Gå til innhold

Å reise med (eldre) combicamp

mwl

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å reise med eldre combicamp?

Er det lettvint å kjøre rundt på norgesferie med?

Vi er to voksne og tre små barn, og jeg er veldig glad i teltliv osv så er ikke bekymret over standarden. Lurer bare på hvor praktisk det er å pakke ned/sette opp, kjøre rundt med og finne nye soveplasser osv  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker altså type reise videre f eks hver natt/annahver natt o.l. Derfor jeg lurer på hvor «styrete» det er og hvor lang tid det tar å sette opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke erfaring med kombicamp, men tenker det ikke er mer krevende å pakke opp/ned enn et stort familietelt? 

Vi har campingvogn og bort minst to netter på et sted da jeg synes det er stress å pakke opp og ned så ofte. Unntaket er transportetapper der vi kommer frem på kveld og drar videre på morgenen.

Når det gjelder å finne overnattingssted så er det greit å ha fått en viss oversikt over aktuelle campingplasser på forhånd. Noen blir fulle, men har som regel alltid plass til telt, men vet ikke om kombicamp går som telt eller vogn?

Anonymkode: 43f01...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke erfaring med kombicamp, men tenker det ikke er mer krevende å pakke opp/ned enn et stort familietelt? 

Vi har campingvogn og bort minst to netter på et sted da jeg synes det er stress å pakke opp og ned så ofte. Unntaket er transportetapper der vi kommer frem på kveld og drar videre på morgenen.

Når det gjelder å finne overnattingssted så er det greit å ha fått en viss oversikt over aktuelle campingplasser på forhånd. Noen blir fulle, men har som regel alltid plass til telt, men vet ikke om kombicamp går som telt eller vogn?

Anonymkode: 43f01...f98

Nei, det tar jo sikkert ikke lenger tid enn telt! Det vet jeg ikke faktisk! Kunne gjerne fricampa litt og 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Combicamp er genialt! Enkelt og kjapt å sette opp. Fint å ligge i, bedre comfort enn i telt. 

Vokst opp i combicamp og har bare gode minner :) 

Anonymkode: 2664c...555

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Combicamp er genialt! Enkelt og kjapt å sette opp. Fint å ligge i, bedre comfort enn i telt. 

Vokst opp i combicamp og har bare gode minner :) 

Anonymkode: 2664c...555

Herlig, takk for svar! Noenlunde lettvin opp- og nedpakking er essensielt for samboers trivsel på tur 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mwl skrev (9 timer siden):

Vi er to voksne og tre små barn, og jeg er veldig glad i teltliv osv så er ikke bekymret over standarden. Lurer bare på hvor praktisk det er å pakke ned/sette opp, kjøre rundt med og finne nye soveplasser osv  

Da jeg var barn på 80 tallet hadde vi combicamp. Og hadde inntrykk av at det var veldig lett for pappa både og ta den opp og ta den ned. Mye enklere enn telt, og mye enklere å kjøre med enn med en diger campingvogn.

Men som sagt det er bare inntrykket jeg sitter igjen med fra da jeg var barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk bare å sjekke at dekka er nokså nye og at det er bremser på den. Uten brems er fartsgrense 60, det er kjipt på langtur

Anonymkode: 10990...334

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (7 timer siden):

Da jeg var barn på 80 tallet hadde vi combicamp. Og hadde inntrykk av at det var veldig lett for pappa både og ta den opp og ta den ned. Mye enklere enn telt, og mye enklere å kjøre med enn med en diger campingvogn.

Men som sagt det er bare inntrykket jeg sitter igjen med fra da jeg var barn.

Herlig, høres supert ut! Så da bør det gå greit å reise videre med få dagers mellomrom 🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Test dekk og bremser om det er en gammel camp. Og test ut på forhånd hvordan dere får til å rigge opp. Har dere gjort det fem ganger for dere reiser, så går det mye mer smuud undervegs. 

Anonymkode: b3e7e...80b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mwl skrev (På 22.6.2024 den 3.04):

Det er raskere enn telt, men øv litt før dere reiser ut på tur 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 19.26):

Husk bare å sjekke at dekka er nokså nye og at det er bremser på den. Uten brems er fartsgrense 60, det er kjipt på langtur

Anonymkode: 10990...334

Feil

80 uten brems

100 med brems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden):

Feil

80 uten brems

100 med brems

Feil - må ha tempo 100 godkjenning for å kjøre i 100. 

Anonymkode: d705f...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...