AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #1 Skrevet 22. juni 2024 I går da jeg skulle pusse tennene så jeg en svart bit på tennene, mest sannsynlig krydder eller et eller annet. Og da jeg skulle fjerne ble det skyvd ned i tannkjøttet. Greier ikke få det ut. Ikke vondt men skimter noe svart gjennom tannkjøttet. Må jeg få fjernet det hos tannlege eller er det ikke så viktig? Eller er det noen som har tips? Allerede prøvd tannpirker. Anonymkode: a2cb8...f03
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #2 Skrevet 22. juni 2024 Hvis du ser litt av den kan du prøve å dra tannkosten nedover tannen flere ganger hvis du skjønner? Ikke opp og ned eller frem og tilbake men kun nedover. Kanskje tannkosten får tak på den. Jeg måtte til tannlegen en gang pga popcornflak som satt fast i tannkjøttet bak en jeksel. Tannlegen sa at slikt som oftest løser seg selv me dat kroppen støter det ut igjen, men hvis det blir infeksjon eller smerter er det lurt å bestille tannlegetime. Anonymkode: 88731...6a8 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #3 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du ser litt av den kan du prøve å dra tannkosten nedover tannen flere ganger hvis du skjønner? Ikke opp og ned eller frem og tilbake men kun nedover. Kanskje tannkosten får tak på den. Jeg måtte til tannlegen en gang pga popcornflak som satt fast i tannkjøttet bak en jeksel. Tannlegen sa at slikt som oftest løser seg selv me dat kroppen støter det ut igjen, men hvis det blir infeksjon eller smerter er det lurt å bestille tannlegetime. Anonymkode: 88731...6a8 Pusset med elektrisk tannbørste men gikk ikke med det i går og i dag. Kan forsøke med en vanlig tannbørste. Ok da trenger jeg kanskje ikke rushe til tannlege på mandag men se det an. Virker bare så langt nede nå for at tannbørste kan hjelpe. Anonymkode: a2cb8...f03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå