Gå til innhold

Hvor ofte sex VS hvor lenge det varer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De første årene hadde vi sex ca 3 ganger i uken i minst en time hver gang, ofte 2. Ikke med penetrering hele tiden selvfølgelig, men med hele pakka. 

Noen år og 2 barn seinere er det ikke mulig. Vi har i snitt 1 times tid fra ungene er sovnet og det mest presserende av husarbeid er gjort til vi vil legge oss å sove selv. Vi er slitne mesteparten av tiden. Sex bare faller bort selv om begge savner det. Kjappiser er ikke aktuelt for den ene av oss da denne bruker lang tid på å komme i mål og vi vil jo at begge skal ha det bra.

Dere som har vært gift noen år og har små barn. Hvor ofte ca har dere sex og ca hvor lenge varer det? Hvordan får dere tid og overskudd til det?

Har dere som har kjappiser oftere sex enn dere som bruker lang tid?

Anonymkode: 6d06a...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 år sammen, to små hvorav ene er baby 10mnd. Hadde en skikkelig tørkeperiode etter at siste ble født, men tatt seg opp nå i det siste og vi ligger på ca. 2 ganger i uka.

Noen ganger blir det en kjappis selv om den ene kanskje ikke kommer i mål. Eventuelt en BJ for han hvis jeg føler meg generøs.

Men helst bør vi ha litt god tid, ja. Ikke minst fordi jeg hater å føle at jeg må skynde meg, det er en skikkelig brems for meg. Dessverre har ene ungen det med å plutselig våkne så man må liksom ha seg med et halvt øye på babymonitoren🙃 Bruker kanskje 45min-1time.

Forventer at ting bedrer seg når ungene blir mer pålitelige mtp. søvn. Har også tenkt at jeg senere vil ta en fridag sammen i ny og ne, så kan en ta seg god tid mens ungene er i barnehagen/skolen.

Anonymkode: 97515...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren har vært sammen i 3 år, har sex nesten hver dag. (Noen dager har vi sex 2-3 ganger for dagen). Og det varer som regel mellom 15-30 min.

Anonymkode: 8a91c...ffc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 20 år. Vi har sex 3-4 ganger per år. Han er bitter og lei henne pga dårlig kommunikasjon, manglende respekt og kjærlighet. Hun sier hun er fornøyd så lenge hun har seng, mat og regningene blir betalt. Altså et dødt forhold

Anonymkode: bbc97...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg og samboeren har vært sammen i 3 år, har sex nesten hver dag. (Noen dager har vi sex 2-3 ganger for dagen). Og det varer som regel mellom 15-30 min.

Anonymkode: 8a91c...ffc

Har dere små barn da? Hvis ikke, hvorfor svarer du kun for å skryte?

Anonymkode: 97515...2dd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange sexøkter er kjedelig, mister lysten. Våre er kanskje 20-30min...sexakten altså. Alltid litt kos og nærhet etterpå.

Så dere sliter nok når dere må bruke så lang tid. Da er jo tiden dere må prioritere, så planlegge litt bedre. Husarbeid kan utsettes en kveld i uken. Først rydde opp skikkelig, da er det lettere å vedlikeholde...

Så alt handler om tiden, hvordan man bruker tiden. Vi har sex etter barna har lagt seg, eller når de er borte på skole/besøk til andre.

Anonymkode: 99948...a46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så dere sliter nok når dere må bruke så lang tid.

Tror jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjappiser er ikke aktuelt for den ene av oss da denne bruker lang tid på å komme i mål og vi vil jo at begge skal ha det bra.

Det handler om teknikk. Alle burde kunne lære seg teknikker der det var mulig å få orgasme på kortere tid. Den ene - bruker denne f.eks minst en time på å få orgasme når vedkommende onanerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (2 minutter siden):

Det handler om teknikk. Alle burde kunne lære seg teknikker der det var mulig å få orgasme på kortere tid. Den ene - bruker denne f.eks minst en time på å få orgasme når vedkommende onanerer? 

Nettopp, mannen slikker meg i mål på knappe 5min når jeg er kåt. Suger han også ganske raskt til orgasme....

Så er utrolig mye man kan få til på lite tid 😊

Handler om å være løsningorientert. Mindre tid på husarbeid og tv...for eks.

Anonymkode: 99948...a46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I småbarnsfasen hadde vi nok sex i snitt 2 ganger pr mnd. Da var det gjerne kort og effektivt og etterlengtet av begge parter. Kanskje 15 - 20 min alt inkludert. To krevende jobber og to barn som sov lite ga ikke akkurat tid og overskudd til sengekos.

Nå er barna store og balansen mellom jobb og fritid bedre. Har i snitt sex kanskje 4 ganger per uke, og liker å ta oss god tid. Tipper at vi bruker 45 min til en time de fleste ganger, og med en og annen kjappis og en og annen helaften innimellom. 

Anonymkode: 45a91...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er som trening. Det er ferskvare! Det trengs ofte og hyppig, for å ta vare på en kjærlighetsrelasjon ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

Sex er som trening. Det er ferskvare! Det trengs ofte og hyppig, for å ta vare på en kjærlighetsrelasjon ❤️

Ikke for ofte 😉 Da mister man litt av spenningen og tenningen for min del. 

Anonymkode: 99948...a46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke for ofte 😉 Da mister man litt av spenningen og tenningen for min del. 

Anonymkode: 99948...a46

Jeg er en kreativ sjel, så det har ikke bydd på noen utfordringer fram til nå 😂👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk ut av et forhold hvor vi hadde små barn for et par år siden. Sex var mangelvare(ikke årsaken til bruddet, men hyppig årsak til dårlig stemning). I etterkant ser jeg at det var begges skyld. Jeg var alltid sliten, han bidro lite og maste om sex, som igjen førte til aversjon hos meg. Jeg savnet nærhet uten sex, og tror det kunne gitt meg mer lyst, han ville ikke ha nærhet med mindre det førte til sex. Jeg skulle ønske vi klarte å møte hverandre på midten, en kjappis her og der kunne nok ført til at forholdet ble sterkere og lysten økte, selv om ikke begge kom alltid. Når vi ikke hadde ork til sex eller nærhet så døde forholdet sakte, men sikkert ut. Og litt sex fører ofte til lyst på mer. Vi gikk i en ond sirkel.

 

Er i nytt forhold nå(vært sammen i et år) og vi har en god blanding. Noen dager har vi flere runder og til sammen timesvis med sex. Andre dager blir det en kjappis. Til tross for at vi ikke bor sammen og jeg har barna 90% av tiden så har vi nok sex 6 av 7 dager ca.

 

Anonymkode: c7263...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis et rikt og aktivt sexliv og samliv er viktig, ikke få barn. Er det en ting jeg er mer sikker på enn noen gang etter å ha tilbragt litt for mye tid på dette forumet, så er det at jeg aldri skal ha barn. Både jeg og kona elsker det livet vi har nå. Vi kan gjøre hva vi vil, reise hvor vi vil, gå ut når vi vil og ha sex når vi vil. Å få barn ville ha ødelagt alt.

Alle vet jo egentlig dette, så hvorfor få barn om man ønsker et godt samliv og sexliv?

Anonymkode: b1bad...1c8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (9 minutter siden):

Jeg er en kreativ sjel, så det har ikke bydd på noen utfordringer fram til nå 😂👏

Enig

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis et rikt og aktivt sexliv og samliv er viktig, ikke få barn. Er det en ting jeg er mer sikker på enn noen gang etter å ha tilbragt litt for mye tid på dette forumet, så er det at jeg aldri skal ha barn. Både jeg og kona elsker det livet vi har nå. Vi kan gjøre hva vi vil, reise hvor vi vil, gå ut når vi vil og ha sex når vi vil. Å få barn ville ha ødelagt alt.

Alle vet jo egentlig dette, så hvorfor få barn om man ønsker et godt samliv og sexliv?

Anonymkode: b1bad...1c8

Du har helt rett i at når man velger å få barn, så velger man bort noe, men samtidig får man noe annet. Selvsagt har man større individuell frihet uten barn, men for vårt vedkommende har sex aldri vært et problem. Vi har sex hver kveld før vi legger oss til å sove. Det har vi hatt også i hele småbarns-perioden. Jeg tror ikke at barn er hovedgrunnen til at par slutter å ha sex, men at terskelen er for høy. Sexen skal være så romantisk/langvarig/innholdsrik for at den skal anerkjennes som verdig nok, noe som fører til at man rett og slett ikke orker å gå i gang med det. Flere burde senke kravene. Hverdagssex er faktisk helt ok. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ikke for ofte 😉 Da mister man litt av spenningen og tenningen for min del. 

Anonymkode: 99948...a46

Hva metter ditt behov da? Hva er ikke for ofte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Alle vet jo egentlig dette, så hvorfor få barn om man ønsker et godt samliv og sexliv?

Anonymkode: b1bad...1c8

Fordi ønsket om barn var sterkt og barna er viktigere enn sex. Det betyr ikke at sex er uviktig, men det er ikke øverst på prioriteringen akkurat nå. TS

Anonymkode: 6d06a...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi ønsket om barn var sterkt og barna er viktigere enn sex. Det betyr ikke at sex er uviktig, men det er ikke øverst på prioriteringen akkurat nå. TS

Anonymkode: 6d06a...9c7

Er dere begge enige om dette da?

Anonymkode: 99948...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...