Gå til innhold

Klessteamer i stedet for strykejern?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med disse og kan anbefale? Jeg trenger til enkelt bruk hjemme, trenger ikke ha med på reise. Er lei av å dra frem strykebrett hver gang jeg skal glatte over en bluse eller en kjole.

Anonymkode: b2947...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke så bra som et strykejern, så mange plagg vil den ikke kunne ta.

Anonymkode: e9137...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke så bra som et strykejern, så mange plagg vil den ikke kunne ta.

Det er helt ok, jeg trenger det typisk til feks lin skjorter og kjoler, som ikke trenger å være helt glatte, men trengs bare å friskes opp og få litt orden på.

Jeg skal fortsette å ha strykejernet, men ønsker å slippe å dra det frem for små arbeid, som det ikke er så nøye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er helt ok, jeg trenger det typisk til feks lin skjorter og kjoler, som ikke trenger å være helt glatte, men trengs bare å friskes opp og få litt orden på.

Jeg skal fortsette å ha strykejernet, men ønsker å slippe å dra det frem for små arbeid, som det ikke er så nøye med.

Da er det helt knall :)

men jeg får samme resultat av å henge de opp sammen med meg når jeg dusjer, dampen og varmen rettet de ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da er det helt knall :)

men jeg får samme resultat av å henge de opp sammen med meg når jeg dusjer, dampen og varmen rettet de ut

Hvilken type har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte meg steamer sist jeg flyttet siden «alle» klær ble litt rynkete (jeg har mange bluser og skjorter), og jeg ikke orket tanken på å stryke alt. Har en stående sak (pluss en liten for reiser), og elsker de! Har gjort livet enklere rett og slett

Anonymkode: 3bbce...5a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilken type har du?

Ligner på denne, men det er lenge siden jeg kjøpte den og jeg vil anbefale en nyere og bedre versjon, men alle er nok bra til det du skal ha den til, lette tynne stofff

https://deal.no/philips-gc299-handholdt-stof-damper/cat-p/c/p1000537878?ref=prisjakt&pjclid=ad01e518-58e8-4cfb-954d-6b3e350d1e66_dc276ce4446dd0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk Grundig ST6150L i julegave, og er veldig fornøyd med den. Rimelig, enkel i bruk og gode resultater. Faktisk så synes jeg den fungerer mye bedre enn strykejern på ting som kjoler, linskjorter og gardiner. Har noen cardigans som er meningen skal være litt puffy, men de har en tendens til å bli flate etter vask. Går kjapt over med steameren så puffer de seg fint opp igjen. Også super til blokking av strikketøy.

Strykejernet må fortsatt fram hvis jeg skal lage brettekant for å legge opp klesplagg eller stryke på sømfiks for å legge opp gardiner, men ellers bruker jeg kun tøydamperen nå.  Det tykkeste materialet jeg har brukt den på er noen ganske tunge lystette gardiner, og det var lett som en lek. Bare det å kunne "stryke" dem der de henger rett opp og ned sparer sååå mye tid!

Anonymkode: 2ee00...84e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er genialt. Hvis man har på en bluse f. Eks bare for et møte, kan man henge den opp og gå over før man bruker den igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stryker ingenting, men bruker mye klesdamper. Det fungerer helt sensasjonelt godt på silke, og jeg har også god erfaring med ull (strikket og vevd) og lin.

Det jeg også liker med klesdamper, er at man kan bruke det til å friske opp brukte plagg. Jeg liker rett og slett og vente så lenge jeg kan med å vaske klær (nei, jeg stinker ikke), og da er en liten runde med damper, eventuelt i kombinasjon med klesspraty, et godt alternativ.

Jeg bruker Philips Steam&Go, som på en måte er litt hybridaktig, siden fronten er en flat plate som kan brukes til å stryke med. Det kan hjelpe med gjenstridige skrukker på tykkere materiale. Så langt har jeg bare brukt det på en bomullsskjorte et par ganger.

Anonymkode: 25633...f35

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 8.29):

Kjøpte meg steamer sist jeg flyttet siden «alle» klær ble litt rynkete (jeg har mange bluser og skjorter), og jeg ikke orket tanken på å stryke alt. Har en stående sak (pluss en liten for reiser), og elsker de! Har gjort livet enklere rett og slett

Anonymkode: 3bbce...5a6

Hvilken bruker du til reiser, og hvordan fungerer den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 7.38):

Noen som har erfaring med disse og kan anbefale? Jeg trenger til enkelt bruk hjemme, trenger ikke ha med på reise. Er lei av å dra frem strykebrett hver gang jeg skal glatte over en bluse eller en kjole.

Ser raskt og pent ut på reklame. Men i praksis så får du bare glattest over klærne, uten at de ser skikkelig strøkne ut. Den ligger i en kurv, og blir ikke brukt.

Anonymkode: 4ded3...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et dampstrykejern av denne typen og er kjempefornøyd! Kan brukes som et vanlig strykejern, men jeg har også brukt det til å dampe klær som henger på en kleshenger rett før jeg kler på meg. 
IMG_9147.thumb.jpeg.814528824e74910644628b3d25275357.jpeg

https://www.philips.no/c-p/PSG7030_20/perfectcare-7000-serien-dampgenerator?gad_source=1&gbraid=0AAAAABxV4pJ-QuiQlhY75qs6K_a-uSoeN&gclid=EAIaIQobChMIlP_Ju-WQiAMVlhqiAx19gQUvEAQYAiABEgK2lfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: 2e24b...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...