Gå til innhold

Har jeg såret han skikkelig nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake klarte jeg å feilsende en melding som skulle til min venninne. Den kom til han jeg har noe på gang med/begynnende forhold. Vel, det vil si at det VAR et begynnende forhold DA. Nå har han trukket seg mer og mer tilbake. 

Jeg skrev noe sånn som "jeg har brukt minst tusen timer på å lytte til han, syns kanskje han kunne gitt litt mer tilbake". Dette skrev jeg til min venninne, fordi jeg var oppgitt over hvor ofte han kontaktet meg for å snakke om en vanskelig situasjon han sto i. Jeg lyttet, stilte opp, var der for han, men kom til et punkt der jeg gikk litt lei det tema og savnet at han hadde litt mer fokus på meg oppi alt. 

Denne havnet hos han og siden den gang har det gått  i utforbakke. Han tok det selvsagt opp med meg og sa "det er ikke akkurat tusen timer, da...og vi har snakket om deg også!". Joda....Det var IKKE gøy at denne meldingen havnet hos han, for han virket ikke akkurat blid. 

Etter dette har han trukket seg mer og mer unna, kommet med forslag om at vi snakkes sjeldnere,  før snakket vi sammen hver kveld. Og jeg hadde ikke noe jeg skulle ha sagt. Sånn ble det og jeg likte det ikke. Han sluttet melde meg så mye, sluttet ringe så mye (bortsett fra de avtalte to gangene i uken), han sluttet til og med å treffe meg så mye som før. Ting ble snudd helt opp ned. Dette har frustrert meg nå en måneds tid, siden dette skjedde...Men PLUTSELIG slo det meg i dag: Kan det være han ble skikkelig såret? Kan det være han rett og slett tenker at "ok, hvis hun mener at jeg har vært såpass til bry, så skal jeg jommen ikke være til bry mer...jeg skal ikke plage henne med meldinger, telefoner og slikt for hun er tydeligvis lei av meg!"....Kan det være? Han virket jo så i opposisjon og forsvar over at jeg skrev dette med tusen timer....men jeg lurer på om det rett og slett har gått veldig inn på han.  Hva tror dere? Og hva kan jeg evt gjøre for å endre dette? Jeg VET han er interessert, for det sa han til meg for senest en uke siden, men likevel er han mye mindre kontaktsøkende og kommunikativ. 

Hadde det vært meg, som hadde opplevd at han skrev noe slikt til en kompis, da hadde jeg nok blitt såret og følt at jeg nok hadde vært til bry eller "for mye" for han. Jeg hadde nok også begynt å tenke at "ok, jeg skal slutte å ringe så ofte, da".....antakelig hadde jeg blitt litt stolt og håpet på at han kom og sa "beklager at jeg sa det der med de tusen timene, det var et hjertesukk der og da, men jeg savner å snakke med deg oftere, kan du ikke ringe meg oftere igjen?"....

Det skal sies at selvom jeg ikke har tatt opp det med den meldingen direkte etterpå, så har jeg skrevet en lang melding til han der jeg skriver at jeg er glad i han, ønsker at det blir oss, håper vi kan bruke tid sammen mot et forhold osv.....Skrev også at jeg savner snakke med han oftere, men han har kun respondert med at han fortsatt har troen på oss, men at han trenger litt space nå. Uten å utdype mer. Jeg merker også de gangene vi snakker sammen, så styrer han mest mulig unna det temaet, selv om det er kunstig å ikke snakke om det i det hele tatt. 

Og det har tatt meg altså nesten en måned nå på å forstå at han mest sannsynlig er såret. Er ikke det logisk? men samtidig en umoden reaksjon fra han å ikke snakke med meg om det eller? For hvordan ville en hver mann tatt det, å få høre at den du snakker med syns det blir litt i overkant? Ville han da trukket seg tilbake for å demonstrere at jeg har såret han, at han ikke skal være så masete eller til bry da kanskje?

Så hva tror dere og hva kan jeg gjøre.? 

Ps. Trenger ikke høre at jeg har dritt på draget ved å feilsende. ja det har jeg og nei det skulle aldri ha skjedd. han føler seg sikkert lite verdsatt dessverre. 

Anonymkode: aa36c...141

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oida en veldig kjedelig og vond situasjon. Du sier noe, i litt irritasjon til din venninne. Han leser det og nå lurer du på hvorfor han har bedt om space og hvorfor han ikke tar like mye kontakt? Du har UTEN TVIL såret han! Han har forstått det sånn at han har vært "too much" for deg, og at du antakelig syns du har brukt altfor mye tid på han, siden du snakker om "tusen timer"....

Slik jeg ser det er dette en stor årsak til at han ikke tar kontakt som før, at han ikke ringer så mye som før. I bunn og grunn handler det ikke direkte om følelsene for deg, for de kan i høyeste grad fortsatt være der, men inndirekte handler det jo om deg, fordi du har såret han og han skal i alle fall ikke plage deg mer !! 

Hva du kan gjøre? Si at du har tenkt litt og lurt på om du faktisk har såret han mer enn du har forstått. Be om tilgivelse!!!Har du sagt unnskyld for den meldingen? Han vil jo tenke at du har vært veldig ærlig med venninna di og ikke klarte si det til han. Jeg ville nok fått kjipe tanker som "å nei,har jeg kjedet henne så mye`? har hun egentlig ikke ønsket lytte til meg?"

Ordne opp i dette, kanskje han bare venter på det. Men han kunne jo sagt det til deg direkte, at han ble såret. Men du vet. Oss menn og stolthet. Lykke til. 

Ps. Er han en mann som har en tendens til å tenke at han ikke er god nok? eller har han vært sammen med ei før som ikke akkurat har vært der for han? da kan du være sikker på at dette er enda sårere for han, for han har trodd at du med glede lyttet og stilte opp, helt til han så "sannheten" du skrev til din venninne....Han vil nok ikke så lett tro på noe annet nå, men du MÅ prøve. 

mann, 45

Anonymkode: 40381...83a

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at han har innsett at dere to er altfor forskjellige i modenhetsnivå til å fungere sammen.

Han var i en vanskelig situasjon, du valgte å diskutere med din venninne det han åpnet seg om til deg, eller i hvert fall at du mente det var altfor mye. "Tusen timer" virket også ikke rent lite nedlatende, og du får ham til å fremstå som egoistisk og selvsentrert (mens det er du som faktisk synes å være akkurat det...).

Videre har du valgt å ikke beklage det du gjorde.

Og så tok det deg EN MÅNED å innse at du kanskje har såret ham...?!?!

Helt ærlig, jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre her.

Du burde i det minste ha beklaget oppriktig til ham, lagt deg helt flat for at du diskuterte ham og på den måten med venninnen din. Du burde ha bedt pent om en ny sjanse. Istedenfor har du egentlig bare latt som om det du gjorde ikke har skjedd. Og da er det liten grunn for ham til å fortsatt ha tillit til deg.

Seriøst, bli mer voksen, Ts!

 

Anonymkode: 8ea7d...887

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er såret og derfor hans tilbaketrekking og kontakt på et minimum. Han prøver vise deg at han klarer seg uten samtalene med deg og at han skal i alle fall ikke plage deg igjen. Han er såret men også litt barnslig eller trassig.  Dumt du sendte feil den meldingen men enda dummere at du ikke var raskt ute med å si unnskyld (slik jeg forstår det)? Du burde jo ha forstått dette mye tidligere enn en måned etter!!! 

Jeg tror du skal ta en god prat med fyren. Han venter nok på en solid unnskyldning fra deg. Før det vil du ikke oppleve at han kommer noe nevneverdig tilbake til deg, han vil nok holde seg litt unna til han forstår han er ønsket. Jeg hadde følt meg uønsket hadde jeg opplevd noe sånt. Og jeg er mann på over 50 år. 

Anonymkode: ec10b...028

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Tusen timer" virket også ikke rent lite nedlatende, og du får ham til å fremstå som egoistisk og selvsentrert 

Anonymkode: 8ea7d...887

Tror også mye av nøkkelen ligger her. Han viser jo med hele seg at han er såret. Han kom til deg i fortrolighet og du sier til din venninne at det har blitt vel mye han.....Hadde følt meg veldig avvist og blitt lei meg, jeg. Tror forøvrig fortsatt dette kan repareres, selv om det har gått litt tid. Fortsatt rart du ikke har skjønt dette før, det er en opplagt grunn til at han blir avskrudd. 

Anonymkode: ec10b...028

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den tanken slo deg først etter en mnd? Hva i alle dager har du tenkt før denne tanken slo deg? 
Du sier jo i klartekst til i denne meldingen at du er drita lei av å høre på det han har å si. Et under at du i det hele tatt får noe mer ut av han

Anonymkode: 50c01...1ae

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja han er såret og derfor hans tilbaketrekking og kontakt på et minimum. Han prøver vise deg at han klarer seg uten samtalene med deg og at han skal i alle fall ikke plage deg igjen. Han er såret men også litt barnslig eller trassig.  Dumt du sendte feil den meldingen men enda dummere at du ikke var raskt ute med å si unnskyld (slik jeg forstår det)? Du burde jo ha forstått dette mye tidligere enn en måned etter!!! 

Jeg tror du skal ta en god prat med fyren. Han venter nok på en solid unnskyldning fra deg. Før det vil du ikke oppleve at han kommer noe nevneverdig tilbake til deg, han vil nok holde seg litt unna til han forstår han er ønsket. Jeg hadde følt meg uønsket hadde jeg opplevd noe sånt. Og jeg er mann på over 50 år. 

Anonymkode: ec10b...028

Barnslig eller trassig? Nå bør dere snart få opp øynene deres litt. TS baksnakker personen hun dater. Hun prøver å sende en melding til sin venninne hvor hun er nedlatende overfor han hun dater. Dessverre går denne meldingen til daten som får seg en solid overraskelse. Damen hun dater tenker slikt om han, og hun prater nedlatende med andre om han, i stedet for å prate med han om dette.

TS er ikke annet enn en mobber, og hvordan i alle dager skal denne karen kunne ha tillit til denne damen igjen? Han kan jo ikke være seg selv med henne på godt og vondt uten at andre får vite om det. Få opp øyne

Anonymkode: 50c01...1ae

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere? 

Anonymkode: aa36c...141

Hvor mange innlegg trenger du for å for å forstå at du tråkka i kløveret da? Hadde du ikke blitt skuffa selv?

 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville trekt meg tilbake. For meg er det uakseptabelt at hun heller klager til venninner enn å kommunisere skikkelig med meg. Har heller ikke noe sansen for damer som deler for mye privat om forholdet. Der er jeg heldig nå, har en veldig lojal kjæreste 

Anonymkode: 01801...c5f

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg delte INGENTING om hva vi har snakket om. Hun vet ikke hva han strever med. Jeg kom med et hjertesukk ift at vi snakket så mye om han og at jeg opplevde han ga litt lite tilbake. 

Ser jo at dette må være årsak til at han trekker seg unna. Og jeg skal legge meg langflat I kveld. Dette fortjente han ikke, men dere blåser det litt vel mye opp. Jeg har ikke baktalt han annet enn et hjertesukk om at det ble litt mye en tid... Men forstår nå hvor såret han har blitt. Han må være veldig glad i meg da, siden han fortsatt sier han har tro på oss men at han nå trenger space. 

Jeg har trodd hans behov for space handlet om at han var sliten. Det har faktisk ikke slått meg at det var denne feilsendte mld. Og det er ikke slik at jeg ikke har sagt unnskyld, jeg har sagt at jeg er lei meg for at den havnet feil, men jeg har ikke gått inn i det og beklaget det jeg skrev... Han kommenterte det jo selv, men... 

Takk for at dere er direkte og ærlige. Jeg skal gjøre det jeg kan for å reparere. ❤️😔Ts

Anonymkode: aa36c...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har mest sannsynlig mistet tilliten til deg. Jeg skjønner han godt, hvem vil date noen som baksnakker deg liksom.

Anonymkode: 263f9...e4b

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært i hans sko hadde jeg droppet snakke mere med deg. Ville tenkt hva annet du deler med andre. Og at du ikke skjønte dette tidligere sier jo noe om hvor selvopptatt du er.

Blåser det opp? Du hengte ut fyren på en melding til venninnen  din

Anonymkode: 51801...557

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. Jeg delte INGENTING om hva vi har snakket om. Hun vet ikke hva han strever med. Jeg kom med et hjertesukk ift at vi snakket så mye om han og at jeg opplevde han ga litt lite tilbake. 

Ser jo at dette må være årsak til at han trekker seg unna. Og jeg skal legge meg langflat I kveld. Dette fortjente han ikke, men dere blåser det litt vel mye opp. Jeg har ikke baktalt han annet enn et hjertesukk om at det ble litt mye en tid... Men forstår nå hvor såret han har blitt. Han må være veldig glad i meg da, siden han fortsatt sier han har tro på oss men at han nå trenger space. 

Jeg har trodd hans behov for space handlet om at han var sliten. Det har faktisk ikke slått meg at det var denne feilsendte mld. Og det er ikke slik at jeg ikke har sagt unnskyld, jeg har sagt at jeg er lei meg for at den havnet feil, men jeg har ikke gått inn i det og beklaget det jeg skrev... Han kommenterte det jo selv, men... 

Takk for at dere er direkte og ærlige. Jeg skal gjøre det jeg kan for å reparere. ❤️😔Ts

Anonymkode: aa36c...141

Tror nok ikke vi blåser noe opp her. Det er heller du som ikke klarer å se selv hva du har gjort. Og når du ikke ser det selv, så vil det heller ikke endre seg. Det tok deg en mnd å få ideen om at han kanskje ble såret. Burde ringe noen bjeller

Anonymkode: 50c01...1ae

  • Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er ikke roboter.. Selvfølgelig ble han såret.

Anonymkode: bc48b...90e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts her. Jeg delte INGENTING om hva vi har snakket om. Hun vet ikke hva han strever med. Jeg kom med et hjertesukk ift at vi snakket så mye om han og at jeg opplevde han ga litt lite tilbake. 

Ser jo at dette må være årsak til at han trekker seg unna. Og jeg skal legge meg langflat I kveld. Dette fortjente han ikke, men dere blåser det litt vel mye opp. Jeg har ikke baktalt han annet enn et hjertesukk om at det ble litt mye en tid... Men forstår nå hvor såret han har blitt. Han må være veldig glad i meg da, siden han fortsatt sier han har tro på oss men at han nå trenger space. 

Jeg har trodd hans behov for space handlet om at han var sliten. Det har faktisk ikke slått meg at det var denne feilsendte mld. Og det er ikke slik at jeg ikke har sagt unnskyld, jeg har sagt at jeg er lei meg for at den havnet feil, men jeg har ikke gått inn i det og beklaget det jeg skrev... Han kommenterte det jo selv, men... 

Takk for at dere er direkte og ærlige. Jeg skal gjøre det jeg kan for å reparere. ❤️😔Ts

Anonymkode: aa36c...141

Du setter han i et dårlig lys til dine venner, hvis du virkelig er kvinne og han er mann , vil jeg nesten si det er verre enn om du lyver om kjønn for å anonymisere. Med andre ord: det hadde kanskje vært enklere for en kvinne at denne sms’en ble feilsendt enn en mann,

Årsaken til det handler om identitet, selvverd og kjønnsroller. Menn skal ikke «sutre» om vanskelige ting. Ærlig talt så er det faktisk mer sjeldent at menn har så mye språk når det gjelder eget følelsesliv. Kvinner har mer spillrom.

Jeg tror du har krenket han ganske voldsomt, fordi du har vist hva slags lys du ser ham i og fremstiller han for andre.

Et annet element er også om han til vanlig er åpen eller om han er lukket. Om han vanligvis ikke åpner seg, så har du herved bevist at det ikke lønner seg. Det er uønsket og blir brukt imot en.

Hvis han er åpen, og en som generelt snakker mye, kan det være du har fått han til å skamme seg over å være slik.

Jeg er egentlig overrasket over at han overhodet gidder å enda ha kontakt med deg.. 

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er redd for å mase. Du har jo selv klaget over "maset" hans. Jeg hadde selv blitt utrolig usikker hvis daten klagde på at jeg tøt i tusen timer.

Anonymkode: 04357...bf7

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg ville trekt meg tilbake. For meg er det uakseptabelt at hun heller klager til venninner enn å kommunisere skikkelig med meg. Har heller ikke noe sansen for damer som deler for mye privat om forholdet. Der er jeg heldig nå, har en veldig lojal kjæreste 

Anonymkode: 01801...c5f

Helt enig. Jeg som kvinne har opplevd menn oppsøker mine venner og familiemedlemmer for å klage på meg mens jeg ikke hører et pip fra mennene om dette selv. 

 

 

 

 

Det tok deg en mnd å innse at du kanskje hadde såret han? Han venter nok på en unnskyldning, og når det ikke kommer så forsvinner han. Noe han er på vei til allerede.

Anonymkode: f28fb...f8f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart har du såret han. Og du har gjort han usikker. Bak den meldingen ligger det nok mer du har delt med henne. Man sender ikke en slik melding til en venninne/venn uten at venninnen/vennen vet om konteksten. Det er nok det han føler på. Det er jo baksnakking av verste sort, fra den man liksom skal ha og få mest tillit til.

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god regel å ha at du aldri skal baksnakke noen digitalt. Ikke på sms, ikke via messenger, ikke e-post og heller ikke som anonym på kvinneguiden. Hvem vet hvem moderatorene er? Kanskje det er mora hans? 

Må du absolutt baksnakke noen sjekk at ingen står utenfør døra og alle vinduer igjen. Så kan du hviske lavt til venninna di at daten er sånn og slik. 

Ta det fra hun som sendte en e-post feil til alle hun jobbet sammen med, en e-post som handlet om eget sexliv, litt om noen ulovligheter, at sjefen var en idiot og alle kollegaene likeså. Jeg rantet ei hel av A4-side, trykket send og gikk å la meg. Det er 15 år siden og stadig skyller skammen over meg. 

Samme hvordan dette går nå ts, ikke baksnakk digitalt. Håper det ordner seg for deg. 

 

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...