeg å bære på sekk, kjølebag, stelleveske osv hele tiden, i tillegg veldig greit for ungene å kunne hvile beina i ny og ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja p derav svaret da må msn dette den igjen, man kan alltid sette igjem vogner ved Atttaksjonene 

Var det om det er mulighet å sette igjen tralla noe sted mens man er på attraksjonene. Kjedelig om man bare skulle satt den igjen en random plass midt i veien for alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uanonym24 skrev (1 time siden):

Var det om det er mulighet å sette igjen tralla noe sted mens man er på attraksjonene. Kjedelig om man bare skulle satt den igjen en random plass midt i veien for alle andre. 

Neida de kan plasseres ved alle attraksjoner så det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er disse trallene å trille? Er de ment for kun oppbevaring av sekk, badetøy o.l? Eller kan barn sitte oppi? Er de greie å trille eller et herk å dra med seg? Ser for meg det er mer styr enn verdt det hvis de er uhåndterlige….

Anonymkode: 37b13...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan er disse trallene å trille? Er de ment for kun oppbevaring av sekk, badetøy o.l? Eller kan barn sitte oppi? Er de greie å trille eller et herk å dra med seg? Ser for meg det er mer styr enn verdt det hvis de er uhåndterlige….

Jeg synes trallene er litt tunge å trille, men er mange år siden jeg brukte sist. De er litt mer tungvinne å dra med seg enn en vogn på grunn av størrelsen og at du ikke får styrt de like godt, men ungene kan sitte oppi. Vi har hatt tre i tralla samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine barn har "vokst opp" i Dyreparken, og hadde med vogn de første årene så barna kunne legge seg litt nedpå om de var slitne (mer behagelig enn tralla), men vi har hatt tralle ei gang. Stor, tung, blæh, vogn er glatt å foretrekke med mindre du har et flyttelass med deg. God plass, plass til i hvert fall mine tre barn i tillegg til en sekk. 

Veldig enkelt å stu bort vogna eller tralla på barnevognparkeringene ved attraksjonene, og jeg har aldri opplevd at noe har blitt borte. Jeg har til og med glemt telefon oppi ei sånn lomme på styret på vogna, men den var der jammen enda da vi kom fra tømmerrenna. Har egentlig alltid hatt enten jakke eller turbukse/utebukse på, så jeg har hatt lommer med glidelås å legge telefon og bilnøkler. Kanskje er en sånn magetaske et godt alternativ om du løper rundt i klær uten gode lommer.

Anonymkode: 3d3ad...55c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har bestilt en sammenleggbar etter tips fra ei venninne, hun synes den er veldig grei å trille, både med og uten 2 barn oppi. 
Tenkte egentlig først å ta med sykkelvogna for den er veldig god å trille og har god plass, men den tar så sykt mye plass i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mine barn har "vokst opp" i Dyreparken, og hadde med vogn de første årene så barna kunne legge seg litt nedpå om de var slitne (mer behagelig enn tralla), men vi har hatt tralle ei gang. Stor, tung, blæh, vogn er glatt å foretrekke med mindre du har et flyttelass med deg. God plass, plass til i hvert fall mine tre barn i tillegg til en sekk. 

Veldig enkelt å stu bort vogna eller tralla på barnevognparkeringene ved attraksjonene, og jeg har aldri opplevd at noe har blitt borte. Jeg har til og med glemt telefon oppi ei sånn lomme på styret på vogna, men den var der jammen enda da vi kom fra tømmerrenna. Har egentlig alltid hatt enten jakke eller turbukse/utebukse på, så jeg har hatt lommer med glidelås å legge telefon og bilnøkler. Kanskje er en sånn magetaske et godt alternativ om du løper rundt i klær uten gode lommer.

Jeg har kjøpt en liten og lett sammenleggbar tralle, så håper den funker greit. Tar mindre plass i bilen enn om jeg skal ha med dobbelvogn eller sykkelvogn. 
Og siden du har litt fartstid i dyreparken, hvordan er det å ha med tralle inn i huset med apene og det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uanonym24 skrev (1 time siden):

Jeg har kjøpt en liten og lett sammenleggbar tralle, så håper den funker greit. Tar mindre plass i bilen enn om jeg skal ha med dobbelvogn eller sykkelvogn. 
Og siden du har litt fartstid i dyreparken, hvordan er det å ha med tralle inn i huset med apene og det?

Ved apene er det romslig nok til vogn/tralle. Det kan være litt kronglete om det er mye folk der, så mange lar vogn og tralle stå igjen. Barna er likevel rundt for å se i "elva" der, på fiskene, så ikke mye vits å dra med seg vogn/tralle. Upraktisk med vogn/tralle om det kommer rullestolbrukere også, om det i tillegg er mye folk. 
Nå er det noen år siden vi har trengt vogn og sånt, så kan hende det har kommet noen "regler" på at vogn/tralle skal stå igjen, og vi er helt ærlig sjeldent i jungelhuset. Nå er det andre attraksjoner som er å foretrekke 🙂 Vi har ikke vært der etter at reptilene ble flytta. 

Kos dere masse i parken - den er nydelig, det er umulig å angre på annet enn at man ikke har valgt flere dager! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uanonym24 skrev (På 22.6.2024 den 14.53):

Satte igjen vogna ved begge uten at noe ble stjålet. 

Anonymkode: 91271...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.6.2024 den 12.01):

Det varierer. Det er både traller og barnevogner. Mange av de er helt fine å trille og sitte i. Men de må bookes tidlig, ellers blir alt utlånt. 

Anonymkode: 776e4...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...