Gå til innhold

Er incel kultur et ekte fenomen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hørt om dette begrepet før nå nylig. Fra menn som forteller meg at jeg er en «super stacy» hva no enn dette skal bety. Og derfor velger jeg kun potensiell intimitet og romantisk interesse med 20% av menn. Som tydligvis er bestående av fysisk vakre, rike og suksessfulle menn. Disse mennene mener at 80% av kvinner kun ønsker å ligge med kun 20-30% av menn. Og som en «stacy» dater man kun bevisst denne gruppen fordi man kan og ignorerer resten. 
Når jeg tenker tilbake på tidligere kjærester, tørr jeg å innrømme at de var fysisk attraktive etter samfunnets oppfatning av «skjønnhets standarder» og hadde bedre karrierer enn gjennomsnittet. Men har dette noe med mitt fysiske utseende å gjøre? Det er det jeg ikke skjønner.

Syntes selv jeg er pen og har fått høre dette, selv om jeg ikke tror det gjør meg noe bedre enn andre. Er på vei til en ganske god karriere selv også. Så det jeg tenker er at man tiltrekkes av andre med lignende fysiske trekk som en selv, og møter suksessfulle mennesker fordi de er i min omgangskrets når jeg selv har en karriere? Eller tar jeg helt feil? 

Anonymkode: ebee1...f10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på gen Z,de vet ikke hva de prater om.

Anonymkode: 61962...0a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg eksisterer dette kun på nett. Aldri møtt noen med sånne holdninger i virkeligheten.

Anonymkode: c2caa...231

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er en midlertidig internett greie.

Anonymkode: 74809...c57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke hørt om dette begrepet før nå nylig. Fra menn som forteller meg at jeg er en «super stacy» hva no enn dette skal bety. Og derfor velger jeg kun potensiell intimitet og romantisk interesse med 20% av menn. Som tydligvis er bestående av fysisk vakre, rike og suksessfulle menn. Disse mennene mener at 80% av kvinner kun ønsker å ligge med kun 20-30% av menn. Og som en «stacy» dater man kun bevisst denne gruppen fordi man kan og ignorerer resten. 
Når jeg tenker tilbake på tidligere kjærester, tørr jeg å innrømme at de var fysisk attraktive etter samfunnets oppfatning av «skjønnhets standarder» og hadde bedre karrierer enn gjennomsnittet. Men har dette noe med mitt fysiske utseende å gjøre? Det er det jeg ikke skjønner.

Syntes selv jeg er pen og har fått høre dette, selv om jeg ikke tror det gjør meg noe bedre enn andre. Er på vei til en ganske god karriere selv også. Så det jeg tenker er at man tiltrekkes av andre med lignende fysiske trekk som en selv, og møter suksessfulle mennesker fordi de er i min omgangskrets når jeg selv har en karriere? Eller tar jeg helt feil? 

Med fare for at en moderator ser dette og tror jeg gjør noe form for type angrep mot kvinner. Dette representerer ikke min tro. TS fra det jeg skjønner er ute etter å forstå incel miljøet dette er slik de tenker. 

Dette blir sikkert litt langt men skal prøve å oppsummere så godt som mulig. Før jeg starter. Dette kommer ikke fra en mann som er en del av incel og manosphere kulturen. Jeg har holdt øye med det, og kortene på bordet teknisk sett så vil du kunne kalle meg for incel. Jeg er ufør pga kraftige helse problemer, hoved forskjellen mellom mitt liv som ufrivilig sølibat og de som er incel er at jeg for det første ikke ser på min mangel på sex liv eller et asexuelt romantisk liv, som min gruppe identitet. Det andre og viktigere elemente er at jeg har full forståelse hvorfor. Jeg klandrer ikke de kvinnene jeg faktisk har hatt god kjemi med hvor de innså at de ikke kunne ha et normalt liv med meg og det ble for mye for dem. Med CV'en min klar skal du få kræsj kurs i hvordan å snakke incel :P

Det første du må forstå når det gjelder spørsmålet ditt om det har noe å gjøre med ditt fysisk utseende å gjøre. Svaret er ja men det blir brukt ganske bredt. Du kan være dame med gjennomsnittlig utseende og du vil fortsatt kan være en "Stacy." Fordi kvinner har enklere tilgang til sex, og enklere tilgang romantiske partnere enn menn har. Måten de kan se på det til er at 30% av single menn under 30 har ikke hatt sex det siste året eller aldri hatt sex. Og en ting som faktisk stemmer er at det nå er mer mannlige jomfruer som har truffet 30 enn selv når vi levde i en tid hvor sammfunnet sa du skulle egentlig vente tils du ble gift. Det er litt mer komplisert hvordan vi har havnet der enn de skal ha det til. Det krever å ta mer med i bildet på samme måte som at de klager på at folk ikke er ærlige og at det er mer komplisert når det gjelder lønnsforskjell mellom menn og kvinner uten å se på hvorfor. En av mange faktorer anngående mannlige jomfruer som hjelper dem mye på satistikken er Kina problemet hvor du har over 36 millioner av menn som ikke kunnet funnet seg en partner selv om alle menn fra Kina hadde vært kjekke og rike. 1 barn politikken gjorde at folk ville ha sønner fordi i Kina er det sønnen sitt ansvar å skal ta seg av familien når foreldrene blir gamle. Det er ikke et ukjent fenomen at familier inngikk arrangerte eksteskaps avtaler hvor en familie gikk med på få en datter slik at noen andres families sønn skulle få seg en kone imot at de alle ble tatt hånd om. Dette har gjort at Kina har en veldig avslappet innvandrings politikk fra steder som Nord Korea så lenge det var kvinner som flyktet landet. Det alene forklarer ikke alt og det er mange menn i vesten som nå er 30+ og jomfru. Men nå har du en forståelse for at de spiller de samme spillet de anklager andre folk å spillet. 

Her har du gjort en kritisk feil som er deres hoved bevis på at du vil ha både pose og sekk. Om du er kvinne og IHVERTFALL om du er en ordentlig feminist som tror på likestilling så skal du ikke bare by på å betale på en date med gjevne mellomrom og alltid betale halve regningen, og om dere blir kjærester dele helt på økonomien. Fordi menn har alltid vært villige til å date sidelengs eller ned, og nå er de villige til å date opp fordi de ikke bryr seg om kvinnen sin økonomiske status. Er det urettferdig at kvinner bare er villig til å date sidelengs med potensiale for at de kan være med på å hjelpe å bygge mannen opp som i retur hjelper dem eller dater opp direkte uten å putte in noe av arbeidet. Her kommer faktisk lønnsforskjells argumente opp igjen. Men i tillegg til å gi argumente at lønnsforskjellen mellom kjønn har med å gjøre at menn og kvinner velger ulike typer av jobber, hvor menn gjennomsnittlig hvor de kanskje ikke har kapasitet til å få seg en krem jobb. Er mer villig til å velge jobber som er mer farlige og dermed betaler mer og flere menn i gjennonsnitte er villige til å arbeide 10% mer timer som resulterer i at du får betalt opp til 25% mer. Legger ekstra vekt på i dette argumente at fordi kvinner nekter å date ned kommer de til å klage enda mer på at det ikke finnes nok gode menn for dem der ute, og at alle de gode er tatt. For om du som kvinne sier at du vil date en mann som tjener mer enn deg fordi du jobber hardt og vil vite at partneren din gjør det samme. Hvorfor skal menn måtte godta det å ha dame som tjener og bidrar mindre. Hva om han jobber hardt og gjør en jobb han elsker og betaler greit men ikke like mye som kvinnen? Hvorfor skal han finne seg en jobb han hater bare for å kunne måle seg opp ved å tjene mer?

En klassiker er å kalle slike kvinner for 304 666ere. 304 får du søke opp selv tror dette innlegget kan kommet til å bli slettet av moderator om de mener å videre formidle deres tanker er hatspråk. Men 666 betyr kvinner som bare dater menn med kriteriene "earn 6 figures, is 6 feet tall and minimum 6 inch penis."

Noe dukket opp så jeg fikk ikke skrevet ferdig alt men nå har du ihvertfall noe av de grunnleggende og blir dette ikke slettet kan jeg utdype mer senere. 

Anonymkode: 4b230...250

• Nyttig 5
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

For meg eksisterer dette kun på nett. Aldri møtt noen med sånne holdninger i virkeligheten.

Anonymkode: c2caa...231

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er en midlertidig internett greie.

Anonymkode: 74809...c57

Jeg har møtt 2-3 stykker, flere år siden, den gangen ble de bare omtalt som creep eller raringer, hadde jeg møtt dem i dag ville de 100% bli identifisert som incels.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så det jeg tenker er at man tiltrekkes av andre med lignende fysiske trekk som en selv, Anonymkode: ebee1...f10

akkurat dette har jeg aldri skjønt.

Har vanskelig for å se hvilke lignende fysiske trekk mine partnere har hatt med meg.

Anonymkode: 645c3...cdf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noe dukket opp så jeg fikk ikke skrevet ferdig alt men nå har du ihvertfall noe av de grunnleggende og blir dette ikke slettet kan jeg utdype mer senere. 

Akkurat som når du sitter og dikter andre innlegg, så skriver du knotete, og alt for langt. Men du har i det minste bekreftet mistanken om ufør mann, med altfor god tid. God helg! 

Anonymkode: de10e...d10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en gang at det er bare er 200-300 hardcore incels i Norge. Altså aktive medlemmer av en subkultur på nettet.

Det er sikkert minst 1000 ganger flere som har noen holdninger assosieres med incels.

"Problemet" er at de har litt rett. Forskere bekrefter at kvinner dater oppover for eksempel. Det stemmer også et noen få menn får alle matchene på sjekkeapper, men det er et kunstig marked.

I den virkelige verden er det ikke så vanskelig være mann.

Anonymkode: a59c3...5c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

"Problemet" er at de har litt rett. Forskere bekrefter at kvinner dater oppover for eksempel. Det stemmer også et noen få menn får alle matchene på sjekkeapper, men det er et kunstig marked.

Alle ekstremister har "litt" rett. Greia er bare at de er ute etter å sette folk opp mot hverandre, heller enn å forbedre samfunnet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Date dem du vil, som vil date deg ig ikke bry deg om dem. Det er ingen I hele verden som vil date alle sammen, å være åpen for 20 prosent er kjempe mye.

Anonymkode: c0814...7c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

akkurat dette har jeg aldri skjønt.

Har vanskelig for å se hvilke lignende fysiske trekk mine partnere har hatt med meg.

Anonymkode: 645c3...cdf

Er noe forskning som viser til at både kvinner og menn underbevisst, er mer tiltrukket av ansiktstrekk som minner om seg selv. Også når det kommer til å fortrekke noen i samme fysisk tilstand som deg. trente, atletiske mennesker syntes andre i denne gruppen er mest fatterende. Samtidig som «normale» ofte tiltrekkes av andre «normale». Har en sammenheng med å føle en viss trygghet. Noen som minner om deg selv får hjernen automatisk til å reagere med å føle seg mer komfertabel og akseptert. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Date dem du vil, som vil date deg ig ikke bry deg om dem. Det er ingen I hele verden som vil date alle sammen, å være åpen for 20 prosent er kjempe mye.

Anonymkode: c0814...7c2

Jeg velger jo å date hvem jeg vil:) er bare nyskjerrig på tankegangen bak hvorfor incel - kulturen er et fenomen og hvorfor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg velger jo å date hvem jeg vil:) er bare nyskjerrig på tankegangen bak hvorfor incel - kulturen er et fenomen og hvorfor?

Det finnes en hel del menn som syns synd på seg selv fordi dem ikke opplever at dem får det til med sex og kjærlighet. 

Det finnes menn som ønsker seg en endring av samfunnet, til et samfunn der mannen er sjefen og kvinner ikke skal ha seksuell autonomi. 

Den andre gruppen av menn bruker den første gruppen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg leste en gang at det er bare er 200-300 hardcore incels i Norge. Altså aktive medlemmer av en subkultur på nettet.

Det er sikkert minst 1000 ganger flere som har noen holdninger assosieres med incels.

I den virkelige verden er det ikke så vanskelig være mann.

Men incel er vel knyttet mest til utseende ikke karriere? Eller begge kanskje? 
For er jo et mannlig innstikt som viser til at menn verdsetter utseende høyre enn kvinner, fordi det har tilknytning til et sunt avkom. Mens den kvinnelige innstikt er å tiltrekkes til noen med god forsørgerevne. Som ikke trenger å ha noe med utseende å gjøre?

Er helt enig i at mange lever i ufrivillig sølibat pga usteende. Men kvinner bryr seg jo mindre om utseende enn menn i gjennomsnitt? Hvis du tenker «dater oppover» i forstand av suksess, henger jeg med.

AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Det finnes en hel del menn som syns synd på seg selv fordi dem ikke opplever at dem får det til med sex og kjærlighet. 

Det finnes menn som ønsker seg en endring av samfunnet, til et samfunn der mannen er sjefen og kvinner ikke skal ha seksuell autonomi. 

Den andre gruppen av menn bruker den første gruppen.

Tenker at en enkel løsning er å investere i sitt eget liv? Er ingen andres ansvar å dra noen opp fra sin misnøye, du selv er den eneste som kan gjøre det. Alle har sine problemer, men de færreste forventer at andre skal fikse det. 
Av menneskelig natur tiltrekkes vi av folk som ustråler en sunn livsstil. Så hva med å finne en treningsform man liker og komme i form? Er sykt mange positive sider ved trening. Fikse en hårsveis som kler ditt ansikt, og ta vare på huden? 
Når det kommer til karriere, alle starter et sted. Slut å klag og jobb mot å skape verdier for deg selv hvis du er misfornøyd. Hvorfor får kvinner skylden for alle av mens problemer? Kvinners innstikt er å søke etter noen med forsørgerevne, på samme måte som mannen har sitt eget innstikt. Vi kan ikke endre innstinktene og det er ikke egoistisk og ønske økonomisk trygghet og sikkerhet for egne barn og seg selv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så nylig en dokumentar om såkalte incels. Det handler om ensomme sjeler som lever via Internett, lager seg ganske sprø " sannheter" som har lite med virkeligheten å gjøre. Mye depresjoner og mørke tanker, minimalt normalt liv og dårlige sosiale ferdigheter. Egentlig en ganske skremmende dokumentar.

Anonymkode: 6b931...aba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men incel er vel knyttet mest til utseende ikke karriere? Eller begge kanskje? 
For er jo et mannlig innstikt som viser til at menn verdsetter utseende høyre enn kvinner, fordi det har tilknytning til et sunt avkom. Mens den kvinnelige innstikt er å tiltrekkes til noen med god forsørgerevne. Som ikke trenger å ha noe med utseende å gjøre?

Er helt enig i at mange lever i ufrivillig sølibat pga usteende. Men kvinner bryr seg jo mindre om utseende enn menn i gjennomsnitt? Hvis du tenker «dater oppover» i forstand av suksess, henger jeg med.

Jeg tror det henger sammen med å stå helt utenfor. Jeg mistenker at en del av dem er psykisk syke.

Derfor tror jeg egentlig ikke på noen enkel løsning. Egentlig burde de fokusert på hvordan de kan ha et best mulig liv uten dame. Jeg tror ikke at alt ordner seg bare de får gode holdninger, men det ville vært et steg i riktig retning.

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Med fare for at en moderator ser dette og tror jeg gjør noe form for type angrep mot kvinner. Dette representerer ikke min tro. TS fra det jeg skjønner er ute etter å forstå incel miljøet dette er slik de tenker. 

Dette blir sikkert litt langt men skal prøve å oppsummere så godt som mulig. Før jeg starter. Dette kommer ikke fra en mann som er en del av incel og manosphere kulturen. Jeg har holdt øye med det, og kortene på bordet teknisk sett så vil du kunne kalle meg for incel. Jeg er ufør pga kraftige helse problemer, hoved forskjellen mellom mitt liv som ufrivilig sølibat og de som er incel er at jeg for det første ikke ser på min mangel på sex liv eller et asexuelt romantisk liv, som min gruppe identitet. Det andre og viktigere elemente er at jeg har full forståelse hvorfor. Jeg klandrer ikke de kvinnene jeg faktisk har hatt god kjemi med hvor de innså at de ikke kunne ha et normalt liv med meg og det ble for mye for dem. Med CV'en min klar skal du få kræsj kurs i hvordan å snakke incel :P

Det første du må forstå når det gjelder spørsmålet ditt om det har noe å gjøre med ditt fysisk utseende å gjøre. Svaret er ja men det blir brukt ganske bredt. Du kan være dame med gjennomsnittlig utseende og du vil fortsatt kan være en "Stacy." Fordi kvinner har enklere tilgang til sex, og enklere tilgang romantiske partnere enn menn har. Måten de kan se på det til er at 30% av single menn under 30 har ikke hatt sex det siste året eller aldri hatt sex. Og en ting som faktisk stemmer er at det nå er mer mannlige jomfruer som har truffet 30 enn selv når vi levde i en tid hvor sammfunnet sa du skulle egentlig vente tils du ble gift. Det er litt mer komplisert hvordan vi har havnet der enn de skal ha det til. Det krever å ta mer med i bildet på samme måte som at de klager på at folk ikke er ærlige og at det er mer komplisert når det gjelder lønnsforskjell mellom menn og kvinner uten å se på hvorfor. En av mange faktorer anngående mannlige jomfruer som hjelper dem mye på satistikken er Kina problemet hvor du har over 36 millioner av menn som ikke kunnet funnet seg en partner selv om alle menn fra Kina hadde vært kjekke og rike. 1 barn politikken gjorde at folk ville ha sønner fordi i Kina er det sønnen sitt ansvar å skal ta seg av familien når foreldrene blir gamle. Det er ikke et ukjent fenomen at familier inngikk arrangerte eksteskaps avtaler hvor en familie gikk med på få en datter slik at noen andres families sønn skulle få seg en kone imot at de alle ble tatt hånd om. Dette har gjort at Kina har en veldig avslappet innvandrings politikk fra steder som Nord Korea så lenge det var kvinner som flyktet landet. Det alene forklarer ikke alt og det er mange menn i vesten som nå er 30+ og jomfru. Men nå har du en forståelse for at de spiller de samme spillet de anklager andre folk å spillet. 

Her har du gjort en kritisk feil som er deres hoved bevis på at du vil ha både pose og sekk. Om du er kvinne og IHVERTFALL om du er en ordentlig feminist som tror på likestilling så skal du ikke bare by på å betale på en date med gjevne mellomrom og alltid betale halve regningen, og om dere blir kjærester dele helt på økonomien. Fordi menn har alltid vært villige til å date sidelengs eller ned, og nå er de villige til å date opp fordi de ikke bryr seg om kvinnen sin økonomiske status. Er det urettferdig at kvinner bare er villig til å date sidelengs med potensiale for at de kan være med på å hjelpe å bygge mannen opp som i retur hjelper dem eller dater opp direkte uten å putte in noe av arbeidet. Her kommer faktisk lønnsforskjells argumente opp igjen. Men i tillegg til å gi argumente at lønnsforskjellen mellom kjønn har med å gjøre at menn og kvinner velger ulike typer av jobber, hvor menn gjennomsnittlig hvor de kanskje ikke har kapasitet til å få seg en krem jobb. Er mer villig til å velge jobber som er mer farlige og dermed betaler mer og flere menn i gjennonsnitte er villige til å arbeide 10% mer timer som resulterer i at du får betalt opp til 25% mer. Legger ekstra vekt på i dette argumente at fordi kvinner nekter å date ned kommer de til å klage enda mer på at det ikke finnes nok gode menn for dem der ute, og at alle de gode er tatt. For om du som kvinne sier at du vil date en mann som tjener mer enn deg fordi du jobber hardt og vil vite at partneren din gjør det samme. Hvorfor skal menn måtte godta det å ha dame som tjener og bidrar mindre. Hva om han jobber hardt og gjør en jobb han elsker og betaler greit men ikke like mye som kvinnen? Hvorfor skal han finne seg en jobb han hater bare for å kunne måle seg opp ved å tjene mer?

En klassiker er å kalle slike kvinner for 304 666ere. 304 får du søke opp selv tror dette innlegget kan kommet til å bli slettet av moderator om de mener å videre formidle deres tanker er hatspråk. Men 666 betyr kvinner som bare dater menn med kriteriene "earn 6 figures, is 6 feet tall and minimum 6 inch penis."

Anonymkode: 4b230...250

Detta va ei relativt god oversikt fra d æ har sedd e utveklinga av incel kulturn. Kor d starta som ein ting på forum av menn som klaga på at dei ikke fikk seg kvinne te å bi interessert. Samle seg før å førtella historiane sine om korleis kvinnfolka aviste dei på stygge måta. Kor det gav fødsel tell dessa youtuberan som lag podcast kor dei invitere nestan bare kvinne som jobbe som sexarbeidera. Som får unge menn som ser på detta til å tru at dei er representativ av korleis kvinnfolk fest tenke. Når e enda jobba i offentlig skulen var dei lærera som var bekymra før han derre Peterson fyren når han først blei kjent. Noko æ kunne ha skjønt vess han gikk å førtelte unge menn å behandle kvinnfolk som om dei ikke var meir enn en leke å ha sex me. Æ hadde nevøa i rett alder som fulgte han i starten og førdi æ først fikk høre alle dei dårlige tengan så prata æ me dei. 

Dei fekk me tel å innsjå at d eineste han gjor før dei va å gje dem råd på korleis dem kun førbeder sæ sjøl på alle områda i livet. Dei sa isteden før å bli sint når dei blev avvist. Så dei på det som ei utfordring te å gjer sei sjøl bedre og verdige av oppmerksomheta fra dei jentane dei prøvde å be ut seinare. Dei ble ydderst førsektig dei gangan dei drakk alkohol. Dei avviste kvinne som prøvde sæ på dei om dei såg at jenta va før full. D va ein positivt trend og æ e glad at dei venta med sex tels dei var eldre og va i stabile forhold. 

Æ ble bekymra når æ såg at d dukka opp idiota, dei tok mykkje av det samme publikum pga. vakume som blei igjen når Peterson blei sjuk og førsvant i noken år. Desse folka va bære griftera som anklage at d va kvinne sin feil at d eineste mannfolka sku gjera va å tenke på sæ sjæl. Bære fokus på å træne og finne ut korleis dei skulle lære å tjen sæ mest mulig peng. Vess du kun ha eit harem av kvinne på samme gång va d enda beir. Denna gången blei æ bekymra før d va ikke ikke noko positivt. Æ kunne se at d va eleva i ulike trinn blant guttane som tok det åt sæ. Ofte mangla dei bra voksne menn i livane sine før å vise vei. Kunne høre dei snakke me kverandre, kor dei gjenntok retorikk fra den type influensera. Ikke at d var farleg at dei sa at man burde træne og bygge sæ opp eit bra økonomisk liv. Samtidig dær starta og stoppa d positive. Nu hadde æ tante barn av bægge kjønn som va  i rett alder. To av dei va æ ekstra bekymra for, han og hun sleit me mobbing på skulen, leva mykje av livet sitt på nætt. Ville ikkje at hu sku finne sæ ein dårlig kar og tru at d va ok å bli behandla på slik måte. Før at ho va redd å mesta nokon som gav henne noko positivt. Samtidig ønska æ ikke at han sku bli bitter å la d gå ut over nokon andre. Han blei ikke heilt radikalisert men d va tydeleg at han hadde blitt noko påverka. Ungdomma ska sei dumme teng, dei prøve ut ulike personligheta. Detta va noko anna og vi meint det va vektig å ta d tidleg.

Vi tok eit familie møte og dei lytta faktisk til både d æ og dei andre nevøane had å sei. Vi fekk også tatt tak i mobbinga, så når han dær ekstrimist pimpen Andrew Tate kom på banen var dei blitt immunisert. Æ prøvd å gjær det samme på skulen, æ tok opp korleis vi hadde fått d te med rektor og andre skole ledera. Æ og andre lærera som ville gjær d førdi dei hadde sett å hørt fra eleva at d va begynnt å bli et problem blant enkelte av dei som sleit. Før å ikke sikte inn på enkelt føreldra gjorde vi d slikt at alle klassa trinn ble sendt eit brev te føreldrane om eit møte som vi tok i fleire omganga. Dei føreldra med yngste eleva va d ikke noko problem. D va mest før å gjær dem oppmerksom på teng dei kun sei kom ifrå når dei ble eldre. Dei vi ville nå va føreldrane med 12 og opp, då der va d eleva som åpent snakka om Tate og andre me samme ideologi, dei ville leva det type livet han reklamerar. Vi ville be føreldrane om tilatelse tel å setta av nokre tima te å kunne diskuter ka d va som va farleg me slikt. For dei som var i 10ende klasse, vess dei sa at det va ok også 9ende klasse. Å snakke om at å untytte kvinne på den måten Tate ha gjort ikke bære va på grensen av ulovleg. Ka han enn sei om at han blir jakta så e det bare løgn, kor æ hadde laga ein ein 39 minutta video som føreldrane fikk se 15 minutta på møte. Og  blei gjedd link til fulle videoen. Æ va åpne te å kunne kutt ned og ta ut elementa føreldra ikke va komførtabel med i videoen. Med mål kor eleva som had blitt lurt av intervju kunne vi bevise at teng han nekte han noken gang har sagt og gjort va løgn. 

Vi ønska gjær d slik at før eleva som had bid lurt, om dei ikke våga å sei noko i klassen kunne gå te ein av rådgiveran, eller snakke med oss aleina på tomannshånd seinar. Nokon var åpen til det, men det blei ikke noko av, før mange av føreldra meint at d ikke va nødvendig. Va faktisk fleire av føreldrane som va imot d mest, som had sønna som prata om Tate el. teng han had sagt mest. Dei va tydeligvis smart nok te å førstå at dei ikke kan snakke på samme måte, el. snakke om han heime. Så det blei ikke noka av. Æ førlot ikke offentlig skulen førdi at meir elva begynte å snakke om Tate. Æ trur ikke det e like galt som æ høre fra nokon lærera æ kjenne i London frå dei åran eg studerte der. Målet mitt va at eg ville hjelpe dei eleva som hadde ulike problem dei sleit me og trængt veiledning. Ble lurt av dessa folk som selg ein ferdig pakke som førtelle at du e eit undertrykt offer. Æ mått gjær d som va bæst før mæ sjøl og min familie når æ fikk tilbud. Sjøl om æ også synes d e tragisk at ikke alle skuler kan ha det på den måten. At det ein og anna gång bi bråk kor to elva hoppa på kverandre kjem man ikke unna. Men dei e flink tel å skille ut og gje konsekvensa som stemme. Heller ikke det tullet æ va vitne te kor ein elev som førsvart sæ fekk samme straff som den som angreip. Viktigste av alt e at mobbing på el. utafør skulen har null toleranse. 

Anonymkode: 09798...709

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat som når du sitter og dikter andre innlegg, så skriver du knotete, og alt for langt. Men du har i det minste bekreftet mistanken om ufør mann, med altfor god tid. God helg! 

Hær ha vi ein mann som førtel at han e ufør og din reaksjon e å sei at d bekreft din mistanke om at han e ufør? Korleis i alle daga klart du å finn ut av det? Æ bøy me i støvet du må jo være ein skikkelig god privatdetektiv. Kvinneguidens eigen Varg Veum.

Han sei at d han kjem tel å skriv vil bi langt, e d merkverdig når han først vil gjer det tydeleg at d han veit om incels og si eiga situasjon kun lett tolkes te å vær det han mein. Vess du døm han så kjapt kan æ knapt forestill me ka han opplev i kverdagen.

Han fekk det tydeleg travelt på slutten, og e ikke alle som gidd å skriv på samme måtte på nætte. Æ førkort og skriv ofte med dialekta mi når æ diskutere med folk på nette. Plus avhengig av situasjonen bruk æ autofill med fleire innstillinge til å fyll inn ord avhengig av korsen språk æ skriv. Som drastisk kutt på tia. Noka som ville tatt mæ en time normalt kan æ skriv på under 20 minutt. Eller når æ e skikkelig lat og vil ha unna noka kjapt bruk æ bære mikrofon med speech to text og så finnpuss æ kanskje litt etterpå vess æ føl det e nødvendig. 

Anonymkode: 09798...709

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...