Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #1 Skrevet 14. februar 2006 Etter en liten diskusjon på pauserommet trenger vi nå hjelp: Hvilken sigarett e den mildeste som er i salg i Norge i dag?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #5 Skrevet 14. februar 2006 Jeg røyker ikke så jeg har egentlig ikke noe greie på dette. Men er det ikke slik at det er like mye farlige stoffer i light-sigarettene (dvs tjære osv), men kun nikotininnholdet som er lavere. Det som jo ofte skjer er at folk lures til å tro at det er sunnere, så røyker de flere sigaretter og får i stedet i seg flere skadelige stoffer
Brunhilde Skrevet 14. februar 2006 #6 Skrevet 14. februar 2006 Jeg røyker ikke så jeg har egentlig ikke noe greie på dette. Men er det ikke slik at det er like mye farlige stoffer i light-sigarettene (dvs tjære osv), men kun nikotininnholdet som er lavere. Det som jo ofte skjer er at folk lures til å tro at det er sunnere, så røyker de flere sigaretter og får i stedet i seg flere skadelige stoffer ← Ja, jeg mener det er en dansk forsker som har kommet frem til dette. I tillegg tar de ofte dypere drag av sigaretten og røyker den lenger ned enn de som røyker "vanlige" sigaretter. Tror ikke det er noe særlig helsegevinst ved å røyke light-sigaretter. (De har forresten ikke lov til å kalle det "light" lenger...)
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2006 #8 Skrevet 14. februar 2006 Ja, jeg mener det er en dansk forsker som har kommet frem til dette. I tillegg tar de ofte dypere drag av sigaretten og røyker den lenger ned enn de som røyker "vanlige" sigaretter. Tror ikke det er noe særlig helsegevinst ved å røyke light-sigaretter. (De har forresten ikke lov til å kalle det "light" lenger...) ← Og dette var jo begrunnelsen til at det f.eks. gikk over til å hete Prince gold og silver i stedet for lett og ultralett for et par år siden.
Donnie Darko Skrevet 15. februar 2006 #9 Skrevet 15. februar 2006 røyker man så røyker man.. Da holder det ikke med en pakke med lyseblå fjelluft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå