mwl Skrevet 22. juni 2024 #1 Del Skrevet 22. juni 2024 Er det noen som har erfaring med å reise med eldre combicamp? Er det lettvint å kjøre rundt på norgesferie med? Vi er to voksne og tre små barn, og jeg er veldig glad i teltliv osv så er ikke bekymret over standarden. Lurer bare på hvor praktisk det er å pakke ned/sette opp, kjøre rundt med og finne nye soveplasser osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mwl Skrevet 22. juni 2024 Forfatter #2 Del Skrevet 22. juni 2024 Tenker altså type reise videre f eks hver natt/annahver natt o.l. Derfor jeg lurer på hvor «styrete» det er og hvor lang tid det tar å sette opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #3 Del Skrevet 22. juni 2024 Jeg har ikke erfaring med kombicamp, men tenker det ikke er mer krevende å pakke opp/ned enn et stort familietelt? Vi har campingvogn og bort minst to netter på et sted da jeg synes det er stress å pakke opp og ned så ofte. Unntaket er transportetapper der vi kommer frem på kveld og drar videre på morgenen. Når det gjelder å finne overnattingssted så er det greit å ha fått en viss oversikt over aktuelle campingplasser på forhånd. Noen blir fulle, men har som regel alltid plass til telt, men vet ikke om kombicamp går som telt eller vogn? Anonymkode: 43f01...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mwl Skrevet 22. juni 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke erfaring med kombicamp, men tenker det ikke er mer krevende å pakke opp/ned enn et stort familietelt? Vi har campingvogn og bort minst to netter på et sted da jeg synes det er stress å pakke opp og ned så ofte. Unntaket er transportetapper der vi kommer frem på kveld og drar videre på morgenen. Når det gjelder å finne overnattingssted så er det greit å ha fått en viss oversikt over aktuelle campingplasser på forhånd. Noen blir fulle, men har som regel alltid plass til telt, men vet ikke om kombicamp går som telt eller vogn? Anonymkode: 43f01...f98 Nei, det tar jo sikkert ikke lenger tid enn telt! Det vet jeg ikke faktisk! Kunne gjerne fricampa litt og 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #5 Del Skrevet 22. juni 2024 Combicamp er genialt! Enkelt og kjapt å sette opp. Fint å ligge i, bedre comfort enn i telt. Vokst opp i combicamp og har bare gode minner Anonymkode: 2664c...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mwl Skrevet 22. juni 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 22. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Combicamp er genialt! Enkelt og kjapt å sette opp. Fint å ligge i, bedre comfort enn i telt. Vokst opp i combicamp og har bare gode minner Anonymkode: 2664c...555 Herlig, takk for svar! Noenlunde lettvin opp- og nedpakking er essensielt for samboers trivsel på tur 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 22. juni 2024 #7 Del Skrevet 22. juni 2024 mwl skrev (9 timer siden): Er det noen som har erfaring med å reise med eldre combicamp? Er det lettvint å kjøre rundt på norgesferie med? Vi er to voksne og tre små barn, og jeg er veldig glad i teltliv osv så er ikke bekymret over standarden. Lurer bare på hvor praktisk det er å pakke ned/sette opp, kjøre rundt med og finne nye soveplasser osv Da jeg var barn på 80 tallet hadde vi combicamp. Og hadde inntrykk av at det var veldig lett for pappa både og ta den opp og ta den ned. Mye enklere enn telt, og mye enklere å kjøre med enn med en diger campingvogn. Men som sagt det er bare inntrykket jeg sitter igjen med fra da jeg var barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #8 Del Skrevet 22. juni 2024 Husk bare å sjekke at dekka er nokså nye og at det er bremser på den. Uten brems er fartsgrense 60, det er kjipt på langtur Anonymkode: 10990...334 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mwl Skrevet 22. juni 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 22. juni 2024 Kjetil E skrev (7 timer siden): Da jeg var barn på 80 tallet hadde vi combicamp. Og hadde inntrykk av at det var veldig lett for pappa både og ta den opp og ta den ned. Mye enklere enn telt, og mye enklere å kjøre med enn med en diger campingvogn. Men som sagt det er bare inntrykket jeg sitter igjen med fra da jeg var barn. Herlig, høres supert ut! Så da bør det gå greit å reise videre med få dagers mellomrom 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #10 Del Skrevet 23. juni 2024 Test dekk og bremser om det er en gammel camp. Og test ut på forhånd hvordan dere får til å rigge opp. Har dere gjort det fem ganger for dere reiser, så går det mye mer smuud undervegs. Anonymkode: b3e7e...80b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. juni 2024 #11 Del Skrevet 25. juni 2024 mwl skrev (På 22.6.2024 den 3.04): Er det noen som har erfaring med å reise med eldre combicamp? Er det lettvint å kjøre rundt på norgesferie med? Vi er to voksne og tre små barn, og jeg er veldig glad i teltliv osv så er ikke bekymret over standarden. Lurer bare på hvor praktisk det er å pakke ned/sette opp, kjøre rundt med og finne nye soveplasser osv Det er raskere enn telt, men øv litt før dere reiser ut på tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. juni 2024 #12 Del Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 19.26): Husk bare å sjekke at dekka er nokså nye og at det er bremser på den. Uten brems er fartsgrense 60, det er kjipt på langtur Anonymkode: 10990...334 Feil 80 uten brems 100 med brems Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2024 #13 Del Skrevet 25. juni 2024 Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden): Feil 80 uten brems 100 med brems Feil - må ha tempo 100 godkjenning for å kjøre i 100. Anonymkode: d705f...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. juni 2024 #14 Del Skrevet 25. juni 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Feil - må ha tempo 100 godkjenning for å kjøre i 100. Anonymkode: d705f...317 Og brems, uten brems får du heller ikke tempo 100 https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/tilhenger/tempo100/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå