AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #2 Skrevet 22. juni 2024 Nei, økonomi har null betydning. Anonymkode: d4bf4...95b 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #3 Skrevet 22. juni 2024 Det er ikke så viktig om de er fattige eller rike, sålenge de har på seg passende antrekk når de leker med arvingen. (3-piece, evnt kjole med korsett) Anonymkode: 332f4...59f 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #4 Skrevet 22. juni 2024 Nei, økonomi er ikke av betydning. Så lenge folka er folk. Anonymkode: 118eb...c30 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #5 Skrevet 22. juni 2024 Nei, jeg tenker aldri på økonomien til vennenes familier. Anonymkode: 64f80...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #6 Skrevet 22. juni 2024 De fleste vil svare nei her men det finnes flere som gjør det Anonymkode: b0bcf...f26 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #7 Skrevet 22. juni 2024 Jeg sjekker ikke barnets venners families økonomi nei.. Det angår da virkelig ikke meg, og påvirker på ingen måte vennskapet barna har. Anonymkode: 1ba4d...b13
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #8 Skrevet 22. juni 2024 Ja,liker ikke slike fattige cubusbarn(inspirert av en tidligere tråd) Anonymkode: ece73...da5
Hjerte Skrevet 22. juni 2024 #9 Skrevet 22. juni 2024 Nei! Jeg er usikker på hvor du legger lista for rik. Vi har gjebnomsnittlige lønninger, og er da rike slik jeg ser det. De fleste i norge er rike. Vi har hus, biler, råd til å reise på ferie, råd til nødvendig vedlikehold av hus og biler og kan erstatte vaskemaskinen på dagen im den ryker uten å bruke av sparepenger. Det er ufattelig rikt, egentlig. I barnas vennegjenger er det barn som har foreldre med bedre og mye bedre lønn enn oss og foreldre som er eldre og har bygget seg opp større verdier enn oss, men også barn av relativt nyankomne flyktninger uten nåla i veggen og barn av unge, lavt utdannede foreldre med løs tilknyting til arbeidslivet og lav lønn. Vi bor på et mindre sted der det ikke finnes dyre og billige strøk, selv om det selvsagt finnes dyre og billigere boliger. Leigemarkedet er i stor grad sokkelleiligheter i private bolighus. Dermed bor familier med ulike økonomiske forutsetninger i samme nabolag og ungene leker med hverandre. Jeg kan ikke se noen ulemper ved det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #10 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De fleste vil svare nei her men det finnes flere som gjør det Anonymkode: b0bcf...f26 Jeg vet ikke om noen som gjør det og jeg kjenner mange som er rike/har svært god råd. Diskriminering går uansett begge veier. Det finnes helt sikkert rike mennesker som ser ned på fattige, men det finnes også motsatt. De som tror rike mennesker er snobbete og ser ned på de som har mindre god råd. Så det er veldig spesielt å late som dette er en énveisdiskriminering og at de fattige alltid er hyggelige inkluderende mennesker som aldri ville tenke negativt om andre mens rike bare er opptatt av penger. Fordommer følger ikke penger. Anonymkode: 64f80...ef0 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #11 Skrevet 22. juni 2024 Jeg er vel den fattige alenemoren med barn i barnehage og skole hovedsaklig fra velbemidlede hjem. Barna blir ikke utestengt, men inkludert. Tenker at det er atferden til barna som teller mest. Anonymkode: 822fd...752 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #12 Skrevet 22. juni 2024 Kanskje du overvurderer din egen relevans. Jeg kan med handa på hjertet si at jeg ikke har vurdert de andre barnas økonomiske situasjon i det hele tatt. Jeg har viktigere ting å tenke på. Siden det tydeligvis opptar deg så mye så har jeg hatt både over og under snittet i inntekt. Anonymkode: eafee...7e1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #13 Skrevet 22. juni 2024 Hva i alle dager for slags spørsmål er dette? Tenker folk på sånt? Anonymkode: 1c2f3...0bb
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #14 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet ikke om noen som gjør det og jeg kjenner mange som er rike/har svært god råd. Diskriminering går uansett begge veier. Det finnes helt sikkert rike mennesker som ser ned på fattige, men det finnes også motsatt. De som tror rike mennesker er snobbete og ser ned på de som har mindre god råd. Så det er veldig spesielt å late som dette er en énveisdiskriminering og at de fattige alltid er hyggelige inkluderende mennesker som aldri ville tenke negativt om andre mens rike bare er opptatt av penger. Fordommer følger ikke penger. Anonymkode: 64f80...ef0 Enig. Ofte ser man de i hver sin ende av skalaen som diskriminerer hverandre Årsaken kan være at det ligger i vår natur å tillegge det som er ukjent eller ukjente mennesker negative egenskaper Anonymkode: bcbbb...29b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #15 Skrevet 22. juni 2024 Nei. Dere som er fattige, ser dere virkelig ned på "de rike" og mener de er drittsekker og dårlige foreldre? Hvis noen foreldre nekter barna dine å leke med spesifikke andre barn, er det selvfølgelig andre grunner til det enn foreldrenes (og egen!) inntekt. Anonymkode: 95050...fab
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #16 Skrevet 22. juni 2024 Penger har ikke noe å si som eksplisitt krav, manglende penger gjør derimot at noen ikke kan være med på alt mulig som slalåm i helgene, golf på kveldene, shoppingtur, Tusenfryd, fotballcuper som de fleste med normal økonomi kan klare og da glir man lett fra hverandre. Bor på sted hvor ingen hus koster mer enn 8 millioner og ingen hus under 4 millioner og minimalt med utleieboliger så økonomien er ganske jevn her. Anonymkode: dc69b...fcd
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #17 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg vet ikke om noen som gjør det og jeg kjenner mange som er rike/har svært god råd. Diskriminering går uansett begge veier. Det finnes helt sikkert rike mennesker som ser ned på fattige, men det finnes også motsatt. De som tror rike mennesker er snobbete og ser ned på de som har mindre god råd. Så det er veldig spesielt å late som dette er en énveisdiskriminering og at de fattige alltid er hyggelige inkluderende mennesker som aldri ville tenke negativt om andre mens rike bare er opptatt av penger. Fordommer følger ikke penger. Anonymkode: 64f80...ef0 Nå ble det snakket o de rike , start egen tråd du om det du vil diskuter Anonymkode: b0bcf...f26
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #18 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva i alle dager for slags spørsmål er dette? Tenker folk på sånt? Anonymkode: 1c2f3...0bb Oh yes Anonymkode: b0bcf...f26
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #19 Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Seriøst? Anonymkode: 6db56...a44 Nei hvor har du det fra? Anonymkode: d15e8...553
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #20 Skrevet 22. juni 2024 Det kan være en fordel at barna får nettverk med likesinnede. Enklere å holde på rikdommen og få relevante jobber når man blir voksen. Men har ikke møtt noen som aktivt går inn for å utestenge. Mer sånn at noen familier finner på ting sammen, og da passer det best med noen som man kan være seg selv med. Også økonomisk. Kan bruke penger og tid på de tingene man ønsker. Vi er ikke rike på det nivået. Anonymkode: c978e...8e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå