Gå til innhold

Hvordan velge fargepalett til bryllupet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan velger dere fargepalett til bryllupet? :) Ser dere på en blomsterbukett og velger tema ut ifra det eller har dere et bestemt tema på forhånd der fargene er tydelige? Hvordan vise hva man ønsker til alle involverte, altså sminke, dekorasjoner, blomster, osv. 

Jeg tror jeg ønsker i hvert fall lavendel i bryllupet mitt, men hvilke andre farger passer med det som gir en romantisk og soft vibe?

Anonymkode: c4856...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fargepalett faktisk 🥲👍🏻 skal love deg at ingen bryr seg. 

Anonymkode: 5ed6d...0cf

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte i alle fall ingen «fargepalett». 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det sånn: Jeg sa jeg likte lilla, og ba mannen om å ordne det. Jeg så det ikke før jeg var der på bryllupsdagen, men han lovet meg at han hadde bestilt så og så mange dekorasjoner, knapphullsblomster og bukett. 

Og det var helt nydelig! Selv om blomstene ikke akkurat var det viktigste. Det meste er fint. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte oss aldri en fargepalett, det ble naturlig til mens vi planla. Ønsket peoner, så da ble det både rosa og røde blomster. I tillegg pyntet vi med lilla blomster som også var i sesong. Ønsket mye grønt (midtsommerbryllup), så da ble det en kombinasjon av disse fargene. I tillegg noe hvitt og noe gull. Fungerte bra, selv om det kanskje ikke høres sånn ut på papiret. :ler:

Tilfeldigvis valgte forlover kjolen sin i en av disse fargene, men det var ikke planlagt og koordinert på forhånd.

Anonymkode: 62dde...8ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Valgte aldri det, men valgte en brudebukett i ulike rosa/ hvit/ oransje nyanser og da kjøpte vi borddekorasjon og stearinlys i samme farger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale deg å la deg inspirere på Pinterest. Søk på lavendel og ulike varianter av «bryllup», «Color palette» osv og du vil finne masse inspirasjon. Ulike typer grønnfargen er jo fint til lavendel, samme med hvitt, og natur/rustikk. Grått kan også passe, eller sølv. Kommer an på når på året, og hvor mye lavendel skal dominere fargevalget i bryllupet. En kan velge både en, men også flere «hovedfarger», bare ikke for mange (selv om noen får det også til, selv om det kan se rotere ut). 

Grått, lyserosa og hvitt, og sjokoladebrunt, lyserosa, og hvitt var de fargene jeg selv vurderte. Lyserosa var en lett farge å velge med tanke på blomster, og flere venninner på samme tid hadde valgt ulike nyanser av lilla, så var greit å gjøre noe annet. Hvitt var også praktisk å ha i blandingen, men ville ikke ha det for sukkersøtt, derfor en kontrastfarge. 

Lavendel er helt nydelig, og jeg tror jeg hadde gått for noe dus mosegrønn, eller eføy. Ikke så klare farger, men litt dempet. En av venninnene mine hadde lavendel, eller ihvertfall nær den fargen. Forlovere hadde kjole i den fargen, og blant annet blomster og bordpynt matchet. Er blitt over ett tiår siden så husker ikke alle detaljene, men var vakkert 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste jeg ville ha blått, men ellers stilrent. Så blomster og buketten var kun hvitt og grønn. Startet med en dyp kongeblå, og fant tilbehør til mannen i den fargen. Vurderte deretter andre valg mot denne fargen, uten å holde meg til en fast palett. 

Anonymkode: 890d2...b7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fargepalett faktisk 🥲👍🏻 skal love deg at ingen bryr seg. 

Anonymkode: 5ed6d...0cf

Jeg brydde meg. 

Du gikk for regnbue? 

Anonymkode: 890d2...b7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noe direkte farge slik sett. Mange vil nok si vi hadde et enkelt bryllup men for oss ble det slik vi ønsket. Hadde små vaser med 2 roser i på hver bord, hvit dukk, helt enkle servietter, vi stod for maten selv rekesalat til foreta, elgstek til hovedrett og moltekrem til dessert. Alt på lokalet der vi bor. Hvor vi bare dro bordene fra hverandre når vi var ferdig med maten til dans, hadde en vi kjente som spilte til dans. 

Anonymkode: 5a559...101

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte favorittfargen til begge to; blå. Velg noe dere liker. Så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt unna å velge en palett selv ennå, men jeg tenker mest på hvilken vibe vi vil ha og sesongen vi er i. Så feks hvis du skal gifte deg i august: hvilke blomster er penest og i sesong da, og hvilke farger har de? Eller om du har det om høsten så passer det fint med litt mørke farger etc. 

Også har selvfølgelig personlig preferanse mye å si. Feks liker jeg godt grønt og kommer til å titte på feks Pinterest når den tid kommer, søke etter green palette etc. eller «autumn pallette» hvis det er høst som er aktuelt. 

Å ha en palett gjør det så mye lettere å kjøpe inn blomster, pynt, duker, ordne invitasjoner osv. Gjestene tenker kanskje ikke direkte over hvilken palett du har, men folk vil kanskje tenke over at pynten er gjennomført. Det viktigste er jo uansett at det blir slik du vil ha det. Jeg velger en palett fordi JEG elsker å drive med pynt, dekorasjoner og grafisk design. Jeg blåser i om gjestene imponeres eller ei, men JEG vil ha det pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vi har valgt et lokale som har blå stoler og sølvfarget bestikk og lysestaker. Jeg synes ikke sånne hvite stoltrekk er noe fint så da tok jeg utgangspunkt i blåfargen på stolene og valgte en fargepalett her: 50 Wedding Color Schemes to Inspire Your Own (marthastewart.com) som inkluderte den fargen. Å bare bruke blått ville fort sett litt "dåpsfeiring for en liten gutt" ut, så ville ha flere farger å spille på. Ble rosa, grøn, hvit og blåtoner, det gjør det enkelt å finne blomster o.l innenfor fargepaletten. Og så unngår vi gull pga alt sølvfarget på bordene. Sølv er også veldig fint til den typen blåfarge vi skal ha. 

Anonymkode: 0940b...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg giftet meg viste jeg at jeg ville ha lilla cala liljer i buketten, så ble hvitt og lilla på det meste.

Skal jeg giftet meg igjen så blir det nok mye grønt. Elsker grønt. Gå for farger du liker! Da blir det deg/dere!

Anonymkode: 1055a...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som dekoratør og stylist i mange år, og tenker derfor automatisk fargepalett og materialer i alt jeg gjør uansett. Mitt beste tips er å velge 1 hovedfarge (eller "kickfarge" som det og kalles), 1 farge, 2 nyanser, et metall og ett materiale.

Og som nevnt ovenfor, bruk pintrest! Noen leverandører ønsker seg også palett så de skjønner hva du har i tankene, vi sendte avgårde til konditori og blomsterleverandøren vår. 

Anonymkode: 26753...3e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...