Gå til innhold

Kloklipper eller klosliper til hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden vår er ikke alltid medgjørlig når det gjelder kloklipp. Han blir som en trassig treåring som vrir seg unna som en ål😅.

Jeg vurderer å kjøpe en elektrisk klosliper i stedet. Men vil dette fungere bedre? Er det noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 058f2...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hunden er kilen så blir den elektriske så og si håpløs å bruke. Vi gikk tilbake til saks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det står på eier sin usikkerhet ved kloklipp så vil en klosliper være desidert bedre.

Men hvis det gjelder en urolig hund så vil klosliper være det verre alternativet, da det tar lenger tid, vibrerer og kiler.

Jeg har klipt et hundretalls hunder de siste årene (jobber i dyrebutikk som tilbyr kloklipp) og de hundene som er vanskelige under kloklipp er det uansett verktøy, det er selve opplevelsen av at potene/klørne blir berørt som gjør dem hysteriske.

Anonymkode: 67822...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en trådløs dremel på jula og har brukt den i flere år er meget fornøyd. Har også klippet med klosaks. 

Men ingen av mine hunder reagerer på klostell så kan ikke si hva de mener om saken. Men nå som jeg har fått teken på det liker jeg bedre og bruker dremel med slippe stein, slipper de skarpe kantene etter klosaksen.  

Anonymkode: 05573...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...