Gå til innhold

Mildeste sigaretten i salg i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en liten diskusjon på pauserommet trenger vi nå hjelp: Hvilken sigarett e den mildeste som er i salg i Norge i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snikreklame-tråd?  :overrasket:

Neppe.

Skrevet

Jeg røyker ikke så jeg har egentlig ikke noe greie på dette. Men er det ikke slik at det er like mye farlige stoffer i light-sigarettene (dvs tjære osv), men kun nikotininnholdet som er lavere. Det som jo ofte skjer er at folk lures til å tro at det er sunnere, så røyker de flere sigaretter og får i stedet i seg flere skadelige stoffer :forvirret:

Skrevet
Jeg røyker ikke så jeg har egentlig ikke noe greie på dette. Men er det ikke slik at det er like mye farlige stoffer i light-sigarettene (dvs tjære osv), men kun nikotininnholdet som er lavere. Det som jo ofte skjer er at folk lures til å tro at det er sunnere, så røyker de flere sigaretter og får i stedet i seg flere skadelige stoffer :forvirret:

Ja, jeg mener det er en dansk forsker som har kommet frem til dette. I tillegg tar de ofte dypere drag av sigaretten og røyker den lenger ned enn de som røyker "vanlige" sigaretter. Tror ikke det er noe særlig helsegevinst ved å røyke light-sigaretter. (De har forresten ikke lov til å kalle det "light" lenger...)

Skrevet
Ja, jeg mener det er en dansk forsker som har kommet frem til dette. I tillegg tar de ofte dypere drag av sigaretten og røyker den lenger ned enn de som røyker "vanlige" sigaretter. Tror ikke det er noe særlig helsegevinst ved å røyke light-sigaretter. (De har forresten ikke lov til å kalle det "light" lenger...)

Og dette var jo begrunnelsen til at det f.eks. gikk over til å hete Prince gold og silver i stedet for lett og ultralett for et par år siden.

Skrevet

røyker man så røyker man.. Da holder det ikke med en pakke med lyseblå fjelluft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...