Gå til innhold

Økonomiske grep for strandmat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Pappi skrev (Akkurat nå):

Masse gode tips her, barna mine er veldig glad i pizzasnurrer, pannekaker og wraps.

Hvis du kjører bil til stranda så er det mange muligheter med reisegrill.

En liten gassbrenner gir også gode muligheter.

Jeg har sånn bøttegrill , så vi kan ha med maiskolber da. De elsker sånt 😊

Anonymkode: ffd24...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for mange gode tips 😊 når det gjelder smoothie, er det noe du lager selv eller kjøper du ? Synes det er greit å lage sjøl, men litt usikker på om det egner seg i termos ?

Jeg lager selv og fyller på små flasker, også legger jeg de i frys over natta. Tar den ut og har den i sekk og ikke i kjølebag :) bare å riste godt til lunsj, så har man kald og god smoothie :) Vil tro termos i kjølebag også funker utmerket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Billig dr det vel fortsatt ikke

Anonymkode: 76bc8...cd9

Har sett den flere ganger til rundt 20 kr kiloen i det siste, kan vel ikke klage på det? Ja, det koster stadig litt for en hel, svær melon, men man får jo også mange serveringer da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt beste tips til billig piknik/mat som barna elsker er og kjøpe bananer som er nedsatt i pris på på butikken da disse er satt ned i pris fordi de har begynt å bli litt svarte, men det er jo da de er best og søtest. Bananene kjører jeg enten i blender eller bruker stavmikser sammen med havregryn og vann for justere tykkelsen til det blir en tykk røre som jeg steke bananlapper av. Og på de bananlappene har vi rørte bær som jeg og ungene har plukket helt gratis.

Anonymkode: 6fe5b...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dutullernå?
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så ut som det var litt mat i den da, så kan man bli mett etter en eller to 😀 ungene liker blåmuggost, oliven og forskjellige pålegg så det går jo an å ha oppi 😀

Jeg finner ikke igjen oppskriften med blåmuggost på sparket, men du kan sikkert bytte ut ost og skinke i oppskriften med blåmuggost og chorizo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pannekaker, vafler, pastasalat, rundstykker med pålegg, hjemmelaga wraps, pizza boller, horn med fyll etc.. Hva som helst. Bare fantasien stopper. Kjølebag funger supert det. 

Anonymkode: ff437...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Rumle skrev (7 minutter siden):

Har sett den flere ganger til rundt 20 kr kiloen i det siste, kan vel ikke klage på det? Ja, det koster stadig litt for en hel, svær melon, men man får jo også mange serveringer da :jepp:

For de som ikke har mye penger er nok det fortsatt veldig dyrt når de veier noen kilo. Vi betalte 96 i dag , mye penger det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode tips på mat👍 Slenger på et par ang. is:

Om dere ikke har lang vei å kjøre: Kjøp esker med pinneis på forhånd og ha i fryseren hjemme. Legg noen i kjølebagen oppå/mellom kjøleelementer, og spis dem med en gang dere kommer fram. Eller kjør innom matbutikk på vei til stranden og kjøp eske.

Har ikke prøvd dette, men kanskje det funker: Frys Mr Freeze el.l lange saftis. Legg stål-drikkeflaske i fryseren et par timer før dere skal dra. Legg saftisene i termosen og legg den i kjølebagen.

Frys vann på flasker, funker både som kjøleelement + man har kald drikke hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid saltstenger på stranda. Det har blitt en strandting hos oss og barna digger det. Ellers prøver jeg å ha litt snurrer eller horn eller sånt i fryseren slik så vi kan ta med når vi skal ut på tur :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjemmelagde rundstykker, vanlig brødskiver,lage en salat hvis du har ingredienser hjemme. Eller rett og slett spise seg mett før en drar på stranden og kun ha med drikke.

Anonymkode: 42ef8...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundstykker/brødskiver med godt pålegg

Vafler

Pannekaker

Karbonader/kjøttkaker i mattermos (spises både oppå og uten brødskrive/rundstykke

Omelett

Horn

Piroger

Innbakte pølser

Toast

Pizzasnurrer

Frosne bær med vaniljesaus (tas ut av fryseren rett før man drar på stranda, når man da spiser etter en stund på stranda er de gode og kalde, men ikke frosne. Nydelig forfriskende, og god erstatning til is).

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rett og slett bare hatt med et oppskjært brød, en pakke salami, en pakke skivet gulost og en flaske med jordbær sprutsyltetøy. Veldig enkelt, men du verden så godt det er på stranden.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for mange gode tips 😊 når det gjelder smoothie, er det noe du lager selv eller kjøper du ? Synes det er greit å lage sjøl, men litt usikker på om det egner seg i termos ?

Kjølebag er en billig investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Billig dr det vel fortsatt ikke

Jeg kjøpte en hel melon for 20 kr idag så synes det var veldig billig. 

Anonymkode: 63d14...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir trøtt og sulten av bading og luft. Brød og pålegg smaker godt uansett da.

Folk nevner kjølebag, både vi og barna våre spiser romtemperert mat hele året. Det går fint.

Endret av Macro
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Moren min pleide å lage en kjapp sommersalat som egentlig bare var to dl makaroni kokt, en picnikskinke i småbiter, en boks mais og en halv vannmelon i terninger. Lett å lage og ta med i kjølebag. Så kjøpte vi papptallerker og plastgafler samt tok med en tørkerull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fylte horn med ost og skinke er godt for både store og små.

Anonymkode: d6e4c...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi pleier å steke rundstykker som vi tar med oss sammen med oppskåret vannmelon og druer. Har gjerne med et par juicekartonger så barna får i seg nok drikke. 

Anonymkode: ff04e...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så ut som det var litt mat i den da, så kan man bli mett etter en eller to 😀 ungene liker blåmuggost, oliven og forskjellige pålegg så det går jo an å ha oppi 😀

Jeg lager eggemuffins med paprikabiter, hvitløk, skinkebiter og revet ost. Godt og enkelt. De kan fryses. Så tar du opp av fryser rett før dere drar, så er de tint til dere skal spise. Lager en stor mengde hver gang, og fryser ned. Ta med en pose rundstykker til, så har dere flott lunsj 🙂

Anonymkode: d9365...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...