AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #1 Skrevet 22. juni 2024 Hadde (påvist) covid i januar i år. Hadde helt ekstremt smertefull hals. Aldri opplevd så vondt før. Fastlegen sa det var normalt for den coviden som gikk i vinter. Men jeg sliter fortsatt med litt sår hals. Kanskje 1-3 døgn per uke. Det gjør noen ganger såpass vondt at jeg våkner på natten av det. Når det gjør vondt ser jeg at mandlene er litt mer røde da. Å drikke varm te lindrer. Det hjelper ikke å drikke kaldt vann. Fastlegen sier det er helt normalt og at mandlene mine alltid har vært sånn men at jeg ikke har lagt merke til det før. Hun nevnte også at pollenallergi kan ha skylden. Men jeg tar allergimedisin, har aldri før hatt sår hals på sommeren, pluss at dette har nå vart helt siden januar/februar før pollensesongen begynte. Er det noen andre som hadde covid i vinter som hadde ekstremt sår hals da og som fortsatt er plaget med det? Anonymkode: 2f8ea...521
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #2 Skrevet 22. juni 2024 Har ikke hatt ekstremt sår hals i lang tid etter covid, men andre plager som hjernetåke etc. For min del hjalp tilskudd av omega 3, jeg vet at jeg allerede har gode nivåer av d vitamin som er viktig for immunforsvar. Det vi fant ut var at b-12 lageret mitt hadde gått kraftig ned etter infeksjonen, og det har jeg skjønt gjelder flere. B12 er også veldig viktig for immunforsvar. Så jeg råder deg til å ta blodprøver for å sjekke hva b12, folat, d vitamin, etc ligger på. Anonymkode: aeb27...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå