Gå til innhold

En venn av meg fyllekjører - hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vare ute og drakk igår, og da innrømmet en bekjent av meg at hun jevnlig fyllekjører. Er ikke akkurat overrasket, da hun har et ganske kjent alkoholproblem og drikker veldig mye i løpet av en uka. Ble ordentlig irritert av å høre det, og ønsker oppriktig at hun skal få konsekvenser. Hva kan jeg gjøre? Bør jeg gi anonymt tips til politiet? Hva er sjansen for at politiet følger opp det tipset?

Anonymkode: 74648...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappi skrev (1 minutt siden):

Ja du bør tipse politiet.

Men siden jeg ikke har noe bevis, hva er sjansen for at de følger det opp? 

Anonymkode: 74648...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men siden jeg ikke har noe bevis, hva er sjansen for at de følger det opp? 

Anonymkode: 74648...938

Det vet jeg ikke, men vil tro de tar slike henvendelser alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men siden jeg ikke har noe bevis, hva er sjansen for at de følger det opp? 

Anonymkode: 74648...938

Du må tinge når du vet hun kjører

Anonymkode: 5c300...6d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vare ute og drakk igår, og da innrømmet en bekjent av meg at hun jevnlig fyllekjører. Er ikke akkurat overrasket, da hun har et ganske kjent alkoholproblem og drikker veldig mye i løpet av en uka. Ble ordentlig irritert av å høre det, og ønsker oppriktig at hun skal få konsekvenser. Hva kan jeg gjøre? Bør jeg gi anonymt tips til politiet? Hva er sjansen for at politiet følger opp det tipset?

Anonymkode: 74648...938

Meld henne til politiet før hun dreper seg selv og/eller andre!!!

Anonymkode: 94669...06f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun drikker så mye er hun beruset daglig, og da er det bare å ringe politiet og informere om henne og hvilken bil hun har. Det viktigste er at de har navnet hennes på blokka. Da kan de følge med litt selv og ta affære når de kan. Det beste ville vært at du ringer med en gang du ser at hun setter seg inn i bilen og kjører når du vet at hun har drukket. 

Anonymkode: 9eea7...a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan melde og da registrerer de i systemet, og da er det ofte de tar ekstra runde og ser evnt etter den bilen og stopper.

Hadde en I bygda her og som ble tipset om. Der viste en del ca tid personen var ute å kjørte  og personen ble tatt løpet av kort tid

Anonymkode: 65ee2...de2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllekjørere bør tas! Har opplevd at en i familien ble drept pga kjøring i rus. Du kan melde til politiet, og håpe at de gjør noe. Her opplevde jeg at politiet holdt vakt utenfor huset til én (et tilfelle der en far drakk mens barna sov, og så kjørte fra dem, og naboer ringte politiet), men så ble det vaktskifte, og de måtte på kontoret og skrive rapport. Innen neste patrulje var ankommet, hadde mannen kommet hjem, parkert bilen og lagt seg. Og politiet kunne ikke ta han, da de ikke hadde sett det med egne øyne!!!

Anonymkode: 0a88a...dfd

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du fortalte henne i klartekst hva du mener om dette? 
Og tips politiet neste gang hun kjører påvirket

Anonymkode: db12d...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vare ute og drakk igår, og da innrømmet en bekjent av meg at hun jevnlig fyllekjører. Er ikke akkurat overrasket, da hun har et ganske kjent alkoholproblem og drikker veldig mye i løpet av en uka. Ble ordentlig irritert av å høre det, og ønsker oppriktig at hun skal få konsekvenser. Hva kan jeg gjøre? Bør jeg gi anonymt tips til politiet? Hva er sjansen for at politiet følger opp det tipset?

Anonymkode: 74648...938

Vør tøff nok til å si til henne at hun enten slutter nå, gjør det aldri igjen eller at du melder ifra til politiet i morgen. 

Anonymkode: 921db...521

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville sjekket med fylkeslegen (om du ikke vet hvem fastlegen er) og meldt bekymring dit. Da kan det følges opp av helsevesenet.

Anonymkode: 60e6c...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...